Inlägg från: SmåBustroll |Visa alla inlägg
  • SmåBustroll

Plus igen efter mf/ma

LisaVäntar skrev 2012-08-07 20:09:50 följande:
    Småbustroll: ska vi hålla tummarna för en flicka då? :) har du själv någon känsla för vad det är? Bm på mitt RUL sa att det säkraste sättet att veta förutom ultraljud och prover är på mammans intuition! Jag har haft rätt 2 ggr av 2 :)

Bra att du inte tar åt dig Mimmi! Hoppas det kommer, det är kanske skönt att iaf slippa ligga efter klockan.. Tyckte det var sjukt jobbigt!

Jag har ju varit tämligen övertygad om att bägge gossarna vart tjejer, så min intution är nog inte så bra Dock är jag ju nu då ganska säker på att det är en kille til och då borde det ju vara en tjej!??! Fast tror jag tjej så är det ju kille... Min omvända knasiga logik  

Ja endera blir det ju. Bägge lika välkommet. Spelar mig faktisk absolut ingen roll. Mysigt med tjej, men praktiskt men en liten kille till.
  • SmåBustroll
    Dag och natt skrev 2012-08-07 20:38:38 följande:
    Men gud drama igen i tråden, och det av en person som inte ens försöker bli gravid! Det är så fel att förstöra i den här tråden med saker som inte alls hör hit, man blir ju alldeles matt. Hur svårt ska det vara att förstå?

Nåväl, nu håller jag alla tummar jag har för KMW och Lisa imorgon! Klart det kommer gå bra för er.

I morgon går jag in i v 36! Tar blodtrycket varje dag hos BM nu eftersom det har gått upp ganska mycket, 130/100 idag och typ samma igår. Går det upp mer kommer jag få börja gå till spec.mvc men idag tyckte de att vi fortfarande kunde avvakta. Kommer förmodligen bli sjukskriven retroaktivt i nästa vecka. Jag är ju ledig nu men blir väldigt begränsad av att behöva åka till BM varje dag. 

Hur går det för alla nyfödda i tråden med livet?  

36 veckor!! Grattis. Tiden går så fort. Trist med blodtrycket dock. Hoppas det håller sig på mattan och inte går upp mer.
  • SmåBustroll
    Dag och natt skrev 2012-08-07 20:51:29 följande:
    Ja jag hoppas också det, fast med en månad kvar och med blodtrycksproblem i släkten så känns det som om risken är stor att det ökar. Läkaren hade skrivit i min journal att jag skulle sluta med trombyl i v 32 (det kom inte jag ihåg så jag slutade med det i förra veckan när BM sa det) och efter det har ju blodtrycket gått upp ytterligare. Nu tyckte läkaren att jag skulle fortsätta med trombyl till två veckor innan förlossningen. Vet inte om det påverkar blodtrycket dock!

Har läst att man ger trombyl för att förebygga hf. Så bra att du tatt det hittils och bra att du börjar igen. Hur det hjälper mins jag inte helt. men vet att det är vedertagen behandling i vart fall
  • SmåBustroll
    LisaVäntar skrev 2012-08-08 16:10:08 följande:
    Grattis Cat!!

Här gick det också bra, allt såg fint ut!! Uppskattades till 643 gram, perfekt! :) och hon är fortfarande en flicka :D
    Grattis. Så skönt att allt ser bra ut  
  • SmåBustroll
    acure skrev 2012-08-08 22:51:16 följande:
    KMW: nu är vi hemma! Kom hem igår kväll! Vi har haft det fantastiskt bra. :) Men jag mår verkligen sämst nu. Idag har varit särskitl illa. Har sovit en lång tupplur när Matilda sov middag och ändå satt jag och sov i soffan ikväll. Har mått så illa hela dagen, gissar att en del av tröttheten beror på att det tar på krafterna att gå och spänna sig för att försöka hejda illamåendet hela dagarna. Vill bara att detta ska gå över och magen ska komma. Känner mig så fet och plufsig nu. Och jag avskyr att brösten blivit större. Haha! Klagar klagar klagar!! men ja, första månaderna är det väl Ingen som gillar? ;) vecka 9 + 4 idag.

Hur mår du själv?? Nervös inför jobbet? Tror det kommer bli jättebra! Och din man får känna på ordentligt hur tufft det är att vara hemma! ;) Samtidigt får man också en förståelse för hur jobbigt det är att jobba och komma hem. Det är verkligen kluvna roller! :) stor lycka till dig imorgon!! :)

9+4 redan. Tiden går fort!! Hoppas illamåendet ger sig snart. Mitt var lite segt denna gång och var inte helt borta förän framåt vecka 12. Må illa är inte kul Faktiskt något av det värsta jag vet. Så jag tycker SYND om dig.
    Hoppas verkligen det släpper snart för dig!! 
  • SmåBustroll
    acure skrev 2012-08-09 14:48:21 följande:
    SmåBustroll: tack för att du tycker synd om mig! Haha känns bättre när de finns de som förstår hur hemskt det där illamåendet kan vara. Oavsett om det innefattar kräkningar eller inte. :) Jag försöker ställa in mig på att må illa ett par veckor till, dumt nog minns jag inte hur länge jag mådde illa med Matilda.

Vilken vecka är du i nu? :)

"brukar" ju bli bättre runt 12 hela veckor och det är ju inte så långt kvar nu!

Själv så är jag 17 hela veckor i morgon. Känner liten nu sen några dagar tillbaka. Det känns bra!

Härligt med bra värden Odd! 
  • SmåBustroll

Jag kände mig större med lillebror än storebror. Men sf-måtten var typ samma. Måste varit magen som putade ut mer än upp... Fast nu känner jag mig ännu större än med lillebror. Tror magen växer snabbare i starten för vart barn. Sen så är ju säkert magmusklerna inte som de vart heller... 

Stått och gått mkt idag. Känns Men nu skall snart barnen sova/somna och jag får sitta i soffan och slappa    

• SmåBustroll

Oj Lisa. Så läskigt!! Ja ligg stilla så bebis håller sig på plats många veckor till!!! Har glömt, kanske du skrivit. Men du har fått kollat tappen innan också?

Här varken sover eller somnat barnen förresten suck.

• SmåBustroll

Skönt att tappen var bra igen Lisa. Men vila låter bra. Så den inte kortar ner sig igen.

Själv så är jag trött,men mår egentligen bra. Lite mkt som sker här i höst förutom att vänta barn, så jag känner mig aaaaaaningens stressad. 

• SmåBustroll
    LisaVäntar skrev 2012-08-19 16:40:03 följande:
    Småbustroll: vad är det som händer i höst då? Jag är glad att det verkligen inte händer något annat här, hade inte gått!

Dag och natt: haha, det var väl på tiden?! Har ni mycket kvar annars?

Acure: tack! Lite galen kommer jag nog hinna bli, men än så länge går det kanske bra. Förutom idag, över 30 grader varmt!! Var ska man ta vägen?! Jag kände förresten denna i 12+ så jag tror på det :) kände sparkar på utsidan i 15+! Starkt tös plus moderkakan i bakvägg!

Pixerpie: skönt att du trivs på jobbet, förstår det kan vara tungt. Jag är trött fast jag bara ligger!

Jo det är lite rörigt med utformningen och innehållet av min tjänst på jobbet... Skulle egentligen haft lite andra arbetsuppgifter nu i Augusti, men så blev det gamla vanliga ändå. Förvisso med min chef helt införstådd i att min kapacitet är lite begränsad, men min hjärna vill inte fatta, så jag är lite

frustrerad över att jag inte orkar köra på som vanligt.

Sen så planerar vi bröllop i oktober och har vi lite tur så hittar vi även ett större hus att flytta till i höst. Trevliga saker, men energikrövande och stressande.

Ang bebis så kände jag denna, nr tre, tydligt vecka 17. Osäker innan... Nr två kände jag redan lite runt vecka 14. Nr ett nån gång efter rul. Men då med placenta fram. Bak med nr två. Nu vet jag inte ännu. Får se den 27
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma