Inlägg från: SmåBustroll |Visa alla inlägg
  • SmåBustroll

Plus igen efter mf/ma

pixerpie skrev 2012-09-28 10:04:47 följande:
    Tillbaka efter tul, väntar en liten tjockis... Beräknad vikt 2277 g... 4% för mycket... Läkaren mätte två ggr, första ggn var ännu större och läkaren började prata om graviditetsdiabetes... Skulle inte vara någon fara nu, men jag ska iaf googla det ikväll...

Kunde inte/ ville inte se kön... Ingick ej i dagens undersökning!!

Nästan så stor/liten var min äldsta när han föddes i vecka 35+3. Han var liten och tidig. Vilken vecka är du i nu? Hoppas du slipper gå över och få en stor bebis. 

• SmåBustroll

Den får stanna lagom länge tycker jag. Lite längre än nu, men inte över tiden! 

Är själv 24 hela veckor på måndag. Tiden går så fort! Skall till gyn på fredag för lite extra koll då jag har  så mkt sd. Dock så håller det sig hyfsat lugnt när jag är lugn. Gör i vart fall inte ont om jag tar det lugnt. Tidigare (med lillebror) så har de passat på att göra TUL och kolla lite allt möjligt när det ändå haft mig inne. Så hoppas de gör så nu med! 

• SmåBustroll
    M I M M I skrev 2012-10-01 14:19:42 följande:
    Tack för era tummar! Nu är vi klara, fick ut 5 ägg, hoppas att de är mogna och blir fina små blastocyster! ET blir på onsdag, om det hela går vägen. Trött och mensvärk, men det gick mycket bättre än väntat!!

Grattis Hoppas de växer till sig bra nu och du får tillbaka två fina på onsdag!
  • SmåBustroll

Oj så tiden går Acure, och alla andra också! Snart RUL acure?

Jag slutade med folsyra runt vecka 18 för då tog de slut de jag hade hemma. Så nu blir det bara vanlig multivitamin och omega-3 som jag tar. Och så järn på kvällen. Ryggrad och hjärna är ju klara nu, så det stora behovet av folsyra är i normala fall över. Dvs så länge man inte har någon specill brist på folsyra av någon anledning. Vet at vegeterianer kan ligga lite lågt i B12 och folsyra. Men om det är så lågt att de behöver tillskott vet jag inte. Viktigast är ju folsyran INNAN man blir gravid och de första 3 mnd egentligen

Så bra med extrakoll Kmw. Känns alltid bra att man blir uppföljd bra när något evt avviker lite. Var det samma BM som mätte? Det kan ju ge ganska stor variation på Sf-mått annars    

• SmåBustroll

Åh en sån spännande dag!!! Håller tummarna Mimmi!

• SmåBustroll

Får du någon medicin nu också då för att hjälpa de två små att fastna? Progesteron i vart fall får man vid ivf, eller? Åh vad jag håller Tummar för er!!!

Sötfilur, hur går det?

Cat, var det rul idag? Hoppas allt såg bra ut!!!!!

• SmåBustroll
    M I M M I skrev 2012-10-03 18:15:51 följande:
    Tack tack tack! Jag får progesteton i 15 dagar, det ingår i behandlingen... Sen tar jag ytterligare progesteron efter det... Och trombyl, men det ingår inte heller i Ivf, utan får det av min mf-läkare. Hoppas detta ska göra susen!

Cat undrar med hur det har gått idag.

Så skönt med lite extra stödjande medicun!! Får satsa på att det gör susen!!
  • SmåBustroll

oj. tycker de borde kolla!! hellre en koll fr mkt n en fr lite

• SmåBustroll

Bra att du vilar i morgon och resten av helgen!! Ger sig inte sammandragningarna så tyckere jag du bör se till att få en koll innan helgen. Du skall inte behöva gå och oroa dig och må dåligt en hel helg!!
    Kram!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma