Inlägg från: Dag och natt |Visa alla inlägg
  • Dag och natt

Plus igen efter mf/ma

Påvägmotsyskon: Samma sak för dig som för kajsalisa såg jag, vilket år tror du pluttisen kommer? Glad

Kom på att jag har en fråga till panelen! Jag har vid några tillfällen när jag klätt av mig på överkroppen (som när jag precis ska hoppa in i duschen) upptäckt att när bröstvårtorna ska dra ihop sig så ser det ut som de tappar blodcirkulationen och vitnar och blir stenhårda på vissa ställen utan att dra ihop sig! Ser väldigt konstigt ut och jag undrar vad det är, har någon annan varit med om det? När jag sen har blivit lite varmare får de tillbaka färgen och mjuknar. Men händer det här alla eller är det nåt man borde kolla upp?

• Dag och natt
    odd: Jätteenkelt recept! Hittade den i en mammatidning (mama gravidbibel)! 

Vit choklad med nötter, kokos och frukt
    Ingredienser:
    400 g vit choklad
    2 dl rostade cashewnötter
    2 dl kokosflingor
    2 dl hackad torkad ananas eller mango
    2 dl rostade solroskärnor

Gör så här:
    Smält chokladen i en skål över sjudande vattenbad. Rör ihop med övriga ingredienser och bred snabbt ut smeten på oljad bakplåt (jag tog smörpapper). Låt stelna och bryt sedan i bitar.

Tror iaf att det blir gott men jag väntar ännu på resultatet. Väldigt enkelt var det iaf och det är alltid uppskattat.

miraclee: Vad skönt... då är jag inte ensam om det men det ser ju väldigt skumt ut. Ska fråga bm nästa gång om det.
  • Dag och natt
    miraclee skrev 2010-12-03 11:28:02 följande:
    Jaa :) Hur känns det nu då? När får ni svar? :)
    På tisdag tror jag, då får vi snabbtestets svar, och den längre odlingen dröjer ca 2 veckor. Men jag vet inte om det är försvarsmekanism eller nåt men det känns verkligen inte som att nåt är fel på pluttisen... Hur man nu ska kunna känna det, men min kropp försöker övertyga mig om att inget är fel... jag tror det är en tjej och att hon är liten i tillväxten bara! Vi hade en väldigt bra läkare senast som faktiskt sa att man antar att alla embryon/foster utvecklas i samma takt till vecka 10 men att det redan efter den veckan har visat sig att foster utvecklas i olika takt (och inte v  20  som står på de flesta sidor). Såg ju förresten en studie från Uppsala som visade just det på flick- och pojkfoster och att risken fanns att flickfoster blev överburna pga att de inte växte lika snabbt som pojkfoster.
    Så... jag vill innerst inne tro att lillpluttisen bara mår alldeles utmärkt där inne... Men jag vet ju inte och det känns jobbigt....
  • Dag och natt
    Lallan skrev 2010-12-03 13:04:54 följande:
    inne en snabbis så jag hinner inte läsa ikapp nu. har en liten snuttande pojke vid bröstet och sambon sitter med en sovande tös
    Vad mysigt!! Massa grattis till era raringar, hoppas allt gick bra under förlossningen!! KRAM!!
  • Dag och natt
    färnevik: Åh vilka fina bilder, så sött att se er lilla flicka! Hoppas att du börjar må bättre snart och få behålla lite mat. Jag har haft 1,5 vecka när jag inte spytt nu och det har varit underbart! Igår fanns det därför ingen hejd på mig med maten och jag åt både en Bic mac med sallad och en cheeseburgare! Gissa vad som hände direkt när jag klev ur bilen... allt kom upp....! Magen blev väl chockad över mängden och inte särskilt nyttiga maten heller (har verkligen inte ätit fet mat på flera månader). Så kvällen igår blev tidig, gick och lade mig redan kl 20. 

Toksnippa: Grattis!!!!! Och vilket underbart namn ni valt till sonen, jag blev störtkär direkt när jag hörde det! Har inte varit in på din blogg ännu men ska gå in och kika på underverket! 

Ego: Jag blir 30 idag! Hade därför lite tjuvstart på firandet redan i lördags med lite gäster över på fika. Jätteroligt att äntligen få umgås med lite folk efter en hel höst utan socialt umgänge. Idag kommer min systers familj över och en kusin så jag längtar verkligen! Hade man mått riktigt bra hade jag haft en större fest men det känns inte som det har varit läge för det riktigt. Imorgon får vi förhoppningsvis svar på snabbtestet och jag är nervös för att få ett samtal på telefonen och inte ett brev hemskickat... Men vi får ta beskedet som det kommer och inte gå och oroa sig i onödan försöker jag tänka. 

Ha en bra dag allihopa!! KRAM!!
  • Dag och natt

Happiness: GUUUD vilka söta kläder... jag vill också veta vem hon är som gör 70-talskläderna? Har hon nån egen hemsida? 

• Dag och natt

Muffe80: Usch att du ska behöva må så dåligt du också även fast du haft bra perioder med. Om du mår riktigt dåligt tycker jag att du ska åka in och få dropp, det har hjälpt mig så mycket när jag har fått det! Såg din fina mage, vad underbart att se något hända!! Har inte själv tagit några bilder på magen ännu, vet ju inte hur något kommer gå ännu men sen kanske vi kan börja ta bilder på magen. 

• Dag och natt

Ååååh lycka till imorgon 2barnsmamma med lilla Elias!!  Äntligen är det dags!! KRAM

Och grattis mallanis till lyckat VUL!

Och tack så mycket för alla gratulationer på min födelsedag! Jag hade en väldigt trevlig dag och mycket fika så nu dröjer det innan jag äter tårta igen... inget jag ska svära på dock eftersom det står goda tårtbitar kvar i kylen Cool

Vi hade hoppats på att få svar på snabbtestet idag men det kom varken brev eller samtal så jag hoppas att vi får veta mer imorgon... Känns som att om de hade hittat något på snabbtestet borde de redan ha ringt, men jag vet inte utan det är bara mina egna spekulationer... Jag hoppar till så fort jag får ett sms/nån ringer/posten kommer så jag hoppas verkligen att vi får svar snart (läkaren sa tisdag...).

Nä nu ska jag börja avrunda kvällen och fortsätta läsa På smällen, underbart rolig bok! Glad KRAM på er alla!!

• Dag och natt

Hoppas allt har gått bra för 2-barnsmamman idag!! Nu ligger hon där och myser med sötbebisen! Solig

Själv har jag inte hört något om provsvaren... posten har kommit men inget brev idag heller! Och inget samtal... det här med "snabbtest" känns ju inte direkt snabbt, tog ju provet i onsdags förra veckan. Verkar ju som att många som får negativa besked blir uppringda bara inom ett par dagar så jag hoppas att det här tyder på att de inte har hittat nåt... Men denna väntan är ju olidlig...!

• Dag och natt

Hmm ja det var en bra idé, nu har de inte telefontid längre. Men imorgon ska vi UL och då träffar vi ändå läkaren så då får jag veta om det är klart eller inte... Håll tummarna!! 

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma