Inlägg från: Dag och natt |Visa alla inlägg
  • Dag och natt

Plus igen efter mf/ma

sugarrush skrev 2010-09-03 13:17:45 följande:
    Jag tog lite barn-nezeril igår kväll för att ens kunna somna. Nästäppan har inte gett med sig ännu, två veckor efter jag blev frisk! Bara man inte tar det mer än 10 dagar i sträck så ska det vara ok.

Känner mig inte gravid ett dugg. Har inte känt av något alls på flera dagar, förutom en aning ömma bröst. Någon mer som hade/har det så i slutet av vecka 6?
    Barn-nezeril kanske man kan ta då? Jag har iofs inte haft problem att sova så jag kanske ska försöka undvika mediciner om jag klarar mig någorlunda. Men det vore sååå skönt att få andas normalt för en stund....

Det verkar vara vanligt att symtomen kommer och går hela tiden även fast jag denna grav. inte har haft en dag utan symtom vad jag minns. Hur ofta går du på toa tex? Och är du inte lite tröttare än vanligt? Gasig? Lite trög mage? 
  • Dag och natt
    MCT79 skrev 2010-09-03 13:58:13 följande:
    Ohh yes, det finns tio stickor kvar här hemma, sambon är laddad och blir sugen bara genom att se mig fixa frukostmackan och snart snart är det slut på blödningarna! Cool
    SkrattandeSkrattandeSkrattande
  • Dag och natt
    sugarrush skrev 2010-09-03 14:02:16 följande:

Jo trög mage har jag, men det har jag emellanåt annars också. Kanske är jag lite tröttare, men inte så farligt. Lite ömma bröst som sagt.... Tja, det enda som egentligen märks är att jag är mer törstig.

Ja testa barn-nezeril, har för mig att det skulle gå bra. Det är ju mycket lägre dos än vanlig nezeril, så det känns som om det borde vara skonsammare.

Just NU när jag skriver upptäcker jag ett till symptom. Det luktar SNUS här! Fy faaaan vad äckligt! En kollega hade slängt en prilla i en papperskorg 2 meter bort. Det måste väl betyda att jag har fått bättre luktsinne?

Haha!! Absolut!! Jag har en rätt nära kollega som tyvärr röker och jag märkte både förra graviditeten och denna att när vi pratar med varandra känner jag hur hon stinker rök!! BLÄ! Det har jag ju känt tidigare också utan att vara gravid men när jag känner det nu blir jag nästan illamående av att känna lukten... Vet inte hur jag ska klara av att sitta bredvid henne på fikat längre.. haha Skrattande
  • Dag och natt

Hahahahaha!! Stinkande bananskal?!! Ja du får nog vara tyst om du vill hålla hemligheten ett tag till iaf! De verkar vara på hugget på ditt jobb! Skrattande

Vilket jag tror att de är på mitt jobb också... Vi har en kvinna som skvallrar riktigt mycket, i början av året kom hon in i lunchrummet där bara jag var just då, och började prata om att alla unga kvinnor på den andra avdelningen var gravida hela bunten och ja det var ju minsann några på vår avdelning som också var gravida just då och att vi nog kunde förvänta oss att nån till snart skulle vara gravid. Därefter frågade hon mig om jag hade flyttat ihop med min kille ännu och hur det funkade!! HAHA! Snacka om att hon ville veta mer än vad jag sa. Glad

• Dag och natt

Sugar: Haha snacka om att gå in i uppgiften att vilseleda folk Skrattande
    Vad kul att du ska till NYC! Jag var där i maj för första gången, underbar stad! Åker gärna tillbaka dit....!

Undra hur det går för Muffe....  

• Dag och natt
    sofy skrev 2010-09-03 16:50:37 följande:
    Aaah, men de går bussar mellan Älvsjö o Hagsätra om man inte knatar, tar ju inte evigheter heller.. eller jo kanske me större mage sen haha! ;) Hur lång semester? Va ska ni göra? Roligt :D Ja absolut de tycker ja vi får göra! Havsklippan kanske också är sugen? :D Minns inte vilka mer som bodde i sthlm.. Eller jo Mabaja och MCT ju!
    Klart att jag är sugen, jag tror vi kan bli ett litet gäng! 

Muffe: Otrevlig läkare, men vad skönt att se hinnsäcken! Du ska se att allt ordnar sig! Vid mitt mf var hinnsäcken ihopsjunken så man såg ju direkt att nåt var fel. På vulet igår såg min oval/rund ut. Hoppas dina flytningar avtar! Ska du försöka få ett vul av din bm sen? 
  • Dag och natt
    sofy skrev 2010-09-03 18:16:44 följande:
    Jaa! :D Mys!

Ihopsjunken? Jag har alltid funderat på hur den ser ut då.. kan du förklara? :)
    Ja du, som en punkterad ballong som blivit nästan platt, ihopplattad på höjden på nåt sätt.
    Minns inte i detalj men ungefär så. 

Jag är så himla less på den här förkylningen nu så jag dör! Feber ibland, idag spydde jag till och med efter en hostattack. Blir så rastlös av att inte kunna göra något och efter att ha suttit/legat i den här soffan senaste tre dagarna... För pigg för att sova också... bläää.... Sorry för mitt uppmuntrande inlägg.. Kräks

• Dag och natt

Godmorgon...!

Åh jisses säger jag bara... Nu mår jag så sjukt dåligt, har spytt några gånger på morgonen - japp, det verkar som det har kommit igång. Igår kväll trodde jag att det var pga min hostattack. Men jag är säkert känsligare nu när jag är sjuk så det kanske inte är så konstigt. Jag får inte i mig nånting, försöker dricka lite, försöker ta nåt kex... Även fast jag hade ätit lite frukost i form av yoghurt och macka så hjälpte det inte.
    Har inte sovit på hela natten för jag var alldeles tjock i halsen! Så jag är helt slut....

Jag brukar ha problem med åksjuka i normala fall och har därför Calma hemma, åksjuketuggummi. Men när jag läser på nätet så står det att man måste rådgöra med sin läkare vid graviditet och att man bara får ta det efter särskilt övervägande... Jag som tycker Calma är så otroligt bra... ! Vad tar ni mot ert illamående ni som fått det? Just nu sitter jag med sea-band och hoppas de ska hjälpa någorlunda iaf.

Tror inte att jag vara så aktiv här idag, ögonen går nästan i kors av trötthet. Sköt om er sötisar!! KRAM! 

• Dag och natt
    Längtan efter liten skrev 2010-09-04 10:34:42 följande:
    Nu åker vi snart till flygplatsen... så vi ses om 2 veckor.
    Håll tummarna att det inte blir någe mer flytningar för min del i grekland...
    vill bara kunna njuta...
    Hoppas allt går bra för er med...

stor kram till er alla.
    Åh ha det så underbart!!! Du ska se att allt går bra!! Håller alla tummar och tår och hoppas att ni bara kan njuta nu!! KRAM!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma