Inlägg från: Dag och natt |Visa alla inlägg
  • Dag och natt

Plus igen efter mf/ma

Sugar: Aja baja, inte testa! Du blir ju bara orolig vännen!! Du ska se att allt är bra, nu minns jag inte vem det var som skrev det men att kontakta vc så de kan mäta hcg-halten kanske vore nåt för att stilla oron?

Hoppas att flytningarna slutar för dig Muffe. Förstår att det är jobbigt att se att de aldrig verkar försvinna men jag tror verkligen inte att det är nån fara!

Namn.... jag måste säga att jag vågar knappt tänka på namn ännu men det händer ju. Men många namn som ni nämnt tycker jag är jättefina. Är precis som färnevik lite mer traditionell i stavningen av namnen. Har väldigt ovanliga namn (både för- och efternamn) själv och vet hur less jag blir på att behöva förklara hur de stavas. Cool

Mitt illamående är fortfarande kvar, idag var jag yrslig på förmiddagen så jag tog Postafen för att se om det kunde hjälpa och det känns som att det hjälpte. Eftersom jag brukar kunna bli åksjuk har jag tagit Postafen många gånger tidigare och vet att det är ungefär lika många gånger som det inte har hjälpt. Efter att ha varit på några visningar idag var jag helt utslagen när jag väl kom hem och sov i typ 3,5 timme i ett sträck. Beror säkert på både tabletten, graviditeten och förkylningen, en riktig trötthets-coctail på en söndag! Glad

Nu ska jag titta på Tough Love och äta vattenmelon. KRAM till er. 

• Dag och natt

Härligt att flytningarna är borta Muffe, hoppas de fortsätter hålla sig borta! Men vad jobbigt att behöva springa iväg så där på jobbet med illamåendet... Jag vet faktiskt inte hur det ska gå på mitt jobb, jag har ju varit hemma sjuk sen förra veckan och funderar på att försöka gå imorgon eller senast onsdag, jag är väldigt rosslig fortfarande. Men jag är så yrslig och illamående och vill ha nåt litet till hands som jag kan äta på hela tiden. Får försöka se till att jag har proviant på jobbet. Men jag fasar för det!

Vad roligt att ni har VUL samma dag Sugar och Muffe. Jag tror jag ska göra så att jag väntar till inskrivningen med att höra om jag kan få ett vul genom bm eller inte. Tre veckor kvar dit, känns som en evighet!! När har ni era inskrivningar?

KRAM!

• Dag och natt

Sofy: Åh häftigt...! Så de erbjöd dig KUB? Trodde inte landstinget i Stockholm gjorde det för de under 35? Men vad skönt att äntligen få bli inskriven... allt känns så mycket mer på riktigt då!! Glad 

• Dag och natt
    sofy skrev 2010-09-06 21:18:50 följande:
    Jaa alltså, hon gick igenom alla info papper, o så stod de om fosterdiagnostik o UL på ett, o då frågade hon eftersom ja haft så många MF.. hade ju ett 07, två 09 o sen tre nu i år. Så de va mest därför hon frågade, o så sa hon att då får ja ju ett extra UL också o de kan ju va skönt sa hon :) Så nu blir de ju VUL på fre, sen KUB drygt en månad senare, o sen äre ju bara 5 veckor drygt till RUL :) Så de e faktist riktigt härligt! :D

Håller me om att de känns mer verkligt, men ändå har ja verkligen inte fattat att jag ÄR gravid. De går liksom inte in i skallen. Gjorde ett CB till idag, ett vanligt för o se. Och hela strecket va ju tokstarkt, mycke starkare än de ja tog förra veckan som ja tyckte va starkt då, o knallblått. Men ändå går de inte in. Haha! Sjukt. Och så har jag ju gjort 2 VUL också, men nä.. Fattar inte. Tror de blir mer verkligt efter VUL på fre, när man ser lite mer liksom, att de verkligen ligger någon därinne. Även om den e pytteliten ;)

Snart v 8! Fan va vi e bra :)

Hur mår du förresten? Molvärk? Min e nog tillbaka nu! Men nu ska ju livmodern växa på sig lite igen, den ska ju va stor som en apelsin i v 8 säger dom. Så de e väl normalt :)
    Nej det är verkligen svårt att förstå det, men jag mår så risigt så jag hoppas verkligen att jag är gravid! Glad Jag är nog några dagar efter dig, jag hoppas verkligen att jag kan få lite mer klara besked om hur långt jag är gången senare! Men jag har inte så mycket molvärk, det är mer yrseln och illamåendet som är påtagliga för mig. 

Nu är det godnatt för mig. Hoppas det är bra med er alla {#emotions_dlg.flower}
  • Dag och natt
    färnevik: Jag skulle ha tagit cellprov idag men precis som rontgensyrran avstod jag också. Det ska inte vara nån fara att göra det under graviditeten men jag känner att det kan lika gärna vänta så jag slipper oroa mig om jag börjar blöda.

mimmi80: Har inget tips men jag körde tempmetoden med min vanliga termometer med en decimal och tyckte att jag fick tydliga kurvor även utifrån den. Och gravid blev jag ju! Glad

muffe80: Jag är också jättetrött! Är visserligen förkyld också och är fortfarande hemma (men imorgon måste jag gå till jobbet) men jag har ju iaf haft möjlighet att sova på dagarna nu. Har oftast sovit kanske 7-9 timmar per natt, sen har jag somnat 3-4 timmar på dan också. Men det är ju inte konstigt att du är trött vännen, jag tycker du ska sluta ha dåligt samvete för att du inte rör dig! Vila när du känner dig trött, vi blir förhoppningsvis piggare om några veckor och då kanske energin räcker till annat också. Glad Försök få i dig vitaminer genom bra kost, jag tar inte heller vitamintillskott utan försöker få i mig vitaminerna genom maten istället. Men om man mår illa är det kanske bra att ta vitamintillskott, för jag har iaf inte samma aptit längre och känner att det är svårt att äta.

Jaha nu blev jag trött igen Cool

• Dag och natt
    Odetta skrev 2010-09-07 15:03:47 följande:
    Idag hade vi RUL

Jag var så jäkla nervös att jag knappt sov i natt (eller nätterna innan), men det hade jag inte behövt vara. Bebisen finns kvar och den lever och den såg ut att må jätte bra

Och av allt att dömma....av det vi såg....ja, så såg det ut som om vi kommer att på en POJKE! (Vi är tämligen säkra för flickor har inget som sticker upp...och det syntes både underifrån och från sidan (som på bilden), men vi ska dubbelkolla på flödeskontrollen om 5 veckor).

Åh jag känner mig så lättad och glad 

bild:

Nu ska jag läsa ikapp lite....

***PUSS och KRAM till er alla!!!***
    Grattis!! Ah men vad underbart!!! Vilken sötnos! Skrattande

Sofy: Jo jag tror att jag är några dagar efter dig eftersom jag dels är säker på att min ÄL var senare än normaltid, dels för att när jag gjorde VUL för snart en vecka sen sa läkaren att jag bara var i 5+0 - enligt honom skulle jag idag alltså bara vara i 5+6 ! Men jag tror att jag är längre gången än så, som kortast 6+2. (Och då spekulerar jag ju genast i vad det kan ha blivit för kön av den här lilla rackaren! Jag har kommit fram till att det måste vara en "tjejspermie" då den har varit mästerlig på att överleva i hela fem dagar.   )
    Men tills dess att jag gör någon ytterligare UL så fortsätter jag räkna mig på samma bf som tidigare.
    sugarrush skrev 2010-09-07 16:05:58 följande:
    Och jag känner som vanligt...i princip INGENTING.
    Börjar tro att den här graviditeten är en enda inbillning.
    Det är klart att du är gravid tjejen!! Och så länge du inte känner något som är uppenbart FEL så får du utgå från att allt är som det ska! Och snart får du se den lilla på skärmen! Skrattande
  • Dag och natt
    Muffe: Den var 11 mm, vi såg bara hinnsäcken och gulesäcken. Hade varit skönt att se något mer men det verkade vara för tidigt för det. Tror till och med att läkaren sa till mig innan att vi inte kommer att se något eftersom jag var så tidig (6+1 enligt senaste mens).

färnevik: Men det innebär inte att det händer dig och som vi brukar säga, du väntar barn, inte mf/ma! Det är klart att vi ska få glädjas över våra graviditeter och våga släppa tankarna om mf/ma för en gångs skull. {#emotions_dlg.flower}

Åh jag sitter och tittar på Bygglov som sänder från Sundsvall där jag är uppvuxen, guuud vad man saknar stan när man ser dem filma därifrån! Försöker ibland planera något frö till tanke hos min sambo att vi kan flytta upp dit och köpa hus mycket billigare där. Han är faktiskt inte helt emot det! Jag lobbar vidare. Flört 
  • Dag och natt

Muffe: Ja enligt senaste mens, men läkaren sa att jag var i 5+0. Jag tror inte att jag var så långt gången som 6+1 då eftersom jag vet att ÄL var mycket senare än normalt, snarare 5+4 kanske.

• Dag och natt
    Muffe80 skrev 2010-09-07 18:24:26 följande:
    Hm men ni såg gulesäcken ju, är den liksom vit på skärmen?

Min läkare sa att det kunde vara missfall på gång eftersom han inte såg någon vit prick....
    Förlåt att jag inte kunde svara förrän nu, datorn har varit jätteseg idag pga backup.
    Men den såg ut som en ljus bubbla (jag tror att han förstorade upp det så jag såg den alldeles tydligt!) mot det mörka bakom. Tyckte det såg jättehäftigt ut för det var så annorlunda mot vad jag fick se när jag hade missfallet. Men jag tror inte du behöver oroa dig för mf, du har väl inte känt nåt konstigt nu väl? Och din tapp var väl stängd när han undersökte dig? 
  • Dag och natt
    Mamma till W skrev 2010-09-07 20:57:03 följande:
    ODD: GRATTIS, stort GRATTIS!!! Kul med lyckat rul!

Sofy: Ja han berör. Jag satt med klumpen i halsen. Ska bli kul att se 16 september när de spelar in sista avsnittet, dvs finalen i frihamnen, hur mycket Spogge lyckats gå ner... Enligt min bror var det 36 kg för några veckor sen och han siktade sig in på 20 till innan finalen. och det är bra, både första coh andra resultatet nu i september. stannar han på 36 kg är jag nöjd ändå, för han började i juli! och 50 kg på 3 månader skulle vara sjukt bra resultat!
    Jag såg avsnittet också, tycker han är jättestrong! Bra psyke - det måste han ha efter allt han hade gått igenom!
    Men det är imponerande och framförallt så kommer han ju må så mycket bättre av att inte ha lika mycket att bära på varje dag. Ja lyckas han med 50 kg på så kort tid är det riktigt bra!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma