• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • kajsalisa

Bra Telgebo. Det är helt ok att vara orolig och ledsen, så länge det inte går ut över andra i tråden. Nu kör vi full fart framåt tycker jag.
    Kram på dig!!

• Marlyn

Ni har ju skrivit massor!

Ang. Laban och barba-familjen och allt annat: Min personliga favorit (som ingen nämnt) är smurfarna!

Idag va jag och handlade med min syster... fick så ont i ryggslutet och blev så illamående att jag tror att detta är sista dagen jag är gravid... tror att mf är precis runt knuten, tyvärr. Men vad ska man göra? Det är bara att ta det och börja om på nytt igen isf.

• färnik
    Längtan efter liten skrev 2011-02-23 14:17:03 följande:
    ja men det är väl hösten de fyller 3?
    jag har ju haft henne lite mer än 15 timmar därav fått betala...
    Men nu är hon bara 15 timmarsbarn vilket då blir gratis..
    Ja precis, jag menade bara att det nog kom 2010 och inte i år, iom att hennes barn gick gratis redan i höstas...

Här betalar vi maten för barnen som har allmän förskola, typ 250kr/månad eller ngt sådant... Vet inte om det är så överallt men bara här?
  • telgebo
    kajsalisa skrev 2011-02-23 14:19:54 följande:
    Bra Telgebo. Det är helt ok att vara orolig och ledsen, så länge det inte går ut över andra i tråden. Nu kör vi full fart framåt tycker jag.
    Kram på dig!!
    Jag försöker tänka positiva tankar även fast jag inte har några symtom på graviditet idag annars än dom sbaga jag haft sedan i söndags, fryser och små ömma bröst.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • färnik
    telgebo skrev 2011-02-23 14:19:18 följande:
    Ja det förstår jag, de gör ju bishops score och det är inkluderad livmodertappen. Vi får hoppas att den är mjuk och utvidgad och att den har börjat utplånas då det är dags för bedömning. Är du öppen 1,5-2 cm så kan dom sätta BARD-katater på dig annars vid mindre gel som mjukar upp den.
    De har sagt att jag måste få minst 3-4 poäng för att de ska kunna använda "ballong" eller gel som förbehandling. Har jag mellan 0 och 2 p kan de inte göra ngt alls... men ag borde inte ha så lite med tanke på att jag är omföderska och har en hel del förvärkar, men man kan ju inte veta säkert...
  • kajsalisa

Förklara för mig som är ny på det här. Vad är det för förskolor ni pratar om, och vad är skillnaden? Jag vet ingenting om sånt där...

• telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-23 14:20:25 följande:
    Ni har ju skrivit massor!

Ang. Laban och barba-familjen och allt annat: Min personliga favorit (som ingen nämnt) är smurfarna!

Idag va jag och handlade med min syster... fick så ont i ryggslutet och blev så illamående att jag tror att detta är sista dagen jag är gravid... tror att mf är precis runt knuten, tyvärr. Men vad ska man göra? Det är bara att ta det och börja om på nytt igen isf.
    Jag tänkte nyss på dig vännen hur det är och så.

Vet inte vad jag ska skriva till dig för att trösta. Jag hoppas ju såklart att du har fel och allt ser bra ut på nästa VUL. Jag håller mina tummar för dig ska du veta.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    färnik skrev 2011-02-23 14:21:21 följande:
    Ja precis, jag menade bara att det nog kom 2010 och inte i år, iom att hennes barn gick gratis redan i höstas...

Här betalar vi maten för barnen som har allmän förskola, typ 250kr/månad eller ngt sådant... Vet inte om det är så överallt men bara här?
    Jag betalar inte för maten för mitt barn på förskolan, iofs inte 3 år fyllda än.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • Längtan efter liten
    färnik skrev 2011-02-23 14:21:21 följande:

jaha du menar så :) haha. ja men så är det nog :)
    Längtan efter liten är stor
  • färnik
    telgebo skrev 2011-02-23 14:25:21 följande:
    Jag betalar inte för maten för mitt barn på förskolan, iofs inte 3 år fyllda än.
    allmän förskola, 15h?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma