• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79
    Muffe skrev 2011-02-23 13:47:51 följande:
    MCT, tror sugar kände något liknade och det är nog normalt, allt är normalt   Tror inte det är foglossning så pass tidigt men vila lite så blir det nog bra ska du se.

Vi kommer nog inte ha barnrum klart när bebis kommer, känns kanske lite dumt när jag tänker efter.... dock har vi ingen plats för det egentlligen!
    Vi har också ett litet hus... bebis får nog bo med oss till en början.. så fixar vi plats sen...=)
  • telgebo
    färnik skrev 2011-02-23 13:34:54 följande:
    Allmän förskola är numera från hösten det år de fyller 3 år!
    Oj då det är nåt nytt det visste jag inte om. Ja då blir det väl FP då fram tills den tar slut och sedan vårdnadsbidrag då till barnet fyller 3 år och sedan allmän förskola då. Det är min dröm, men som sagt får se.

När gjorde dom om detta med allmän förskola från 3 års ålder? För när mitt barn skulle börja så var det fortfarande 4 år har jag för mig och det var 2009.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • färnik
    telgebo skrev 2011-02-23 13:49:38 följande:
    Oj då det är nåt nytt det visste jag inte om. Ja då blir det väl FP då fram tills den tar slut och sedan vårdnadsbidrag då till barnet fyller 3 år och sedan allmän förskola då. Det är min dröm, men som sagt får se.

När gjorde dom om detta med allmän förskola från 3 års ålder? För när mitt barn skulle börja så var det fortfarande 4 år har jag för mig och det var 2009.
    Låter väl jättebra med först FP, sedan VB och så förskola vid 3. Kanske gör vi också så...

Jag tror det var från 2010?
  • needtobreathe
    MCT79 skrev 2011-02-23 13:44:10 följande:
    Ohh men du! Jag såg att de har massor med städgrejor och garderober att rensa på sjukhuset! skynda skynda!!

Flört
    HAHAHAHAH fantastiskt roligt hurru du ;)

Cool
  • MCT79
    needtobreathe skrev 2011-02-23 13:53:52 följande:
    HAHAHAHAH fantastiskt roligt hurru du ;)

Cool
    Puss! Cool
  • telgebo
    Pancakes skrev 2011-02-23 13:36:41 följande:
    Ja, det är tänkt så men håller på att ta in lite offerter nu på att få hjälp med det. Man blir ju inte mindre direkt och att ligga dubbelvikt på golvet och lägga golv är ju snart ingen höjdare :)
    Resonerar likadant som du. Byggdamm och bebis går inte riktigt ihop. Hoppas du får ordning på det innan oktober i alla fall!
    Jo det hoppas jag verkligen. Jag vill ha allt sånt klart innan bebis kommer, helst innan sommaren för annars så kommer ju inget igång förrän september då alla haft semester. Dom är ju inte snabba direkt. tar ju inte så lång tid att måla tak här i en 2:a och tapeter tar ju inte kång tid att sätta upp för 2 vana tapetserar som sysslar med sånt dagarna i ända. Sedan har jag blivit lovad total renovering av toa och det skulle ta 6-8 veckor och det vill jag ha helt klart innan bebis och innan jag är så stor så jag inte orkar med.

Det känns som dom bara drar fram på det hela tiden ch att man ligger på lägsta prioritet för när jag frågade i höstas så sa dom att ja 4 mån från inflytts datum så ska det vara fixat och nu har det gått ett halvår sedan inflyttningen snart och det är inte ens på gång . Hjälper inte hur mycket jag ringer och frågar får antingen 1: Inget svar. 2: Omkringkopplad eller 3 Någon konstig svar om bla bla bla nån ohörbar sörja som inte är deras fel och de väntar på svar från förvaltaren och förvaltern är ju för fan dom jag har i luren.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    färnik skrev 2011-02-23 13:44:36 följande:
    10 mars. Skrattande
    Det är ju snart Så du kanske bli igångsatt den dagen eller dagen efter då? Det är många som har BF i tråden snart, ska bli så spännande.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-02-23 13:48:34 följande:
    Vi har också ett litet hus... bebis får nog bo med oss till en början.. så fixar vi plats sen...=)
    Jag bor också trng så bebis och jag får knö ihop oss i det lilla sovrummet, kommer ändå vilja ha bebis nära mig första tiden.

Har ni märkt att jag är mer positiv idag och tror på att jag ska få en bebis?
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    färnik skrev 2011-02-23 13:53:01 följande:
    Låter väl jättebra med först FP, sedan VB och så förskola vid 3. Kanske gör vi också så...

Jag tror det var från 2010?
    Jo så vill jag helst ha det, men det är inte jag som styr så vi får se, men det är min dröm.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • Längtan efter liten
    telgebo skrev 2011-02-23 13:49:38 följande:

det är nytt för i år.
    jag trodde det var 4 år. men min dotter får gå gratis nu och hon är 3½
    Längtan efter liten är stor
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma