• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-02-23 13:46:19 följande:
    Jo jag har inte skrivit upp allt men har väldigt bra minne, har allt i huvudet väldigt mycket. Har tex inte haft en kalender sedan 2009 utan hålle rtider och så i huvudet ha ha.

Jag har inte skrivit här innan jag plussade den 12 februari i år.
    Okej
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Pancakes
    mallanis skrev 2011-02-23 14:33:33 följande:
    PC- ja det var sjukdom, golvläggning och långa män och citycross som diskuterades ;)

Låter som du har fullt upp, vi har tagit in offert för badrummet så det är nästa projekt + barnrummet.(barnrummet ska bara tapetseras och målas lite så det fixar vi själva)   Vilken dag är du på nu visst har du passerat 100 dagar kvar strecket? ;) har för mig att du var lite lite före... Jag är snart där.... =)

äsch nu oroar jag mig inte så särkilt för vikten men facinerande att man kan gå upp 10 kg utan att "det syns så mycket" lite skraj bara att det växer en jättebebis där inne.... en sån har jag INTE beställt!

odd- ska bli kul att se er på tv!!!
    Jaha, där sa du nåt. Nu var jag tvungen att gå in och kolla i graviditetsuträknaren och 93 dagar kvar är det enligt den. Då kan man man snart gå in och planera sin föräldrapenning på hemsidan.

Jag tycker också jag har gått upp mycket för at vara en sån där det inte "syns så mycket". Har vi stora bebisar då tror du? Fick höra det jättemycket på en kickoff i helgen, alla tyckte att det inte syntes nåt aaaaaaalls för att vara i vecka 27. Man blir nästan nojig av de kommentarerna. Är det höfterna som är bautastora då eller?? :)
  • telgebo
    Dag och natt skrev 2011-02-23 14:37:03 följande:
    Fina odd! Då såg jag dig i trailern, äntligen är det snart dags att få se serien, som vi har väntat på nyfiket! Tycker det är så himla modigt gjort av dig! Glad 

Vad jag saknar er! Jag skriver mest i en ängeltråd nu men läser ibland vad ni skriver. Hoppas ni mår bra allihopa. Själv har jag åkt på influensa två gånger på mindre än tre veckor varav den senaste var rejält jobbig med hög feber. Men nu är jag på bättringsvägen. Tyvärr hade jag nog ÄL någon av dagarna när jag hade 40 grader så det var inte direkt läge att ha sex just då. Men jag lovar att jag kommer skrika högt av glädje så ni hör det på långa vägar nästa gång jag blir gravid!

Har jag förresten skrivit något till er om att vi fått svar från obduktionen för några veckor sen? Wilma hade näringsbrist, dvs svälte - varför vet vi ännu inte, moderkakan har inte analyserats ännu och vävnadsprover från organen är inte klara. Hon var ju jätteliten... vägde ca 183 gram och när jag sökte på nätet så borde hon i min vecka åtminstone ha vägt 600 gram har jag för mig. Hjärtats högra förmak var dessutom kraftigt förstorat. Läkaren sa att hon hade en annalkande hjärtsvikt och han trodde inte att hon skulle ha överlevt 40 veckor i magen. Kändes skönt att höra ändå, med detta besked så kändes det som rätt beslut vi tog. Men de hittade inga fel på njurarna, inte heller matstrupen som de först trott... Sen hittade de lite skönsmässiga missbildningar, hudveck, linjer osv. Så det var helt enkelt inte tid för mammas lilla hjärta den här gången. Hjärta

Nu blev jag så himla trött så nu måste jag gå och vila lite! Sköt om er alla söthjärtan! KRAM!

Vad ledsen jag blir när jag läser det du skriver, en mammas värsta madröm. Villken vecka var du i?
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • Marlyn
    Pancakes skrev 2011-02-23 14:44:20 följande:
    Åh, men det där kan ju precis likagärna vara graviditetssymtom. Molvärk, mensvärk och missfallsvärk känns ju exakt likadant tycker jag.
    Men ont i ryggslutet kan väl iaf inte vara något bra?
  • 3 barns mamma84

Nu har man städat klart och sambon hemma och elias har ätit och jag har fått i mig te haha snabba jag nu ska man väl läsa ikap oxå

• telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-23 14:50:45 följande:
    Men ont i ryggslutet kan väl iaf inte vara något bra?
    Jag har haft jättemycket ont i ryggen sedan jag plussade, både långt ner i ryggen, i svanken och mellan skulderbladen.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • mallanis
    Kan ni hjälpa mig snabbt ni som har skötbord och har en sån där skötbordsdyna- vad är det för mått på den? Såg en på ICA för bra priis men den såg smal ut? Vad har ni för mått?  ska iväg till stan typ nu....tänkte kanske fynda den!
    Tredje gången gillt!?
  • 3 barns mamma84
    Havsklippan
    Gumman du är så stark av dig att ni bara jobbar vidare och att ni har ju ett barn en willma men att hon är där uppe och ser ner på mamma och pappaHjärta
    Ägglossningen kommer och snart får du ett Plus och en stark syskon till willma tjejen{#emotions_dlg.flower}
    Jobbigt just nu men snart OJ vad jag kommer gråta av lycka när jag läser att du fått ett syskon i magen.
    Miss u darling men snart här du här med oss igenSolig

Påvägmotsyskon
    SAKNAR dig du är ju inte här eller på msn jag blir orolig var fan håller du hus gumman !!
    Kom tillbaks !!
    Saknar dig massor
    Hjärta
  • Dag och natt
    telgebo skrev 2011-02-23 14:50:00 följande:
    Vad ledsen jag blir när jag läser det du skriver, en mammas värsta madröm. Villken vecka var du i?
    V 22-23 när vi väl avbröt graviditeten. Fick veta att graviditeten inte var frisk på RUL. Ja du det var och är en mardröm... men på nåt underligt sätt orkar man gå vidare. Viljan till att skapa ett nytt liv är starkt!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma