• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Happiness
    Muffe skrev 2011-02-23 13:32:23 följande:
    Här blir det tvärtom, blir det en tjej kommer hon säkert bara ha rosa

Men labans skydd är väl lite pluttenuttiga, tycker ni inte det? Eller ja, det jag har sett är iofs helt vitt med text och söta nallar.. inget mer. Finns det mer färgglada?
    Yes du och jag är ROSA- freaks. Härligt!!!!{#emotions_dlg.flower} Älskar den rosa färgen. Har alltid gjort. Men det är nog för att den faktiskt inte fanns när jag var liten. Till flickor fanns det bara rött och orange (urk)...så nu ska vi ta igen för fulla muggar.
  • kajsalisa

Tänker på dig Havsklippan. Förstår inte hur du orkar vara så stark?! Precis som flera andra här så ser jag fram emot dagen jag får läsa att du har plussat igen.
    Tack för att du delar med dig av dina upplevelser.

Kram!

• 3 barns mamma84
    Happiness skrev 2011-02-23 15:09:38 följande:
    Yes du och jag är ROSA- freaks. Härligt!!!!{#emotions_dlg.flower} Älskar den rosa färgen. Har alltid gjort. Men det är nog för att den faktiskt inte fanns när jag var liten. Till flickor fanns det bara rött och orange (urk)...så nu ska vi ta igen för fulla muggar.
    Rosa älskar jag men nu kom elias mitt liv så blå och massa andra glda färger men om det skulle vara Nellie så skulle det vara massa rosa o hellokitty precis som ebba
    jag älskar rosa
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Cat79
    Dag och natt skrev 2011-02-23 14:59:09 följande:
    V 22-23 när vi väl avbröt graviditeten. Fick veta att graviditeten inte var frisk på RUL. Ja du det var och är en mardröm... men på nåt underligt sätt orkar man gå vidare. Viljan till att skapa ett nytt liv är starkt!
    Du vet att jag tänker på dig och finns att maila om du vill ventilera tankar och funderingar då jag vet hur du känner dig {#emotions_dlg.flower} KRAM
  • Marlyn
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-23 15:06:52 följande:
    Haha okej  ja det finns 2 st kändisar i denna tråd Odd och lilla jag FINNS det mer ??
    Vad heter Odd egentligen och vem är du? (gud va det lät hemskt Tungan ute)
  • 3 barns mamma84
    Marlyn skrev 2011-02-23 15:18:22 följande:
    Vad heter Odd egentligen och vem är du? (gud va det lät hemskt Tungan ute)
    Odd här i tråden hahaha vet jag fan jag är 2 barns mamma hostar 3 barn haha
    Jag är carina och är 26år
    Vem är du då svarar tillbaks
  • telgebo
    Dag och natt skrev 2011-02-23 14:59:09 följande:
    V 22-23 när vi väl avbröt graviditeten. Fick veta att graviditeten inte var frisk på RUL. Ja du det var och är en mardröm... men på nåt underligt sätt orkar man gå vidare. Viljan till att skapa ett nytt liv är starkt!
    Vilken mardröm, tycker så synd om dig/er som räkar ut för detta obegripliga livsöde. Vet inte vad jagska skriva, mina ord känns som så små i jämförelse.

Hoppas du snart blir gravid och då ska det bara gå bra.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • 3 barns mamma84

Näh nu ska jag hämta barnen puss o kram kommer sen när jag e hemma

• Happiness
    Dag och natt skrev 2011-02-23 14:37:03 följande:
    Fina odd! Då såg jag dig i trailern, äntligen är det snart dags att få se serien, som vi har väntat på nyfiket! Tycker det är så himla modigt gjort av dig! Glad 

Vad jag saknar er! Jag skriver mest i en ängeltråd nu men läser ibland vad ni skriver. Hoppas ni mår bra allihopa. Själv har jag åkt på influensa två gånger på mindre än tre veckor varav den senaste var rejält jobbig med hög feber. Men nu är jag på bättringsvägen. Tyvärr hade jag nog ÄL någon av dagarna när jag hade 40 grader så det var inte direkt läge att ha sex just då. Men jag lovar att jag kommer skrika högt av glädje så ni hör det på långa vägar nästa gång jag blir gravid!

Har jag förresten skrivit något till er om att vi fått svar från obduktionen för några veckor sen? Wilma hade näringsbrist, dvs svälte - varför vet vi ännu inte, moderkakan har inte analyserats ännu och vävnadsprover från organen är inte klara. Hon var ju jätteliten... vägde ca 183 gram och när jag sökte på nätet så borde hon i min vecka åtminstone ha vägt 600 gram har jag för mig. Hjärtats högra förmak var dessutom kraftigt förstorat. Läkaren sa att hon hade en annalkande hjärtsvikt och han trodde inte att hon skulle ha överlevt 40 veckor i magen. Kändes skönt att höra ändå, med detta besked så kändes det som rätt beslut vi tog. Men de hittade inga fel på njurarna, inte heller matstrupen som de först trott... Sen hittade de lite skönsmässiga missbildningar, hudveck, linjer osv. Så det var helt enkelt inte tid för mammas lilla hjärta den här gången. Hjärta

Nu blev jag så himla trött så nu måste jag gå och vila lite! Sköt om er alla söthjärtan! KRAM!

Skickar kärlek till dig! Vi kommer alla skrika av glädje när vi får se dig i tråden gravid igen. KRAM!
  • Pancakes
    Happiness skrev 2011-02-23 15:09:38 följande:
    Här är en till! Är galet tjejig av mig och har alltid varit och precis som nån skrev (tror det var Sofy..) att hon ser fram emot att leka med bilbanor och bygga kojor och sånt så är jag precis tvärtom. Har alltid svårt att leka med killar och hoppas verkligen man lär sig om ens eget barn blir en pojke :) Av alla kompisars barn så har jag alltid mycket lättare för att leka med tjejerna och de gillar mig alltid mer än vad killarna gör. Usch, vad hemskt egentligen. Hoppas mitt eget barn kommer tycka om mig om det blir en pojke :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma