• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

FruW skrev 2011-10-07 17:19:19 följande:
    Åh jag börjar bli förkyld, ont i hals o svalg :( tror ni det kan påverka fostret på ngt sätt? Blir lite orolig...
    Jag var magsjuk (vanlig magsjuka och så blev jag det i Egypten med och det höll i sig i tre veckor), förkyld, influensa, matförgiftad med W i magen... och på måndag fyller hon ett! ;) Så jag tror inte att det påverkar för har inte märkt nå konstigheter på W.. ;) Förutom att hon är speedy gonzales då! Men det får hon så gärna vara...
    Flicka 101010, W2 bf 120226 mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    MCT: Kom ihåg att ha koll på tider 20-25 oktober när du ska jobba... Efter kl 19 den 20e går det inga tåg. Utan då är det bara ersättningsbussar om jag förstod rätt enligt lokaltidningen...

Havsklippan: Vad ledsen jag blir av att läsa det du går igenom nu! Försök göra något roligt, som du själv skriver att du skulle vilja göra, och försök tänk på något annat om det så bara är för någon timme!

Leaeva:
    Håller tummar och tår att de vill stanna kvar ännu ett litet tag!     

Mimmi: Hoppas du känner förtroende för kuratorn och att du får se på ett hjärta som slår imorgon!    
  • Mabaja
    MCT79 skrev 2011-10-11 16:26:29 följande:
    MmmBop ja det var värt bilen... trots köööööer på hemvägen... hatar sthlm ibland...verkligen. Minns när jag bodde i Gävle och var hemma på tio minuter....*drömmer mig bort*

Mabaja, ja jag såg det, vi fick papper i brevlådan om att det kommer låta illa under samma period... då blir det bil helt klart... fatta kajka på buss från Bro till Karlberg.. via alla pendeltågsstationer... kommer ta timmar...

leaeva hur är det med långtappen?? *kram*  Drömde om dina bebisar i natt.... hoppas jag... annars väntar jag tre... (!) jag passade dem av någon anledning och de var pyyyyyttesmå... du hade bäddat i varsitt mjölkpaket... men dom mådde toppen och andades själva och så!
    Jag ska åka den 20e. Och tågen slutar gå vid 19 så blir att skynda sig hem (går ju lätt med mina fogar och min dunderkula framtill)... Min syrra "ja men det är lugnt, kursen slutar ju 17"... Visserligen gott om tid men våra tåg går ju inte jätteofta. haha 
  • Mabaja
    MCT79 skrev 2011-10-11 16:45:29 följande:
    Näe.. å lite packat det lär vara då!.. =)
    Precis så redan nu känner jag mig stressad men att ta bilen från Stadshagen lockar ju inte heller iom trafiken. haha 
  • Mabaja
    PåvägMotSyskon skrev 2011-10-11 20:49:33 följande:
    Längesen ja va Inne. Grattis mabaja till bebis, inte sold avis ;) Vilka mer är gravid igen?? :)
    av "barntråden" är det ännu bara jag. men några har verkstaden öppen! :) Tack!

Hur är det med dig, din man och alla era barn? =) Hoppa in i den slutna barntråden vet ja! Du är saknad! :) 
  • Mabaja

Mimmi, visst är det underbart med tidig morgon? ;)

• Mabaja

Haha. Här var det Speedy Gonzales som tyckte att vi skulle upp vid 5. Men nu ligger hon i sängen i hopp om att hon ska somna om. Hon är så trött så hon knappt håller ihop. Jag ska passa på att somna om om w gör det. :)

• Mabaja

Mimmi: i Uppsala län gör de inte vul förrän i v 7+ och då andra halvan helst. Just för att man ska få kunna se det man önskar och inte gå ovetandes därifrån. Det är iaf vad jag fått förklarat för mig när jag ringt om tid! Så jag tycker att du ska slappna av. Så gott du kan iaf!

• Mabaja

Yeeeeah! Skitkul att få kommentaren "att du orkar träna höggravid"!!! Jag är i v 21

• Mabaja
    FruW skrev 2011-10-13 06:56:48 följande:
    Jo det är nog så. Kan man lobotomera sig själv tillfälligt? Hade varit ganska skönt just nu..
    du får tvinga dig bort från dina katastroftankar! Fokusera på ert bröllop! och er kommande fantastiska dag! 

Det är svårt att förstå men du väntar ju faktiskt barn! Och allt har ju hittills sett normalt ut iom att hinnsäcken motsvarar den dag du ska vara på! och det är väl positiva nyheter om något!

När vi fick veta att vi hade ett ma fick vi se... INGENTING! Det fanns kanske en fosterhinna som motsvarade v 3+... Så en hinnsäck i rätt vecka är ju jättebra och du skrev väl att han inte var säker på att han såg något? Dvs, han kanske kunde ana någonting! :)

Du ska se att det blir prima skinka av det här! :) Och så får du ha en liten bula på magen när det är dags för jul och nyårsfirande! ;)

EGO: Har börjat svälja kommentaren om att jag är höggravid (fick den igår när jag tränade- är i v21...)... och funderar hur den här dagen ska arta sig... Ta hand om en ettåring och "trasigt" knä är inget jag har önskat mig! Höll på att vrida knät ur led igår när jag tränade så kan inte sträcka ut benet helt men svullnaden har lagt sig iaf! :)  
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma