• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Mimmi: läs ditt blogginlägg en gång. Där skriver du att läkaren inte ser något tydligt foster/embryo... Det betyder ju inte att det är en tom säck. Eller hur?

• Mabaja

Stort grattis safiree!

Soma: lycka till! Och spana in den som gör rul. :) så vi får se om vi fått samma. Haha

• Mabaja
    SoMa72 skrev 2011-10-14 17:00:54 följande:
    Ska tillbaka om två veckor, gick inte att se/mäta allt... Känns ju sådär måste jag säga.

Som jag skrev i din gb.. Fick göra två rul med Wilda och det gick ju prima skinka med henne ändå! =) Hittills en frisk unge.
    Flicka 101010, W2 bf 120226 mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    SoMa72 skrev 2011-10-14 17:43:49 följande:
    Kön gick inte att se och det var väl hjärtat som inte gick att mäta, mins inte om det var nåt mer. Vikt 165 gr, är inte det lite i v 19 eller?

Mabaja, tack! Hoppas det är prima skinka med vårt pyre med.

Mimmi, hoppas dr hör av sig snart!
    FUUUSK! Jag har aldrig fått veta vikt på mina ultraljud jag gjort! *morr* ;) Så min bebis måste vara viktlös .haha
  • Mabaja
    Bellas7 skrev 2011-10-14 17:49:18 följande:
    Jag gjorde vikt i 24+0 och då låg de på 650 så 165 verkar stort. Är du 18+ ?

Om det hade varit något fel hon hade varit orolig för hade du fått tid nästa vecka då de hade kollat igen. Så det är ingen fara gumman :)

Mimmi det är ok med din skrutt
    Det är tur att man läser sånt i efterhand.. För vi fick en tid 5 dagar efter vårt första rul med Wilda! :) Hade nån sagt att "hade de varit oroliga hade du fått en tid nästa vecka"- ja då hade ju jag varit livrädd. haha
  • Mabaja
    Bellas7 skrev 2011-10-14 18:44:51 följande:
    Mabaja usch ja vilken tur, man kanske ska vara tyst ;)

men det behöver ju inte vara farligt :)

På mitt ul nu såg de massor av vätska i magen och ingenting i urinblåsan på flickan. Då sa hon om hon inte ser urinblåsan innan vi är färdiga måste vi komma tillbaka inom en vecka. När hon sedan gjort ul på pojkarna hade det ju gått en timme och hon tittade då igen på flickans mage. Då såg vi tydligt att där fanns vätska i urinblåsan :)

När vi pratade om det efteråt sa hon att är det något otydligt som de blir oroade över gör man ul fort för om felet är stort ska man kunna avbryta hemskt va men det var den infon vi fick. Vet ju inte om det stämmer men nu varje gång vi gör tul så kollar jag deras magar haha. Precis som jag kan se något hehe
    Haha. Nu är ju Wildabus ett år och hittills är hon "fullt normal".. Lite smått crazy bara! haha. 

Jo men det är så jag fått intrycket med att är något fel så säger de det... Fast de var inte så bra på att lugna när vi fick en ny tid för Wilda..  Fast hon vi hade sa "ja jag kan ju inte lova att det inte är något fel"... och när jag frågade vad jag menade med det så blev hon lite osäker och försökte rätta till det till "alltså jag ser ju inget just nu men jag kan ju inte lova"... De dagarna var låååånga! 
  • Mabaja
    Bellas7 skrev 2011-10-14 19:04:58 följande:
    Mabaja ja usch kan förstå det, i en annan tråd jag är med i var det en tjej som skrev att ul hade gått skit. Barnet hade hjärtsvikt och massor av vätska i lungorna o hjärnan de skulle tillbaka 4 dagar efter och en läkare göra om ul. De skulle oxå tänka på om de ville avbryta så skulle de ha ett besked med sig. Usch det var hemskt.

Sen när de kom dit igen såg det lite bättre ut så läkaren tyckte de kunde vänta några dagar till. Sen efter de ul hade vätskan i hjärnan gått tillbaka så nu ser allt normalt ut, fy fasen vilken pers :( men litet mirakel hade läkaren sagt. :)
    Oj! Stackars tjej! och kille med för den delen.. Från "abort" till "friskt" är ju en väldigt stor skillnad! Tur att det gick åt rätt håll! 

Den bm som gjorde rul nr 2 för oss sa att hon som hade gjort det gången tidigare var ganska oerfaren så därför hon inte kunde se hjärtat som hon skulle.. Men hon hade inga problem och då låg Wilda lika som några dagar tidigare. haha  
  • Mabaja

Mct: jag känner mig inte heller gravid! ;) nu känner jag mig mest invalid.

Är det nån som har koll? Mitt knä hoppade ur sitt läge i onsdags och efter det har jag haft svårt att gå. Nu kan jag nästan sträcka ut benet i rakt läge (haltar inget om jag går på tå med vänster). Så kan det skada mer imorgon om jag åker och tränar bodypump?

• Mabaja

Mmmbop och Mct: jag ska lyssna på er! Men känner mig som en soffpotatis här hemma. Ska nog ta en sväng till gymmet iaf och köra lite armar och överkropp! :)

• Mabaja

Soma: du ska se bilderna på wilda från rul. :) hon låg med huvudet mot min ryggrad och rumpan mot min mage. Behöver jag säga att vi inte kan tolka bilderna idag! ;)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma