• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-02-23 22:04:34 följande:
    NU har jag ringt, hah! Tji fick ni ;) Jag sa att de rann till som sjutton för en timme sen o va varmt, sen dess lite småsipprande inte mycke alls nu.. hon sa "Nu kommer du in o packar me dig lite saker så ses vi snart" HALLÅ! Jag ska inte föda barn ikväll, va äre folk inte förstår? Jaja, ja åker in.. men jag är tillbaka här senare o säger att jag är hemma igen ;)
    Hahaha GUMMAN du gör mig knäpp shit hahahaha du kommer INTE att komma hem JO med en bebis !!!!
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    Softy- STORT LYCKA TILL KOM I HÅG DU KOMMER AH DET GÖR DU MEN MED EN BEBIS I FAMNEN
  • needtobreathe
    Mabaja, 2barns, Odd och Mallanis;

Hahaha ni är för sööööta! PUSS på er! Men jag LOVAR er att de inte blir ngn bebis än ;) Kommer gå till igångsättningen som misslyckas o så blir de akutsnitt, jag bara veeeet! ;D Men ja, ja åker in.. o nej han kommer inte i februari! Har INGA värkar, INGA SD så nä, då kan de inte bli bebis! Endast mensvärk, men de är ingenting!

Hjärta

Ps. Jaa, jag kommer hem sen 2barns, UTAN bebis! Tro mig! :)
  • mallanis
    needtobreathe skrev 2011-02-23 22:15:55 följande:

Hahaha ni är för sööööta! PUSS på er! Men jag LOVAR er att de inte blir ngn bebis än ;) Kommer gå till igångsättningen som misslyckas o så blir de akutsnitt, jag bara veeeet! ;D Men ja, ja åker in.. o nej han kommer inte i februari! Har INGA värkar, INGA SD så nä, då kan de inte bli bebis! Endast mensvärk, men de är ingenting!

Hjärta

hmmm märkligt med mensvärk...... väntar du mens?  Näe Bebis sofy !!!!     ;)

Lycka till vare sig han tittar ut eller inte, det vore nog skönt för honom om han väljer stanna ett tag till! Väntar med spänning om vi får läsa i morgon att han tittat ut!
    Tredje gången gillt!?
  • 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-02-23 22:15:55 följande:

Hjärta

ps gumman lilla hjärtat mensvärk är värkar hahaha där fick jag dig puss på dig
  • 3 barns mamma84
    mallanis skrev 2011-02-23 22:20:06 följande:
    hmmm märkligt med mensvärk...... väntar du mens?  Näe Bebis sofy !!!!     ;)

Lycka till vare sig han tittar ut eller inte, det vore nog skönt för honom om han väljer stanna ett tag till! Väntar med spänning om vi får läsa i morgon att han tittat ut!
    Du tog orden ur min mun tjuv hahahaha
  • needtobreathe
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-23 22:20:37 följande:
    ps gumman lilla hjärtat mensvärk är värkar hahaha där fick jag dig puss på dig
    Nej värkar är såna när man inte kan andas, de gör ont o man skriker! ;) Mensvärk är när man bara vill krypa upp i soffan ;) HAH!
  • Safireee
    telgebo skrev 2011-02-23 21:52:54 följande:
    Jag känner igen mig så i det du skriver, jag har ju kämpat på egen hand att få barn i 19 månader och känne rigenom alla dom känslor du nämner.

Jag blev gravid i april 2010 men hann knappt förstå förrän jag fick MA i maj 2010 i v.7+1, jag kände det iofs på mig att nåt var fel, det kändes bara så. Bara några dagar efter jag testat positivt så avtar symtomen.

Nu efter ytterligare 9 långa månader är jag äntligen gravid igen och först den 7 mars har jag gått över datumet då mitt MA skedde då är jag i v.7+1. Vi är beräknade på samma dag men enligt tempsidan så är jag beräknad den 24 oktober och det stämmer bättre än FL uträkning som säger BF 22 oktober.
    Vad kul att vi är på samma dag! (22 okt enligt FL, 23 okt enligt många andra sidor, jag hade ÄL 30 januari)! Usch, inget kul när man måste vänta så länge. Jag väntade 10 månader mellan 1a och 2a missfallet och började väl tro att jag var infertil... Obestämd

Men nu så!
    Känns det annorlunda den här gången då? Jag känner mig annorlunda. Är inte sådär "superduperlycklig och att jag måste njuta varje sekund eftersom det kan vara den sista", utan mer normal som jag var vid första graviditeten. Men sen blir jag nojig då och då ändå. Men försöker tänka positivt. Är lite rädd för att skriva här dock. Vill inte "jinxa" det. Hmm.. vad töntig man är. Skäms 
    Molly född okt-07, v. 5+3 BF okt-11
  • Safireee

Odd: Måste bara säga att jag är jätteglad över att du har fått din bebis nu. Sist jag hörde om dig så hade du fått upprepade missfall. Nu blir jag riktigt hoppfull!

• telgebo
    Odetta skrev 2011-02-23 22:01:48 följande:
    japp, men jag var fortfarande inte med
    ha ha nej inte med men många var ju nyfikna på trailern och har ju sittit och sökt på nätet efter den och jag tror inte man ska söka där utan sitta farmför TV 4 på lvällarna runt 20-21 så kommer man får se den om man är nyfiken.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma