• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe
    kajsalisa skrev 2011-02-23 21:09:31 följande:
    Sofy, när mitt vatten gick sipprade det också bara, så du bör nog åtminstone ringa och prata med förlossningen. Lyssna nu på alla förnuftiga kvinnor i den här tråden... ;)
    Hahaha ;) Skulle jag vägra att ringa in? Nää, ni känner väl mig? ;) Haha.. envisast i stan! Vill inte va till besvär.. men avvaktar nån halvtimme nu me trosskyddet så får ja se hur de artar sig i det då.. sen ringer jag, isåfall! ;D Mer mensvärk har ja iafl i ryggslut nu men kanske ba e stressen som blev.. vene..
  • mallanis

Oj här har man läst massa intressant så kul att höra mer om er i tråden och suveränt duktiga ni är färnevik och sugar på att virka!!!!

Men så läser jag om Sofy och glömmer allt, är det vattnet har du ringt!!! åhhhh

Tredje gången gillt!?
  • needtobreathe
    mallanis skrev 2011-02-23 21:15:55 följande:
    Men så läser jag om Sofy och glömmer allt, är det vattnet har du ringt!!! åhhhh
    Neeej nej här kör vi förnekelse in i de sista.. vattniga flytningar kanske? =) Vi får se.. jag avvaktar lite till o kollar trosskyddet sen..
  • mallanis
    needtobreathe skrev 2011-02-23 21:18:30 följande:
    Neeej nej här kör vi förnekelse in i de sista.. vattniga flytningar kanske? =) Vi får se.. jag avvaktar lite till o kollar trosskyddet sen..
    Men åhhh du e galen ;) nu vågar jag inte lägga i från mig datorn!!!!!
    Tredje gången gillt!?
  • Mabaja
    needtobreathe skrev 2011-02-23 21:18:30 följande:
    är det inte bättre att du ringer in, de får konstatera vattenavgång och kanske stoppa förlossningen? och sen hålla koll på infektionsvärden istället för att du kommer in och måste få ut din son kanske redan inatt för att du är envis och inte vill kolla upp det och kommer in försent? Envisa flicka! ;)
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • needtobreathe
    mallanis skrev 2011-02-23 21:19:51 följande:
    Men åhhh du e galen ;) nu vågar jag inte lägga i från mig datorn!!!!!
    Hahahaha jodåå, du kan sova så gott så för här blir de ingen februaribebis inte ;)
  • needtobreathe
    Mamma till W skrev 2011-02-23 21:23:59 följande:
    är det inte bättre att du ringer in, de får konstatera vattenavgång och kanske stoppa förlossningen? och sen hålla koll på infektionsvärden istället för att du kommer in och måste få ut din son kanske redan inatt för att du är envis och inte vill kolla upp det och kommer in försent? Envisa flicka! ;)
    De är ingen förlossning på g här! ;) Hans huvud e ju inte fixerat ens.. då kan dom väl inte komma ut? Så sa min BM iallafall! ;D

Har ju trosskydd nu så får se om de blir blött igenom.. eller om de bara lägger sig på.. då kanske de ba är vattniga flytningar.. men lovar o ringa innan 23 ikväll om de fortsätter! Lovar lovar!

Däremot trycker han ner huvudet som fan nu så de ilar så in i... fifan va ont de gör! Men annars nä, inga värkar eller SD ens.. så bebis trorja inte på ;D
  • mallanis
    needtobreathe skrev 2011-02-23 21:27:59 följande:
    Hahahaha jodåå, du kan sova så gott så för här blir de ingen februaribebis inte ;)
    Sova? ? ? ?  du måste skoja , jag vågar ju inte ens kolla in någon annan tråd väntar hur det går för dig!  =)
    Tredje gången gillt!?
  • Safireee

Åh, nu börjar jag nästan gråta! Hjärta Tack för alla gratulationer och kul att så många kommer ihåg mig! Har verkligen gjort en resa det senaste 1,5 åren genom mycket avundsjuka, bitterhet, längtan och desperation. Jag tror jag landade för cirka 2-3 månader sedan och nu är jag alltså gravid igen efter två tidiga missfall i vecka 4+5 och 5+4 i aug-sept. På fredag går jag över tiden för mitt "senaste" missfall (5+4) och då tror jag att jag kan andas ut lite. Glad

Håller verkligen tummarna stenhårt för att allt går vägen! Jag hoppas och tror att oktober är min månad (båda mina barn). 

Sen måste jag bara säga: men gud vad spännande Sofy!  

Molly född okt-07
  • needtobreathe
    mallanis skrev 2011-02-23 21:30:21 följande:
    Sova? ? ? ?  du måste skoja , jag vågar ju inte ens kolla in någon annan tråd väntar hur det går för dig!  =)
    Hahahaha de blir ingen februaribebis här, så äre bara! ;) Jag loooovar! Så kika runt i dina trådar du! :D
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma