• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • mallanis

Hänger på berättar trenden....det här är jag

33 årig "wäschgöte" uppväxt bara mil från dig färnevik. Hade superbra uppväxt på landet var en "pojkflicka" lekte helst med grabbarna när jag var liten. Tydligen envis enligt min mor, då hon konstaterat mer än en gång.... Ja du gör ju som du vill! Lyssnar gärna på andra men måste känna att jag gör mina egna beslut! Trots att jag haft en urbra uppväxt nere i västragötaland har jag aldrig känt mig "hemma" där, flyttat runt och säkert bott i tio olika städer och haft fördelen att prova på olika jobb, allt i från guldsmed till djurskydd.  Älskar att resa och hitta på grejer, brutit en hel del ben i kroppen... tränat volleyboll i massa år och hållt på med ridning och älskar djur! Skulle gärna blivit bonde om man inte var så låst! Hade ett långt förhållande men levde sen som supersingel länge och stortrivdes med det =) och pluggade på universitetet.

Träffade mannen en blöt kväll på krogen, jag förklarade samma kväll vi träffades att jag inte var ute efter något seriös då jag skulle åka till utomlands och plugga om ett par månader.. Han frågade (aldeles för snart) om han fick följa med utomlands och plugga. Insåg då att denna kille var lagom knäpp för mig och en utmaning på alla sätt! ;) vi är nu gifta, bor i hus på landet, har två hundar och en katt och nu bebis i magen. När jag bjöd in vännerna till bröllopet ringde en vän upp väldigt orolig och frågade Om jag fått en hjäntumör eller var gravid?  Hon hade inget emot min man men blev chockad att vi skulle gifta oss, då jag inte var den typen!
    Jobbar på ett miljöföretag med miljöfrågor, käkar helst ekologiskt och närproducerat handlar miljömärkt, djurskydd och jämställdhet, ligger varmt om hjärtat och URTRIVS i norrland! Skaffar ett par grisar till våren =)

Hatar nog rosa....förutom på grisar.  ;)

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    telgebo skrev 2011-02-24 09:15:24 följande:
    Nej inget blod bara detta att jag inte känner så mycket graviditetssymtom och så sjunker tempen och detta gör mig så orolig för det var samma sak när jag fick MA i maj förra året.
    Hoppas på att det är bra ändå och bra att du inte har något blod... Jag slutade tempa när jag blev gravid det var för jobbigt att oroa sig för det också tyckte jag... Knasigt det där med MA när jag hade det så kände jag mig hur gravid som helst till v 10 ungefär vid VUL då det konstaterades att det var tillbakabildat kom allt som en chock!
    Hade inte heller haft en enda blödning under hela tiden, så jag har inte känt mig så lättad denna graviditet då jag kände precis likadant under den här graviditeten i början =(!  Hoppas allt är bra telge!
    Tredje gången gillt!?
  • 3 barns mamma84
    mallanis skrev 2011-02-24 09:39:04 följande:
    Hoppas på att det är bra ändå och bra att du inte har något blod... Jag slutade tempa när jag blev gravid det var för jobbigt att oroa sig för det också tyckte jag... Knasigt det där med MA när jag hade det så kände jag mig hur gravid som helst till v 10 ungefär vid VUL då det konstaterades att det var tillbakabildat kom allt som en chock!
    Hade inte heller haft en enda blödning under hela tiden, så jag har inte känt mig så lättad denna graviditet då jag kände precis likadant under den här graviditeten i början =(!  Hoppas allt är bra telge!
    Man ska bara njuta så länge det varar fram till BB och hem
    Man ska bara koppla av fast det är svårt.

Jag hade massa symtomer v 3-4 men vecka 4 tänkte jag nääh omöjligt och bara testade äl tester som gav pos men jag bara näääh omöjligt haha
    Vecka 6 så tänkte jag okej jag besöker en bm när mensen inte kom och hon gav mig Bf datum 4 aug -10 och att jag var i vecka 6
    Åkte hem super lycklig oj vad glad jag var.
    Men sen började symtomten förvinna allt var borta och jag fattade noll
    Vecka 8+ så började det hända saker och jag fick ont och det kom blod åkte in på akuten och sen åkte vi hem och sen sjukhuset.
    Och där säger alla sen efter kontroller och gyn på akuten och gyn på bb att den hade redan dött i vecka 4 men jag fick + i vecka 6 men den kom ut i vecka 8+

Efter 7dagar blödningar/mens enligt mig kom äl igen 4 dagar efter redan och 6 dagar stegring och sen 3 dagar stegring och sen gravid och nu elias Elias var vår meningHjärta
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Mabaja
    Sofy: Du får nog räkna med att Lilleman kommer snart! och inte april... Du får lyssna på oss i fortsättningen istället för att förneka! ;) Men skönt att ni ändå fick åka hem. Kollade de om hur mycket du var öppen? Hur går det med din kraftiga mensvärk? Eller är det riktiga värkar du har nu?

Ta hand om dig och lilleman! och självklart din make!
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2011-02-24 10:33:20 följande:
    Sofy: Du får nog räkna med att Lilleman kommer snart! och inte april... Du får lyssna på oss i fortsättningen istället för att förneka! ;) Men skönt att ni ändå fick åka hem. Kollade de om hur mycket du var öppen? Hur går det med din kraftiga mensvärk? Eller är det riktiga värkar du har nu?

Ta hand om dig och lilleman! och självklart din make!
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Evve81

Sofy: Skönt att det gick bra! Se nu till att vila ordentligt!

Vid mitt MA försvann alla symptom direkt med och jag hade känt på mig ett tag att det inte var OK. SEdan tog det 1 månad tills mitt mf var ett faktum

Nu har jag varit på glukosbelastning URK!!!!! I alla fall så visade testet efter åt 7 ,2 och 7,5 det är lite förhöjt sa bm. Vad är normalt då? Vi har barn på jobbet som har diabetes och när det barnet har 7 så är det perfekt?!

Kanske ska berätta lite om mig själv jag med! Evelina heter jag bor i Bollstabruk 10 mil norr om Sundsvall. Är 30 år gift och har 2 barn sedan tidigare. Jobbar på en skola som lärare/fruitidspedagog fram till sommaren. Sedan blir jag nog utan jobb men jag hade ju tänkt vara hemma sedan. Jag är född och uppvuxen här dit jag ALDRIG skulle flytta tillbaks...... Nåja vi trivs jättebra i alla fall! På fritiden gillar jag att motionera, vara ute i naturen åka skoter och scrapbooking och viktigast min familj!

Jag skulle ju på skorea idag hittade INGET, bokrea fanns ingen Men jag och dottern köpte lite villervallakläder till halva priset MEst till henne blev det denna gång såg också en fantastiskt fin klännig till henne svart och sliver som jag har tittat på MÅNGA gånger så nästa gång jag far till stan blir det nog en sån.....

• färnik
    Sofy: Skönt att Devin inte verkar bli ett februaribarn i alla fall då... Men jag tycker det låter lite konstigt, vad jag "fått lära mig" så är det infektionsrisk med minsta lilla hål på fosterhinnan, och då ska det inte gå mer än max några dagar tills barnet är ute?
  • färnik
    Hur små är ett par nyfödda babyfötter? Jag minns verkligen inte alltså... Längd och bredd?

Tro det eller ej, men jag provar att virka! Har inte bestämt mig för hurvida det är roligt eller inte dock. Flört Men "tofflorna" blir så små, känner mig tveksam till om de ens kommer passa en nyfödd? Det blir nog dockskor till dottern istället! Skrattande
  • Längtan efter liten
    telgebo skrev 2011-02-24 08:47:19 följande:
    Jag känner mig döorolig tempen sjunker och jag tycker symtomen minskar, fryser inte längre, sover dåligt, är inte speciellt trött, knappt ömma bröst längre, inga direka graviflytningar inte så mycket kissnödig längre.  Har däremot haft ont i huvudet nu för tredje dagen i rad och jag känner inte alls för att träna och ska åka för att göra det vid 9.30 och sedan möte vid 12. Är hemma igen runt 14 och sedan besök vid 15-17.

jag kände på mig förra gången att det skulle gå fel vilket det gjorde och denna gång känner jag något liknande, vill inte, vill inte, vill inte. Det får inte hända.
    usch. jag håller tummarna att din känsla är helt fel och att det blir en frisk liten bebis för dig.
    Längtan efter liten är stor
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma