• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • mallanis
    needtobreathe skrev 2011-02-23 21:53:10 följande:
    Hahahahah guuuud va ni håller på tjejer! Har sökt runt lite här nu o kommit fram till att vattnet känns varmare mellan benen än vanlig flytning ;) Såå.. så långt är ja me i matchen! Men resten nja! Han va ju icke fixerad igååår! Så de trorja minsann inte han är idag heller.. men jaja jag ska ringa! Och dom kommer säga "Vattnig flytning stanna hemma för guds skull kvinna o kom inte in o stööör oss mer!!!" ;)

Neeej Mallanis de blir ingen februaribebis här! Han är beställd till slutet av mars men egentligen inte förrän april ;)
    Jajja ring nu! =)
    Tredje gången gillt!?
  • needtobreathe
    Mamma till W skrev 2011-02-23 21:55:20 följande:
    Så Sofy, vad har förlossningen sagt?
    Hahahahaha Skäms Jag ska ringa... nu....
  • Mabaja
    needtobreathe skrev 2011-02-23 21:55:25 följande:
    Hahahahhaa ingen?! Min man han säger inte mycke.. han ligger o glor film här bredvid o säger som jag "Du määrker om vattnet går, då forsar de ju" Klok man de där ;)
    vatten behöver inte forsa.. det går alldeles utmärkt att sippra! Ta in din man i tråden så vi kan banka in vett i honom så kan han fortsätta banka in det i dig? :)
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • telgebo

Sofy: Ring och prata med förlossningen. Du får garanterat komma in på en kontroll.

När jag trodde att mitt vatten gått (de rann längs med båda benen tom min ex såg det) såså gjordes en vag undersökning och det var inatckta fosterhinnor så det var bara extrema rinniga flytningar och jag frågade om man verkligen kan så mycket tunna vattninga flytningar som rinner längs med benen som kan misstas som vattenavgång och tydligen kan man det. Jag hade ju vvärkar som registresrades på CTG och både personal och jag var inställd apå att föda bebis men jag hade bara pinvärkar dvs ont utan att öppna mig något så jag fick Bricanyl och sedan efter nån timme fick jag åka hem.

Gravid v.5+3 BF 24/10
  • Odetta
    telgebo skrev 2011-02-23 21:55:40 följande:
    Såg ni trailern på TV 4 nyss? Skrev så fort jag kunde men den hann väl ta slut innan inlägget hamnade här.
    japp, men jag var fortfarande inte med
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • needtobreathe

NU har jag ringt, hah! Tji fick ni ;) Jag sa att de rann till som sjutton för en timme sen o va varmt, sen dess lite småsipprande inte mycke alls nu.. hon sa "Nu kommer du in o packar me dig lite saker så ses vi snart" HALLÅ! Jag ska inte föda barn ikväll, va äre folk inte förstår? Jaja, ja åker in.. men jag är tillbaka här senare o säger att jag är hemma igen ;)

• Odetta

Nä ni...även om det är hiskeligt spännande med sofy så ska jag nog gå lägga mig nu. Bebis lär vilja amma en massa under natten och då är det bra att passa på att sova när man kan

Sofy:
    Lycka till nu, även om det skulle vara kul med en till tråd-bebis så är det ju bra om han stannar i magen i någon vecka till...

*kram kram kram*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • mallanis
    needtobreathe skrev 2011-02-23 22:04:34 följande:
    NU har jag ringt, hah! Tji fick ni ;) Jag sa att de rann till som sjutton för en timme sen o va varmt, sen dess lite småsipprande inte mycke alls nu.. hon sa "Nu kommer du in o packar me dig lite saker så ses vi snart" HALLÅ! Jag ska inte föda barn ikväll, va äre folk inte förstår? Jaja, ja åker in.. men jag är tillbaka här senare o säger att jag är hemma igen ;)
    Åh, åk in nu så får vi allt se när Devin tänker titta ut. Har han bestämt sig så kommer han ;) det kan inte ens hans envisa mamma bestämma! Han har att brås på!!!  Lycka till nu!!!!
    Tredje gången gillt!?
  • 3 barns mamma84

GUD VEM SKA SOVA ???? HAHAHA INTE JAG IAF DET LOVAR JAG SOFTY KVINNA RING OCH BERÄTTA FÖR OSS SHIT HAHAHA EN FEBRUARI BEBIS !!! HAHA

När mitt vattnet gick kl 23.00 på soffan vipps kom lite vatten varmt som fan men jag bara näääh hahaha vecka 40 då och gick och kissade och bytte trosor satte mig igen på soffan och vipps så kom det mer hahaha jag bara öööh jag var på toan nyss tänkte jag och ja juste jag är ju gravid hahaha väckte mamma och sa vattnet gick men hon bara ''gå och lägg dig om du inte har ont''
    Som sagt och gjort gick och la mig med små små värkar kl 08.00 gick jag upp för att ha mat och klockan 09.00 PANG BOM värkar kommer varje minut och jobbiga jävlar haha ringde in låg på soffan och hade satans ont kl 10.00 var vi på BB redan hahaha

SOFTY RING IN GÖR INTE SOM JAG HAHAHA

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Mabaja
    needtobreathe skrev 2011-02-23 22:04:34 följande:
    Lycka till! Din lille gangster kommer nu i februari! och kom ihåg att behålla lugnet när värkarna är som starkast!
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma