• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-02-23 22:21:50 följande:
    Nej värkar är såna när man inte kan andas, de gör ont o man skriker! ;) Mensvärk är när man bara vill krypa upp i soffan ;) HAH!
    hahahaha shit gumman ska jag dö av garv du är allt för rolig *skriker* packa väskan nu snart har du bebisen mellan benen för gud skull hahahaha
    Du vad jag älskar dig !!!
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • maria204

Sofy: Lycka till!!!! Hoppas att det bara är lite flytningar och att bebben får stanna kvar ett litet tag till, för visst var det i slutet av april som gällde?

I vilket fall... Grattis til bebisen om den vill dyka upp nu, grattis om den vill stanna kvar.

Hoppas du förstår något av mitt förvirrade inlägg... 

• telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-23 22:04:34 följande:
    NU har jag ringt, hah! Tji fick ni ;) Jag sa att de rann till som sjutton för en timme sen o va varmt, sen dess lite småsipprande inte mycke alls nu.. hon sa "Nu kommer du in o packar me dig lite saker så ses vi snart" HALLÅ! Jag ska inte föda barn ikväll, va äre folk inte förstår? Jaja, ja åker in.. men jag är tillbaka här senare o säger att jag är hemma igen ;)
    Lycka till sofy och hoppas dom kan stoppa upp det för det är lite för tidigt för bebis nu.

Du kanske blir som jag inlagd på antenatal med strikt sängläge, lagom kul men vad gör man inte.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • 3 barns mamma84

Ja softy som maria skrev hoppas den vill stanna kvar lite mer men också grattis om den vill titta utHjärtainte lätt detta jag skulle ha fått panik jävlar alltså .. du var i vecka hmm 31-33 ?
    Puss på er iaf hjärtat mitt

• 3 barns mamma84

• telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-23 22:21:50 följande:
    Nej värkar är såna när man inte kan andas, de gör ont o man skriker! ;) Mensvärk är när man bara vill krypa upp i soffan ;) HAH!
    Jag har skrivit flera gånger till dig men vet inte om du sett det.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • 3 barns mamma84

Coolt va hahaha softy till dig och er alla andra

• Mabaja

Safireee: Nu trilla polletten ner.. Jag kommer ihåg dig, känner igen ansiktet! :) Kul att du är här nu!

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • telgebo
    Safireee skrev 2011-02-23 22:23:36 följande:
    Vad kul att vi är på samma dag! (22 okt enligt FL, 23 okt enligt många andra sidor, jag hade ÄL 30 januari)! Usch, inget kul när man måste vänta så länge. Jag väntade 10 månader mellan 1a och 2a missfallet och började väl tro att jag var infertil... Obestämd

Men nu så!
    Känns det annorlunda den här gången då? Jag känner mig annorlunda. Är inte sådär "superduperlycklig och att jag måste njuta varje sekund eftersom det kan vara den sista", utan mer normal som jag var vid första graviditeten. Men sen blir jag nojig då och då ändå. Men försöker tänka positivt. Är lite rädd för att skriva här dock. Vill inte "jinxa" det. Hmm.. vad töntig man är. Skäms 
    Jag hade ÄL enligt tempsidan Fertility Friend den 31 januari och senaste mens första dag den 16 januari.

Jag kände mig superledsen och deppig förra gången jag var gravid då jag fick MA kände på mig att det skulle gå gel och mycket riktigt. Jag hade noll symtom då och tempen dippade och var på normal nivå. Sedan tig det från mak till februari innan jag blev gravid, trodde också att jag inte kunde få barn helt plötsligt.

Nu känner jag mig rätt så normal i hummöret men visst har jag dagar och stunder då jag undrar varför jag inte känne mer symtom och säker på att det gått åt helvete igen och åsån känsl ahr jag just nu. Kommer deppa ihop totalt flör nu har man ju verkligen ställt in sig på att få bebis i oktober och tänk om det MAsker komma till oktober mörkt och nere och så ingen bebis och skitdeppig och en långa märk höst och vinter framför sig pch så få börja om igen. Jag är ju själv dessutom så jag måste börja med inseminationer igen då.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • sugarrush

HERREGUD här har man varit på bio några timmar och vad får man läsa när man kommer hem? Sofys vatten verkar ha gått och nu har hon åkt in till BB. My god, vilken cliffhanger!!!!!!!!

Vet inte om du hinner få det här Sofy men TUSEN LYCKA TILL vad som än händer på sjukhuset nu ikväll! Kommer tänka på dig massor! Jag kommer även att kolla in i tråden det första jag gör när jag vaknar!

Kraaaaaam

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma