• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    needtobreathe skrev 2011-02-23 20:58:23 följande:
    Jag vet inte?!? =/ Har nyss varit iväg hos grannen o käkat.. kommer hem, sitter i fåtöljen o så blir de ba tokvarmt mellan benen o blött.. kissar nåra droppar, lägger i papper o sätter mig.. o de e blött.. jättekonstigt!
    det låter som vattnet.. RiNG på en gång! Du kanske får en februaribebis!
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • needtobreathe
    Happiness skrev 2011-02-23 20:57:58 följande:
    Sofy: rinner det? har du lagt i binda? Hur luktar det? Nä detta är inte att leka med. Ring till förlossning och prata med dem. Låt dem bestämma. har vattnetgått så ska du ju in med en gång. Även om det bara sipprar.
    La i papper, enda jag har hemma =/ Jag har inget luktsinne.. men avvaktar 10 min eller någe o går o luktar då, haha fräscht.. men blött genom pappret o ut i trosorna är de.. de forsar absolut inte som om ja hade en hink som ja häller ut men inte fasen "sipprar" de nån enstaka droppe heller, de är mer än så.. men ingen fors..
  • kajsalisa

Oj oj Sugar vad du gör mig nyfiken. Lova att berätta så snart du kan...

• Happiness
    Jag vet inte?!? =/ Har nyss varit iväg hos grannen o käkat.. kommer hem, sitter i fåtöljen o så blir de ba tokvarmt mellan benen o blött.. kissar nåra droppar, lägger i papper o sätter mig.. o de e blött.. jättekonstigt!
    Kan du uppskatta mängden? Fast egentligen spelar mängden ingen roll...sipprar du så vill de kolla dig en då, det finns risk för infektion och de vill hålla koll på dig då. Ring nu genast.....
  • needtobreathe
    Mamma till W skrev 2011-02-23 20:59:40 följande:
    det låter som vattnet.. RiNG på en gång! Du kanske får en februaribebis!
    Haha.. nej förfan, de har jag inte tid me!! Han ska komma i april!! Men, blött under dig.. hur då, de va ju massor? Här äre inte så fåtöljen är blöt men nog för att de ska va varmt mellan benen o rinna igenom trosorna..
  • Odetta
    ring förlossningen vännen!
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Mabaja
    needtobreathe skrev 2011-02-23 21:01:48 följande:
    Haha.. nej förfan, de har jag inte tid me!! Han ska komma i april!! Men, blött under dig.. hur då, de va ju massor? Här äre inte så fåtöljen är blöt men nog för att de ska va varmt mellan benen o rinna igenom trosorna..
    Snälla SOFY, ring förlossningen! Jag tycker att det låter som vatten...

Jag satt i soffan så blev det alldeles varmt, reste på mig och hela soffan var rosa- då förstod jag att jag INTE hade kissat på mig. haha. och ja jag undrade "kissade jag på mig nu? men det går väl inte, jag var ju precis på toa". haha
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Happiness
    needtobreathe skrev 2011-02-23 21:00:03 följande:
    La i papper, enda jag har hemma =/ Jag har inget luktsinne.. men avvaktar 10 min eller någe o går o luktar då, haha fräscht.. men blött genom pappret o ut i trosorna är de.. de forsar absolut inte som om ja hade en hink som ja häller ut men inte fasen "sipprar" de nån enstaka droppe heller, de är mer än så.. men ingen fors..
    OM det nu är så att det är fostervatten så kommer det inte sluta droppa/forsa/rinna/sippra utan det håller på hela tiden. Om man råkar kisa på sig eller att det kommer en rejäl flytning då är det ju bara vid ett tillfälle sen slutar det. Men jag tycker du ska ringa oavsett och åker du in ska du ta med dig dina blöta trosor i en påse. De kan köra lackmuspapper och se om det är fostervatten som kommit. Lova nu att du ringer!
  • kajsalisa

Sofy, när mitt vatten gick sipprade det också bara, så du bör nog åtminstone ringa och prata med förlossningen. Lyssna nu på alla förnuftiga kvinnor i den här tråden... ;)

• needtobreathe
    Happiness skrev 2011-02-23 21:05:39 följande:
    OM det nu är så att det är fostervatten så kommer det inte sluta droppa/forsa/rinna/sippra utan det håller på hela tiden. Om man råkar kisa på sig eller att det kommer en rejäl flytning då är det ju bara vid ett tillfälle sen slutar det. Men jag tycker du ska ringa oavsett och åker du in ska du ta med dig dina blöta trosor i en påse. De kan köra lackmuspapper och se om det är fostervatten som kommit. Lova nu att du ringer!
    Pappret va blött igenom.. de smulade bara sönder nu när ja tog bort de.. la i dubbelvikt två ark eller va man ska säga, hittade trosskydd som ja la i nu istället.. avvaktar o ser om de blir blött igenom om de fortsätter eller slutar.. ger de en stund till iallafall.. sen lovar ja att ringa! Men trosorna torkar väl? :( Kan dom se ändå?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma