• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush

Sofy, tänker på dig! Hoppas allt går bra!

• needtobreathe

Hemma igen! PUH! UTAN BEBIS! Blev ett jäkla ståhej först, vatten konstaterades på trosskyddet, "åk hem och invänta värkar.." för att nästa sekund säga "Du kommer få tid för igångsättning om 3 dagar" Nej nej neeeej! April ska jag ha barn! Sen kom läkaren in o sa "Ja de va ju lite vatten har vi sett men det är ingen fara om det inte kommer ännu mer nu, så åk hem du" Hahaha! Hundra bud! Ska på TUL igen på tisdag dock för att kolla mängden om inget händer innan dess, hoppas inte!

Nu ska jag ta igen x antal timmars sömn.. tillbaka runt lunch! Skriver mer då, nu går ögonen i kors!

Ni är underbara tjejer! Hjärta

• sugarrush

Vad skönt att det inte var någon fara Sofy! Oj vad orolig jag hann bli! Vad bra att du har TUL redan på tisdag så det blir lite uppföljning på detta.
    Kram!

P.S Devin verkar ha smak för dramatik!

• needtobreathe
    sugarrush skrev 2011-02-24 07:16:17 följande:
    Vad skönt att det inte var någon fara Sofy! Oj vad orolig jag hann bli! Vad bra att du har TUL redan på tisdag så det blir lite uppföljning på detta.
    Kram!

P.S Devin verkar ha smak för dramatik!
    Jaa, nu hoppas jag bara de stannar såhär också - inge mer vatten och INGA värkar! Nejtack. Sängläge gäller så de är bara gilla läget. Nåra veckor till vore ju skönt om han stannade. Envisa unge!

Haha, jotack det gör han ;) Busunge!

Tack för omtanken finaste! {#emotions_dlg.flower}

Massa kramar till dig OCH alla andra tjejer, nu har ja fått i mig en macka iallafall men är sjukt illamående och har ont så nu blir de sova!
  • Safireee

Måste bara berätta om mitt nya dille på juice! Har ingen hemma, men har varit sugen i flera dagar nu. Igår såg jag hur de hällde upp röd Brämhults på TV och jag blev sååå sugen. I natt drömde jag att jag var och handlade juice. Köpte sånt koncentrat med apelsinjuice så att det skulle räcka länge. Var lite besviken när jag vaknade... 
    C-vitaminbrist någon? (jag tar multivitamin)

Sen drömde jag att våra vänner fick ett tredje barn som de gav till oss. Sen fick vi vår baby och hade plötsligt tre barn! Wow! Var jätteglada. Ville ordna med adoptionen men var lite rädd för att de skulle ändra sig... Drömmer 

Skumma graviddrömmar!!  

Molly - okt-07, v.5+4 BF okt-11
  • Safireee

Såg att ni har skrivit lite om er själva, så då berättar jag mer om mig. 

Jag heter Sara och fyller snart 28 år. Jag och min lika gamla man bor i östra Göteborg. Vi har en nybyggd fyra på 80 kvm som vi trivs jättebra med (men vi håller på att spara till ett radhus/mindre hus med liten trädgård).  

Vi har en dotter född okt-07 som heter Molly. Hon är sjukt viljestark, social och energisk. Hon är ett s.k. spirited-barn (som en studsboll i ett rum fullt med kulor) och vi börjar nog mer och mer se poängen med varför det har varit bra att vänta med syskon.

Jag jobbar på webbyrå med innehållshantering och utrullning av material till ett väldigt stort internationellt bilföretags webbplats. (gissa vilket! ) Har jobbat där i ett år och trivs jättebra. Min man jobbar som IT-konsult så vi är rätt datatokiga i min familj. Det inkluderar även min dotter. 

Har försökt få syskon sedan augusti 2009 och efter tre tidiga missfall så hoppas vi att det går vägen den här gången.

Jag är rätt nördig och har väldigt mycket intressen. Gillar datorer, scrapbooking, blogga, pyssla (virka, sy, göra smycken osv.), lajv, dator- och tv-spel osv. Går t ex på laserdome en gång i månaden (även fast jag är kass!). (men vi får väl se hur det blir med det nu när jag är gravid...Drömmer)

www.hippiemamman.wordpress.com samt hemlig gravid-blogg (PMa för att få adressen) 

Molly - okt-07, v.5+4 BF okt-11
  • kajsalisa

Skönt att du är hemma nu Sofy. Lova att du tar det lite lugnt nu så att Devin stannar där inne åtminstone en månad till?!
    Kram på dig!

• 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-02-24 07:05:43 följande:
    Hemma igen! PUH! UTAN BEBIS! Blev ett jäkla ståhej först, vatten konstaterades på trosskyddet, "åk hem och invänta värkar.." för att nästa sekund säga "Du kommer få tid för igångsättning om 3 dagar" Nej nej neeeej! April ska jag ha barn! Sen kom läkaren in o sa "Ja de va ju lite vatten har vi sett men det är ingen fara om det inte kommer ännu mer nu, så åk hem du" Hahaha! Hundra bud! Ska på TUL igen på tisdag dock för att kolla mängden om inget händer innan dess, hoppas inte!

Nu ska jag ta igen x antal timmars sömn.. tillbaka runt lunch! Skriver mer då, nu går ögonen i kors!

Ni är underbara tjejer! Hjärta
    *pustar ut här med* har tänk och tänkt på dig vart så orolig skönt att allt va bra o ingen bebbe nu men shit om 3 dagar herregud gumman du skulle ju få i april hahahaSolig
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • mallanis
    needtobreathe skrev 2011-02-24 07:26:44 följande:
    Jaa, nu hoppas jag bara de stannar såhär också - inge mer vatten och INGA värkar! Nejtack. Sängläge gäller så de är bara gilla läget. Nåra veckor till vore ju skönt om han stannade. Envisa unge!

Haha, jotack det gör han ;) Busunge!

Tack för omtanken finaste! {#emotions_dlg.flower}

Massa kramar till dig OCH alla andra tjejer, nu har ja fått i mig en macka iallafall men är sjukt illamående och har ont så nu blir de sova!
    Sofy- Skönt att höra att han bestämde sig för att inte titta ut än och att Devin håller sig ett par veckor till så han blir stor och stark!  Ta nu hand om er och lycka till nu speciellt med att ta det lungt ;)
    Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma