• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • mallanis

sofy- skönt att ni är hemma och att busfröt fortfarande är kvar i magen!

Sugar- Jobbigt med sprutor men bara att om det hjälper klimpen!

Marlyn- Hopas hoppas verkligen att allt är bra med den lill* på nästa vul! Tack för svar på skötbädden föresten! det var så mycket inlägg i går och action i tråden så kom inte ihåg att komentera det =) Kul läsning om dig!

Tredje gången gillt!?
  • Evve81

Sofy: Min första förlossning gick inte vättnet förrän jag var öppen 10 cm men de tog inte hål på hinnorna eftersom hon inte var fixerad. Men sedan gick det fort

• PåvägMotSyskon
    Sofy - Hoppaslillbebisen vill stanna lite till. varje dag är positivt om bebis stannar.

SJälv så håller man på å sorterar barnkläder - urväxta ska ner, och bytas till större storlek.. slänga, säljas, provas.. ja de e inte lite tid de tar. =)

Medans så ligger Vincent och sover i storebrorsans spjälis så sött så =)) Tänk, han blev 7 v i tisdags, de går så fort och han växer så de knakar, man kanske har grädde i brösten =)

Hur mår ni gravida härinne? Bra hoppas jag =)

Fick förresten ett mms mitt i natten till tisdag, en kompis som fått sin pojke, =))
    Theodor 2007 Dexter 2009 & BF - Nyårsprinsens =)
  • Längtan efter liten
    PåvägMotSyskon skrev 2011-02-24 12:32:24 följande:
    Sofy - Hoppaslillbebisen vill stanna lite till. varje dag är positivt om bebis stannar.

SJälv så håller man på å sorterar barnkläder - urväxta ska ner, och bytas till större storlek.. slänga, säljas, provas.. ja de e inte lite tid de tar. =)

Medans så ligger Vincent och sover i storebrorsans spjälis så sött så =)) Tänk, han blev 7 v i tisdags, de går så fort och han växer så de knakar, man kanske har grädde i brösten =)

Hur mår ni gravida härinne? Bra hoppas jag =)

Fick förresten ett mms mitt i natten till tisdag, en kompis som fått sin pojke, =))
    Visst går tiden fort? det är helt sjukt att han redan är 7 veckor :)

Här mås det bara bra. ständigt sugen på något..
    känns som jag hamnat i en liten baka svacka... AJJABAJJA!!
    vågen börjat ticka uppåt i rasande fart :(

bebisen mår bra... väger nu hela 2550 gram i magen. :D
    Längtan efter liten är stor
  • PåvägMotSyskon
    Längtan efter liten skrev 2011-02-24 12:34:38 följande:
    Visst går tiden fort? det är helt sjukt att han redan är 7 veckor :)

Här mås det bara bra. ständigt sugen på något..
    känns som jag hamnat i en liten baka svacka... AJJABAJJA!!
    vågen börjat ticka uppåt i rasande fart :(

bebisen mår bra... väger nu hela 2550 gram i magen. :D
    Ja tiden går väldigt fort när man räknar veckor och månader i början. =) men de känns skönt att han växer på
    hm, jde e ju kul o baka o smaka.. men tror du de gör så mycket om man äter? de e ju skillnad om glucos värdena är dåliga o bebis kan bli stor pga det m.m,  vad  har du gått upp nu? ja gick upp ca 17 totalt, o man får faktiskt njuta när man är gravid, tänk att de rasar en del när du fött sen =)

uppskattningen tanten gjorde på spec mvc va dålig denna graviditet hon upp skatta vincent till 3252  15 dagar innan han kom ut med en vikt på 4480g...

så ett tips, är bebisen stor + att de mäter sent (v38 åt mig) då bebisen ligger djupt ner, DÅ är risken stor att de mäter fel, som du ser på vikterna ja skrev.. uppskattningen kunde lika gärna vem som helst gjort.

min instinkt va att barnet va stort, de kände ja när ja kände på magen, hur han sparka hur han kunde va lååångt ner o ändå hööögt upp, så lita på din instinkt över hur stort barnet känns.
  • sugarrush
    Längtan efter liten skrev 2011-02-24 11:55:52 följande:
    Att ta sprutor är verkligen ingen fara.
    Jag tog fragmin strutr fram till v.20 ung. och det gick jätte bra.
    Jag är i vanliga fall spruträdd till 1000, men när det handlar om att man ska få behålla sin lilla i magen så var det en piss i atlanten att ta dom.
    Inte så snyggt med blåmärkerna på magen, men även det är värt de =)
    det kommer gå jätte bra. Var glad att du får den chansen att ta detta sprutor, det är inte alla som får det och då får de kanske inga bebisar heller...
    Det hjälpte min lilla att överleva och jag kan säga att nästa graviditet så ska jag ABSOLUT ha det igen... :)
    Tack så mycket för ditt svar Längtan! Det känns stärkande.
    Jag är lite nervös för besöket imorrn, men det är samtidigt superskönt att få extra övervakning den här gången. Känner mig väldigt lyckligt lottad i det avseendet. Och jag tror nog att jag ska fixa sprutorna.

Får väl skaffa en heltäckande baddräkt så man slipper visa upp sin blåfläckiga gravidmage på stranden i sommar...haha....!
    Fjärde gången gillt?
  • Cat79

sofy: För mig startade stora värkar direkt och när jag kom till förlossningen gick slempropp och vattnet samt så var jag ju helöppen vid första undersökningen. Var ju hemma ca 3 h i första skedet. Hoppas din pojk stannar till mars i alla fall, alla gram och dagar är bra för honom.

marlyn: Hoppas så att ditt frö är här för att stanna. Lycka till på VUL.

Min Lovis har åkt på sin första förkylning, stackars liten men hoppas det inte blir värre.

Kram till alla er andra både ni som mår bra och mindre bra.

• 3 barns mamma84

påväg:
    Me darlingHjärta

Softy:
    Gumman ring så fort om det kommer mer *hostar* mensvärk så sambon hinner komma
    men hoppas HOPPAS den där envisiga pojken stannar ett tag till.

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • PåvägMotSyskon
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-24 13:16:24 följande:
    påväg:
    Me darlingHjärta
    Hjärta
  • 3 barns mamma84
    PåvägMotSyskon skrev 2011-02-24 13:17:19 följande:
    Hjärta
    Har en övertrött pojk brevid mig i sängen och han ligger på magen och napen i munnen och små knorrar men gud när han väl somnar så snarkar han till
    Jag och Ebba ska se på film

Amadeus är hos dagmamman och sambon jobbar.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma