• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2011-02-24 14:30:56 följande:
    Sofy: skönt att han verkar stanna lite till!!

Ego: alla mina symtom är borta.... Hjälp....
    Samma som här alltså..! Vi får hoppas att allt ändå är som det ska. När har du nästa VUL?
    telgebo skrev 2011-02-24 14:37:56 följande:
    Innan jag blev gravid så ogillades sprutor som pesten, blev botad under den graviditeten kan jag lugnt säga. Tog blodprover ca 2 ggr i veckan från v.20 så till slut blev man van.Hade konstiga jädra komplikationer med klåda på hela kroppen bl.a
    Tack snälla! Låter som en jobbig komplikation....
    Blodprover har jag inget problem med att ta, snarare är det detta med att spruta in ngt i kroppen, tycker det känns så obehagligt.. Men jaja, jag får väl se det som en bra anti-sprutfobi-terapi det här. Har väl sisådär 200 sprutor framför mig nu alltså.....
    Fjärde gången gillt?
  • Längtan efter liten
    MCT79 skrev 2011-02-24 14:42:48 följande:
    Näe inget blod alls.
    .. och så lugnar vi ner oss.... -andas- =)
    Symptomer kommer och går..
    Tro mig=) jag hade inte ett ENDASTE symptom. jag försökte till och med hitta på egna.
    jag har fort.f nästan inga symptom förutom halsbrännan och magen och en liten kille som sparkar hejvildt.
    hade jag inte haft de tre hade jag inte trott jag var gravid..
    Längtan efter liten är stor
  • rontgensyrran

Jag säger bara: SHIT tjejer vad ni skriver!!!! Hinner bara skumma igenom typ hälften! Så är det nåt som skrivits till mig som jag missat att svara på så skriv i min inbox eller gästbok. Underbart med denna aktivitet i tråden men med en liten så är det svårt att finna tiden till att hänga med i tempot.

Följer Färnviks exempel och jag måste tillägga du är grym!!!! Så jäkla fina grejer du virkar.

Terese heter jag och fyller 31 år i vår. Jag är ensamstående med Ines som är 2 månader idag, då jag och min man sedan 9 år separerade sent i min graviditet. Jag bor i en bostadsrätt på 3 rum o kök, hyfsat centralt i Malmö och jobbar i vanliga fall som röntgensjuksköterska om ni inte lyckats klura ut det hahahahaa ;P. Jag har en devon rex katt som heter Stig som just nu bor hos Ines pappa. När han inte är ute på frieri(avelshane).

Jag gillar att baka och laga mat ( har faktiskt gått kockutbildning). Och umgås med vänner och shoppa. Allra mest söta grejer till lilla Ines. Gillar att hålla mig sysselsatt helst nåt planerat varje dag (planeringsfreak). Gillar även att resa även om ekonomin för tillfället inte tillåter det och glo in i dumburken.

Det var väl lite kort om mig :)

• mallanis
    Näe inget blod alls.
    Symtomen försvann någon dag för  mig också! Behöver inte vara något tok MCT!!! pepp pepp!!!! =)
    Tredje gången gillt!?
  • MCT79
    sugarrush skrev 2011-02-24 14:48:21 följande:
    Samma som här alltså..! Vi får hoppas att allt ändå är som det ska. När har du nästa VUL?
    telgebo skrev 2011-02-24 14:37:56 följande:
    Innan jag blev gravid så ogillades sprutor som pesten, blev botad under den graviditeten kan jag lugnt säga. Tog blodprover ca 2 ggr i veckan från v.20 så till slut blev man van.Hade konstiga jädra komplikationer med klåda på hela kroppen bl.a
    Nästa VUL på måndag...  usch jag som inte ska oroa mig..
  • MCT79

Tack för allt pepp!!! JAG ÄR GRAVID TILL MOTSATSEN BEVISAS!!

Nu ska jag göra nege.....ehmm.. chokladbollar. Min tur att stå för fredagsmys på jobbet.

• 3 barns mamma84
    Näe inget blod alls.
    Du ska inte ora sönder dig gumman allt kommer gå bra {#emotions_dlg.flower}

Telgebo:
    Sluta tänk neg nu annars tar jag dig i örat
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Längtan efter liten
    MCT79 skrev 2011-02-24 15:02:49 följande:

Nu ska jag göra nege.....ehmm.. chokladbollar. Min tur att stå för fredagsmys på jobbet.
    mmm så gott... jag och dottern åt upp de sista igår... :D och idag är jag så sugen på att baka rulltårta eller silviakaka :D ska se om jag ska bjuda över dottern farmor och farfar på lite fika ikväll...
    Längtan efter liten är stor
  • 3 barns mamma84
    MCT79 skrev 2011-02-24 15:02:49 följande:

Nege hahahaha
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Odetta
    Marlyn skrev 2011-02-24 12:11:57 följande:
    Nu skrivs det inte så mycket så då kan jag passa på att presentera mig själv.

Jag heter Malin, är 31 år (snart 32), sambo och förlovad (2ggr med samma gubbe), tillsammans har vi dottern Haylee som blev 3 år i december. Jag sitter mycket vid datorn. När jag växte upp va jag en glad och busig och envis flickpojke. Jag har en syster som fick trillingar med hjälp av hormonbehandling, dom är nu 7 år. När trillingarna var små så jobbade jag som anhöriganställd åt dom, där lärde jag mig massor och jag kände även hur det började dra i bebistarmen. Min dåvarande pojkvän ville inte ha barn och jag ville ärligt talat inte ha honom som mina barns far så jag gjorde slut och ett halvår senare hittade Daniel mig på internet, 1 månad senare förlovade vi oss och flyttade ihop, 10 månader in i förhållandet va jag planerat gravid med Haylee.
    Vi bor i Skåne i ett radhus på 84m2, 3 rum, eftersom rummen inte räcker till så har vi datarummet i garderoben.
    Mina föräldrar har det bra ställt så om det skulle gapa tomt i plånboken så hjälper dom till, men dom ger oss inte pengar utan det är antingen lån eller så får jag jobba av pengarna genom att stryka skjortor bl.a.
    Jag blev arbetslös i december, min chef söp upp pengarna att hon inte ens hade råd att betala ut lönerna... ingen skatt betald heller... ironin i det hela är: Jag jobbade i kiosken på ett fängelse. En chef som bryter mot lagen på ett fängelse? Hur smart är det?
    Jag fick mf den 27 februari för 2 år sen och nu är jag gravid igen med något som liknar början till ett mf, svar får jag på fredag nästa vecka när jag ska på mitt andra VUL.
    Jag har inget luktsinne, jag är envis och tycker att jag vet bäst, om något negativt händer mig så tycker jag att alla ska tycka jättesynd om mig, jag går på antidepressiva tabletter, vi har en katt som heter Sunken efter Hipp Hipp snubben, katten är en flicka.
    Jag vill gärna ha koll på pengar, medan Daniel inte har koll alls.... frustrerande!
    -"Jag har köpt en Iphone som jag ska sälja om ett halvår och gå och betala på i 2 år.".... så funkar min gubbe, hur han tänker förstår jag inte.

Massa info om mig.
    Fint namn på dottern Min mellantös heter likadant, fast stavas Hailey
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma