• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79
    Happiness skrev 2011-02-24 16:31:29 följande:
    Åh har du inget bra tips på vad jag kan ta när det är mysdax och suget sätter in. Gillar caschew nötter...men det börjar bli lite enformigt 
    Har recept på en LCHF chokladkaka.. ska se om jag hittar receptet... men det är massor med mörk choklad i den och den kanske påverkar ditt socker? alltså 70%

Återkommer..
  • Pancakes
    Happiness skrev 2011-02-24 16:24:59 följande:
    Haha idag har jag köpt en liten Hello Kitty som sak hänga i barnvagnen (man får ju inte slå på för stort )

Åh, mysigt! Liiiite trist är det att inte veta vad det blir för kön. Köper väldigt könsneutrala saker just nu. Spanade in lakanen ni diskuterade igår med Pingu, Mumin och Laban. De var söta med jösses vilka priser. 398 kr för ett set liksom, det är ju som vuxenlakan ju!

• MCT79

Här kommer den Happi!

Sätt ugnen på 200 grader. Smörj en form och "bröa" med kokosflingor.
    Dela 6 ägg och vispa äggvitorna till hårt skum. Smält 300 gram mörk 70%-ig choklad i mikron eller i vattenbad. Blanda chokladsmeten med de 6 äggulorna, 1/2 dl kallt starkt kaffe och 4 msk fruktsocker.
    Tillsätt 1 dl hackade pecan- eller valnötter och rör om. Vänd ner smeten i äggvitorna och blanda väl.
    Häll i formen och baka i 10 minuter.
    Låt kakan stå minst en timme i kylen innan du stjälper upp den. Mmmm...

Jag valde att strö nötterna över kakan istället för i smeten. Sen är den ju inte sööööt...tyvärr. Men god!

• Pancakes
    Nu blir man ju sugen på att baka ju tjejer så som ni håller på :)

Men bantargodis och dietbakning...huuuuuga! Vidrigt! Ska man baka är det lika bra att göra det ordentligt. Ni är ju gravida brudar, unna er lite gott nu och ät för två!!
  • Safireee

Inga tvivel om att jag har många och kraftiga symptom iaf. Mår illa nu och BEHÖVER läkerol. Min man kommer snart hem med det. Sen har jag flera sug, annorlunda humör, kissar JÄMT, ligamentsmärtor och allt möjligt. Har dessutom varit förkyld i 1,5 veckor och har haft huvudvärk flera dagar. Urk! Vet inte vad som är värst just nu. Men men, man har ju tid att sova när man är hemma sjuk. :) (och allt är ju övergående iaf) :)

v 5+4
  • Evve81

Happiness: Aha ja det mest är ju igenbommat men jag har ju minsann befolkat kommunen med 3 barn i augusti! Man kanske ska ha det som argument vid arbetssökning Jag är ju född 81 så jag är ju något yngre än din man. Ser jag honom kanske men vi trivs bra här. Billigt att bo är det.

Jag frågar igenom någon har koll på vad blodsockret ska ligga på???? Mitt låg på 7,2 och 7,5 efter glukosbelastningen. Det är lite förhöjt sa BM men det är ju inte alls högt tycker jag.... Är inte 7 perfekt?

• Pancakes

Ååååh, sorry Happiness!! Du har jag inget val kom jag på nu! Skäms..

• Safireee

Och nu har jag beställt juice. Jag behöver juice!!! (har längtat i flera dagar men varit för sjuk för att gå till affären)

• Happiness
    Evve81 skrev 2011-02-24 16:50:24 följande:
    Happiness: Aha ja det mest är ju igenbommat men jag har ju minsann befolkat kommunen med 3 barn i augusti! Man kanske ska ha det som argument vid arbetssökning Jag är ju född 81 så jag är ju något yngre än din man. Ser jag honom kanske men vi trivs bra här. Billigt att bo är det.

Jag frågar igenom någon har koll på vad blodsockret ska ligga på???? Mitt låg på 7,2 och 7,5 efter glukosbelastningen. Det är lite förhöjt sa BM men det är ju inte alls högt tycker jag.... Är inte 7 perfekt?
    Haha läste du inte mitt inlägg det står ju där....en hel uppsats.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma