• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Marlyn

3 barns mamma84 skrev 2011-02-24 18:52:43 följande:
    hahahaha
    Din låt va också bra =)

Testet här under tog jag för 5 dagar sen (i lördags den 19 kl 11.00)

Idag den 24 kl 19.30 tog jag detta testet:

Teststrecket är ju så starkt att man knappt ser kontrollstrecket
  • 3 barns mamma84

Marlyn:
    Ollalla snyggt test inte illa gumman

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Marlyn

Jag vet att det är bra med starkare streck och att det betyder att hcg är högre.... men är det egentligen till någon hjälp? Om bebis inte finns längre, kan testet ändå visa starkare.

Nu har jag höjt mina förväntningar igen... kanske inte så smart att ta testet om det nu skulle gå dåligt.

Väntar fortfarande på kommentarer ang. SMURFAR!!!

• MCT79
    Marlyn skrev 2011-02-24 19:57:02 följande:

Jag vet att det är bra med starkare streck och att det betyder att hcg är högre.... men är det egentligen till någon hjälp? Om bebis inte finns längre, kan testet ändå visa starkare.

Nu har jag höjt mina förväntningar igen... kanske inte så smart att ta testet om det nu skulle gå dåligt.

Jag gillar smurfarna!!
    Ang. testet så kan ju hcg stiga ändå.. det är ju inte fostret i sig som producerar det..
  • mallanis

Kajsa-lisa - grattis på din dag!!!

Marlyn Fint + iaf =) hoppas hoppas att pyret mår bra!  Jag gillar också smurfarna MEN varför finns det bara en tjej i det gänget?  Var kommer smurfarna ifrån? Är de klonade? ;)

Mabaja - Krya på dig! Nu finns iaf ny magbild i tråden!  Jag har äntligen fått tummen ur och lagt in lite magbilder i galleriet..

Tredje gången gillt!?
  • Marlyn

Det är ju lite perverst att det bara finns smurfan... men vad jag har förstått så finns det en rödhårig och fräkning lite störig tjej till, men hon syns i stort sett aldrig.
    Jag har varit så sugen att köpa smurf-sängkläder till våra sängar.

Det är väl perverst att en tjej bor ensam med 7 dvärgar, hon måste ju verkligen gå till en psykolog... hon kan ju tom prata med djur.

Alla dessa sagor är antingen perversa, mentala eller psykade.

• färnik

Dagens BM-besök gick bra. Hjärtljud 144, viktuppgång 5kg, sf-mått 33. Huvudet nära nog fixerat, men inte riiiktigt, så det blev till att skriva ruckbart. Flört

I övrigt har jag virkat idag. Gisses vilken tid det tog, märks att det var länge sedan sist. Dojjsen blev dock väldigt små, tror inte de passar nyfödd? Eller hur stora fötter brukar bebisar ha egentligen? De här var lite för små till dotterns stora docka (som drar 56-62 i kläder, skulle gissningsvis väga iaf 5,5kg om hon var en riktig bebis...) Men hennes fötter är helt klart bredare och tjockare än en riktigs, men jag tror de är ganska korta...

Kanske inte så jättevackra, men så här blev de iaf. Dottern är nöjd, hon har länge bett om tofflor till dockan.

• telgebo
    Mamma till W skrev 2011-02-24 19:13:47 följande:
    vad vill du att testen ska säga dig? du kan ju inte få fler nr etersom 3+ är högsta´?
    Jag tänkte köpa CB analoga, dom vanliga alltså och vill se att det blir starkare än senast.
    Marlyn skrev 2011-02-24 19:47:46 följande:
    Din låt va också bra =)

Testet här under tog jag för 5 dagar sen (i lördags den 19 kl 11.00)

Idag den 24 kl 19.30 tog jag detta testet:

Teststrecket är ju så starkt att man knappt ser kontrollstrecket
    Det lodräta strecket i plusset är ju starkare nu än i lördags helt klart.
    Marlyn skrev 2011-02-24 19:57:02 följande:

Jag undrar detsamma om HCG kan ökas fast graviditeten avstannat.

Jag vet bara att mitt CB var inte så tydligt plus den 25 april och sedan jättestarkt plus den 3 maj. Den 12 maj så tog jag test på mvc och då var teststrecket svagare än kontrollstrecket och jag sa det till bm som hävdade bestämt att det inte har nån betydelse trots att jag vet att det har en jädra betydelse och jag hade ju rätt eftersom graviditeten redan avstannat då sedan flera dagar tillbaks.
    Gravid v.5+4 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma