• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    färnik skrev 2011-02-24 21:19:44 följande:
    Dagens BM-besök gick bra. Hjärtljud 144, viktuppgång 5kg, sf-mått 33. Huvudet nära nog fixerat, men inte riiiktigt, så det blev till att skriva ruckbart. Flört

I övrigt har jag virkat idag. Gisses vilken tid det tog, märks att det var länge sedan sist. Dojjsen blev dock väldigt små, tror inte de passar nyfödd? Eller hur stora fötter brukar bebisar ha egentligen? De här var lite för små till dotterns stora docka (som drar 56-62 i kläder, skulle gissningsvis väga iaf 5,5kg om hon var en riktig bebis...) Men hennes fötter är helt klart bredare och tjockare än en riktigs, men jag tror de är ganska korta...

Kanske inte så jättevackra, men så här blev de iaf. Dottern är nöjd, hon har länge bett om tofflor till dockan.

söta skor på dockan. Vet inte alls hur stora fötter en nyfödd har, beror på storleken på bebisen också lär jag tro. Vet bara att min dotter hade storlek 19 i skor när hon var 1 år.
    Gravid v.5+4 BF 24/10
  • telgebo

Tror jag ä rpå väg att bli sjuk. Har ont i höger öra, i halsen/munnen och kroppen och fryser som fasen. Sov dåligt inatt och så hektisk dag på det så nu ska jag sova och hoppas känna mig piggare imorgon.

Natti natti på er.

Gravid v.5+4 BF 24/10
  • färnik
    telgebo skrev 2011-02-24 21:29:16 följande:
    Vet inte alls hur stora fötter en nyfödd har, beror på storleken på bebisen också
    De här skorna är ca 8cm innuti... Men ser väldigt små ut som sagt. Jag köpte "föräldrar och barn" idag, tänkte prova deras beskrivning också...
  • mallanis
    Marlyn skrev 2011-02-24 21:17:25 följande:
    Det är ju lite perverst att det bara finns smurfan... men vad jag har förstått så finns det en rödhårig och fräkning lite störig tjej till, men hon syns i stort sett aldrig.
    Jag har varit så sugen att köpa smurf-sängkläder till våra sängar.

Det är väl perverst att en tjej bor ensam med 7 dvärgar, hon måste ju verkligen gå till en psykolog... hon kan ju tom prata med djur.

Alla dessa sagor är antingen perversa, mentala eller psykade.
    hihiii, ja det är många sagor/berättelser som är märkliga ;) Den rödhåriga störiga tjejen har jag nog aldrig sett!

Biten med att prata med djur tycker jag däremot är hur normalt som helst *ASG* ;)

Färnevik- Så söta jag tog beskrivningen på skorna men jag tyckte de var för avancerade och du fixar i hop ett par på en liten stund! Imponerande!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Färnevik- Vet fortfarande inget om sf mått och grejer men det låter bra  ;) 

Tredje gången gillt!?
  • färnik
    mallanis skrev 2011-02-24 21:38:53 följande:
    Färnevik- Så söta jag tog beskrivningen på skorna men jag tyckte de var för avancerade och du fixar i hop ett par på en liten stund! Imponerande!
    Beskrivningen var väldigt tillkrånglad eftersom den som gjort den dessutom gick igenom hur man gjorde varenda maska. Det störde mig, men jag hittade ett annat mönster som jag skrivit ut för länge sedan. dessa är gjorde efter det mönstret, med lite justeringar... Men jag vill nog ändra ganska mycket i mönstret, får se om jag gör det och virkar ett par till...
  • Mabaja

Färnevik: Vi köpte stl 10-12 i strumpor till Wilda när hon kom men de var tok för små för henne! så för oss passade 13-15 från början.... vad nu det är i cm och omkrets? :)

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • färnik
    Mamma till W skrev 2011-02-24 21:59:04 följande:
    Färnevik: Vi köpte stl 10-12 i strumpor till Wilda när hon kom men de var tok för små för henne! så för oss passade 13-15 från början.... vad nu det är i cm och omkrets? :)
    Hur stora är Wildas fötter nu då? Vad är hon... 4 månader? Fram med måttbandt! Skrattande
  • Evve81

Vilka söta små skor färnevik!

Äntligen fredag! Känns riktigt skönt. Känner mig så där otäckt nervös att det ska vara nåt fel igen. Tycker ju att jag har känt bebis mer förut än nu. MEN jag vet ju att man i v18 inte alls behöver känna varje dag. Mitt UL känns långt bort fast det bara är 1,5 veckor kvar dit. Ska dock blir skönt att få göra det så kanske man kan slappna av sedan?! Å andra sidan så försvann ju ALLA symptom förra gången när det var fel trötthet och allt. Jag känenr fortfarande bebis men inte lika starkt men den kan ju ha vänt sig. SEdan kom ju mitt illamående tillbaka igår och jag är sjukt trött. Fast jag sov i går em somnade jag före 9 igår kväll......

Nu ska jag borta tänder och klä på barn så ska vi gå iväg till dagis om en stund.

• telgebo

Jag måste ju vara schizo eller nåt

Jag drömde om Langos Nåt jag inte ätit på ett halvy decineium minst sagt och knappats ägnat en endast tanke åt på minst lika länge och hur i hela friden namn kan jag då börja drömma om det helt plötsligt!!??

I`m impreesed hur knäppa drömmar man kan få alltså och drömma om saker som Langos, ha ha

Givetvis så vaknade jag och kom fan inte på vd det hette, var helt övbertygad om att det började på G men kom fan inte på det så jag var ju bara tvungen att gå upp och söka runt på nätet

Gravid v.5+5 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma