• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-02-27 00:19:17 följande:
    Du har inga bindor hemma du kan lägga i eller ta en bl´öja av Devin och se om den blir blöt? Om det är vattnet så måste du ringa förlossningen.

Jag minns att jag hade väldigt mycket vattniga flytningar på slutet och de rann tom längs benen på mig och både jag och mitt ex misstog flera gånger att det var vattenavgång och jag fick dessutom starka vrkar varje gång som registrerades på CTG apparaten men det var aldrig vatten utan väldigt vattninga flytningar, riktig sjö typ. När vattnet väl gick då var det ett hav runt 1-1,5 liter och rann och sedan dsipprade det under heöa förlossningen i stort sett och när bebisen kom ut dsom kom en ordentlig skvätt till och det hamnade rakt på BM
    Nä inga bindor, va ska ja me de till? ;) Använder aldrig annars heller haha.. har inga blöjor heller, icke köpt än.. ;D

Jo men dom sa ju åt mig att ha koll på de, o lägga dubbelvikt papper istället för trosskydd som suger upp "för mycke.." o där rinner de ju rakt igenom, gör vattniga flytningar de också? :/
  • sugarrush

Telgebo: klart det är okej att du gör ett sådant kort. Låter verkligen jättegulligt! Han blir säkert förvånad och överraskad, jag tror ju absolut att han blir glad!

Sofy gumman, ring in igen om det kommer mer. Devin verkar minsann vara sugen på utelivet han. Du sade ju att mars-ankomst var okej.... jag skulle nog tippa på att han tittar ut i början av mars faktiskt..!

• Muffe

telgebo - nej det låter väl inte så mysigt med lysrör ovanför bebis vid skötbordet Tack för dina tips!
    Ska fixa lite där under dagen, en mobil hängandes skulle vara trevligt och fint men det är liksom så kort bit från skåpet ovan till bebis ansikte, hm, får förkorta något

• Odetta
    needtobreathe skrev 2011-02-27 00:09:46 följande:
    Hej tjejer!

Har inte läst ikapp o har inte vart inne på hela dan.. jag ska ;)

Måste bara gnälla.. har sån jäkla "mensvärk" hela tiden, o de verkar som de börjat sippra vatten igen.. la i papper förut, dubbelvikt (fick tipset från förlossningen då vissa trosskydd "suger upp" mer?) o de va tokblött rakt igenom.. men jaja.. what to do!

Ska läsa ikapp allt nu, återkommer sen :)
    Då ringer du förlossningen vännen. Det är alldeles för hög risk för infektion att gå med vattenavgång för länge, även om det bara sipprar.

Ring säger mamma Odd
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Muffe

Vad för bindor behöver man hemma efter BB? Nattbindor typ?

• Evve81
    Muffe skrev 2011-02-27 08:55:31 följande:
    Jag skulle rekomendera någon rejälare variant under de första dagarna. Det är förmodligen väldigt individuellt hur mycket man blöder MEN jag minns att när vi gick föräldragrupp så sa man att det var som en riklig mens efteråt men jag kan inte riktigt hålla med...... Det avtog ganska fort i alla fall.
  • 3 barns mamma84
    Sofy - Gumman du måste nog ringa in på förlossningen NU gumman.
    Bättre att åka in för mkt än för lite gumman och du ska inte känna dig dum du är gravid och måste kolla upp detta.
    Som Odd skrev det kan komma infektion och det är inte så himmla bra gumman.
    Lyssna på oss nu.
    Har du binda trosskydd eller blöjor så ta det men nu läste jag att du inte hade det typist men ta hushållspappaer och dubbelvik och gör som dom sa på förlossningen.
    Sen LÄGGER DU DIG NER på soffan och ligger still där tar telefonen nära dig så du sen kan ringa sambon och bb.
    Och undvik att gå mkt nu !!
    {#emotions_dlg.flower}Tänker på dig{#emotions_dlg.flower}
    Muffe skrev 2011-02-27 08:55:31 följande:
    Man har bindor på BB tills du åker hem men när du åker hem så ta med dig 3 nattbindor + 3 vanliga bindor.
    Jag hade med mig massa nattbindor då jag blöder kraftigt + massa normala bindor men dom hade på BB och jag blödde jätte jätte lite hade samma binda hela bb besöker fast jag fick snitt och åkte hem dagen efter redan fast jag fick snitt
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    Evve81 skrev 2011-02-27 06:01:56 följande:
    Sofy: Jag tycker också du ska ringa och bindor kommer du behöva efter förlossningen

Mina barn vaknade före halv sex idag....
    Mina vaknade kl 08.30
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • sugarrush

Hurra! 10+0 idag! Tvåsiffrigt!
    Är så glad att jag mår så bra, bara lite molvärk, lite ömma bröst och en svullen mage. Är även väldigt glatt överraskad att sprutorna är så enkla att ta.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma