• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • acure
    färnik skrev 2011-02-28 12:21:41 följande:
    Jag funderar på om jag skulle ta och hämta ut den där gratis babyboxen idag? Har övervägt att skita i den. men dottern har önskat att vi ska gå till en babyaffär i flera månader nu, och kanske kan i alla fall hon tycka det är roligt att kika på grejerna i boxen (har hört att innehållet inte är ngt att hurra för, dock?) Dessutom tycker hon nog det är spännande att titta på allt i butiken.

Dottern är jättenyfiken på det här med syskon, och har sista dagarna velat veta allt mer om hur det var när hon låg i magen, och föddes, och när hon var liten bebis. I går fick jag inte ens läsa saga till kvällen, utan hon ville hellre att jag skulle berätta om när hon var liten.
    Är det babyproffsens box med blöjhinken?
    Innehållet är inte så himla roligt nej, men det är ju alltid roligt med gratissaker. hihi. Pampers skickar med blöjor och en DVD som säkert kan vara kul för din dotter att titta på. Och som du säger är det säkert spännande för henne att titta i butiken, ni hittar säkert något annat att ta med hem också. :) Åk iväg ni, det låter mysigt.
  • färnik
    acure skrev 2011-02-28 12:27:42 följande:
    Är det babyproffsens box med blöjhinken?
    Innehållet är inte så himla roligt nej, men det är ju alltid roligt med gratissaker. hihi. Pampers skickar med blöjor och en DVD som säkert kan vara kul för din dotter att titta på. Och som du säger är det säkert spännande för henne att titta i butiken, ni hittar säkert något annat att ta med hem också. :) Åk iväg ni, det låter mysigt.
    Ja precis. Vi tar nog en tripp till stan efter dagis! Dottern vill gärna köpa napp till bebisen, för att sätta napp i munnen på ledsen bebis är ngt som hon ser som sin uppgift. Glad Kanske får hon köpa en napp nu äntligen då. *he he*
  • telgebo
    färnik skrev 2011-02-28 12:32:14 följande:
    Ja precis. Vi tar nog en tripp till stan efter dagis! Dottern vill gärna köpa napp till bebisen, för att sätta napp i munnen på ledsen bebis är ngt som hon ser som sin uppgift. Glad Kanske får hon köpa en napp nu äntligen då. *he he*
    vad söt hon är. Hur gammal är hon?
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • Marlyn

Bara nyfiken på vad ni tycker:

Om jag får en pojke så ska han heta: Jaxon
    Om jag får en flicka ska hon (nog) heta: Danni

Vad tycker ni om dessa namn?

Jaxon bestämde vi oss för när Haylee låg i magen.

• 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-02-28 12:24:02 följande:
    Har väl runt 3-5 kvar och jag tänker varena jävkla gång att detta är det sista paket jag köper till mig själv sedan är det slut, men sedan ligger jag sömnlös hela natten med klåda och världens jävla abstinens och sedan är det kört igen.

Fattar inte, innan T så hade jag rökt i 13 år runt 1 pkt om dagen och slutade bara rakt av itan problem ingen abstinens eller nåt. Nu har jag räkt i ca 2,5 år och har så svårt och rökt ett halvt paket om dagen.
    då blir det stopp
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Pancakes
    färnik skrev 2011-02-28 12:21:41 följande:
    Jag funderar på om jag skulle ta och hämta ut den där gratis babyboxen idag? Har övervägt att skita i den. men dottern har önskat att vi ska gå till en babyaffär i flera månader nu, och kanske kan i alla fall hon tycka det är roligt att kika på grejerna i boxen (har hört att innehållet inte är ngt att hurra för, dock?) Dessutom tycker hon nog det är spännande att titta på allt i butiken.

Dottern är jättenyfiken på det här med syskon, och har sista dagarna velat veta allt mer om hur det var när hon låg i magen, och föddes, och när hon var liten bebis. I går fick jag inte ens läsa saga till kvällen, utan hon ville hellre att jag skulle berätta om när hon var liten.
    Jag hämtade ut min häromdagen. Men vad jag förstår så är det refillen till blöjhinken som är svindyr så det är väl därför de ger bort den gratis.

Vad gullig hon är din dotter som är så intresserad :)
  • Muffe

Det var lite blöjor i det paketet och en DVD som kanske är rolig som ngn säger + blöjhinken som jag tyvärr tror jag hade sönder i går för att jag inte fattade hur den funkade haha! Men det gör inget, för påsarna var ju svindyra!

• färnik
    telgebo skrev 2011-02-28 12:34:01 följande:
    vad söt hon är. Hur gammal är hon?
    Hon blir 5 år i april. (Helt sanslöst, hur har hon hunnit bli så stor? Och jag som ville ha barn tätt, nu blir det 5 år emellan. Ja ja, naturen gör som den vill ibland...)
    Muffe skrev 2011-02-28 12:56:32 följande:
    Men det gör inget, för påsarna var ju svindyra!
    Jag tänkte inte köpa påsar, utan stoppa i en vanlig påse och använda som sophink bara. Glad
  • telgebo
    färnik skrev 2011-02-28 12:59:32 följande:
    Hon blir 5 år i april. (Helt sanslöst, hur har hon hunnit bli så stor? Och jag som ville ha barn tätt, nu blir det 5 år emellan. Ja ja, naturen gör som den vill ibland...)
    Muffe skrev 2011-02-28 12:56:32 följande:
    Men det gör inget, för påsarna var ju svindyra!
    Jag tänkte inte köpa påsar, utan stoppa i en vanlig påse och använda som sophink bara. Glad
    ok 5 år stora tjejen. Min lilla fyller 3 år om ca 1,5 vecka.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • Muffe

Ja så kan man nog göra, tror jag, men jag fick liksom inte loss grejerna så då gick den sönder

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma