• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Maria A 78

Jag började blöda ikväll {#lang_emotions_frown} Är väl ytterligare ett missfall på g, har haft två det senaste året. Känner mig både jätteledsen och skitförbannad. När ska det vara vår tur egentligen?

Lycka tíll alla níi andra!

• kajsalisa

Nej, nej, nej Maria A!!!! Så fruktansvärt!!!! Hur kan det få vara så orättvist?! Saknar ord. Min största skräck, att det ska hända igen, har hänt dig. Är så ledsen för din skull. Stora kramar från mig.

• No way

Ja de där med humöret är inte lätt, kan bli förbannad bara sambon tittar på mig , stackaren....

Örk har fått så ont så jag nästan spyr i ryggen och ljumskarna, så strålar det ner i benen. ajajaj

Maria A: Hoppas hoppas de inte e nåt...Håller tummarna för dig

Att du inte fattar...
  • 110903

Hej hej!
    Tror det är första gången jag skriver på familjeliv...
    Vi är gravida igen efter MA, och enligt beräkning bör livet bestämma sig för att titta ut 31 december :)

Humör åt skogen, illamående och ett nedrans spring på toa... men vad tar man inte...

• toksnippa
    Maria A 78: men fyy.... hoppas verkligen det är er tur snart, så himla orättvist att få missfall på missfall. KRAM KRAM KRAM!

Är verkligen livrädd, har idag börjat få så hemsk mensvärk som kommer och går. Blir så där illamående utav det också. Precis som om syndafloden snart är nära. Huu, kommer gå i bitar. Hur orkar man detta? Världens pärs!
  • Jossofräs

Jag har också fått jätte hemskt hummör, blir skit sur och irriterad för minska lilla och det känns som det går och små kokar lite innombords konstant. Väldigt påfrestande faktiskt -.-
    I övrigt så känner jag mig jätte jätte trött, mår illa på morgonen och på kvällen. Det hugger i magen ifall jag reser mig upp för fort eller ifall jag går för fort, blir lika livrädd varje gång. Tycker det är obehagligt att gå och kissa för jag är rädd att det ska komma blod på pappret..
    Ska ringa bm imorgon och be om tid för inskrivning och sen ska jag ringa kvinnokliniken för att få tid för VUL i vecka 7-8 nångång så jag slipper oroa mig så länge iaf..

• rontgensyrran

Maria A, det som inte får hända oss i den här gruppen! Vi som redan har upplevt smärtan att förlora våran lille knodd. Jag tycker helt att detta är på tok för smärtsamt för att upplevas mer än en gång! Livet är inte rättvist!

Blöder du mycket?

Och välkommen alla nya! Skriv in er i listan ni som inte har gjort det :)

• Maria A 78
    rontgensyrran skrev 2010-05-02 09:25:46 följande:
    Maria A, det som inte får hända oss i den här gruppen! Vi som redan har upplevt smärtan att förlora våran lille knodd. Jag tycker helt att detta är på tok för smärtsamt för att upplevas mer än en gång! Livet är inte rättvist!Blöder du mycket?Och välkommen alla nya! Skriv in er i listan ni som inte har gjort det :)
    Tack för er omtanke alla! Håller med, det är på tok för jobbigt för att upplevas flera gånger!

Igår kväll blödde jag rätt mycket i två omgångar, först mörkrött och sen klarrött. Inatt har det dock varit lugnt och nu på morgonen kom det bara lite torkat blod. Har ont i magen till och från. Jag har inga förhoppningar, väntar bara på att det ska sätta igång på riktigt.

Det känns förjävligt!

Nu lär jag väl i alla fall bli utredd så man kanske får ett svar på vad alla missfall beror på. Så får jag hoppas på fjärde gången gillt såsmåningom...
  • Jossofräs

Själv har jag fått tre missfall och bett om att få en utredning men dom säger nej eftersom mitt senaste missfall var förlust av en tvilling och den andra gick jag tiden ut med så dom säger att det inte räknas. Alltså skulle jag behöva börja om från början och få tre missfall i följd igen trots att jag redan fått missfall 3 av 3 graviditeter.

• kajsalisa

110903; välkommen hit. The more the merrier! :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma