• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Smålands jänta i storstaden

Ja det är verkligen helt sjukt vad folk kan känna av att man är gravid! Jobbar på ett gruppboende och tidigare i veckan, innan jag plussade, kome en av de boende till mig och berättade att han hade drömt om mig och att jag fick ett barn. En pojk sa han så vi får väl se vad det blir! Helt sjukt, jag bara skrattade och sa kanske någon gång då jag absolut INTE hade en aning om att jag var/är gravid!

WeWant skrev 2010-04-30 18:17:40 följande:
    har fortfarande bara lite bruna flytningar, bara pyttelite färst blod. Men kvinnokliniken gör inga vul så där tidigt. Bara o vänta och så. Förrväntar mej ingenting.. Vill bara allt ska börja så att jag kan jobba på måndag igen, har varit hemma denna vecka med förkylning >.<
    Så hade jag i början på min förra graviditet! lagom när jag skulle ha första mensen hade jag bruna flytningar och någon liten blodstrimma! Fostret utvecklades och mådde ju bra fram till vecka 13 så det behöver ju inte alls vara något fel! vissa blöder i början på sina graviditeter!

Håller tummarna för dig!!!!
  • PåvägMotSyskon

Tack för välkomnandet in hit. Jag har ju inte fått mf innan ja +.a nu, men hoppas de går bra ändå =) Har dock fått mf innan jag +.a med mitt 2.a barn, så jag förstår hur ni mår.

Hoppas vi alla får följas åt i 9månaders väntan på {#lang_emotions_baby} och även efter-tiden =)

• Maria A 78

Idag går jag in i vecka 7 {#lang_emotions_smile} Jag är superglad för varje vecka som går bra. Trötthet och ömma bröst är det enda jag känner av graviditeten än så länge.

Kommer ni göra ett tidigt VUL? Jag har inte bestämt mig än, jag kommer inte att få göra det på sjukhuset utan i så fall blir det att söka privat.

Trevlig helg på er alla!

• rontgensyrran
    PåvägMotSyskon skrev 2010-04-30 22:01:02 följande:
    Tack för välkomnandet in hit. Jag har ju inte fått mf innan ja +.a nu, men hoppas de går bra ändå =) Har dock fått mf innan jag +.a med mitt 2.a barn, så jag förstår hur ni mår.Hoppas vi alla får följas åt i 9månaders väntan på  och även efter-tiden =)
    Skriv gärna upp dig på listan längre bak i tråden! Såklart du är välkommen ett missfall är ett missfall oavsett när det inträffade!
  • rontgensyrran
    WeWant skrev 2010-04-30 18:17:40 följande:
    har fortfarande bara lite bruna flytningar, bara pyttelite färst blod. Men kvinnokliniken gör inga vul så där tidigt. Bara o vänta och så. Förrväntar mej ingenting.. Vill bara allt ska börja så att jag kan jobba på måndag igen, har varit hemma denna vecka med förkylning >.<
    Jag håller tummarna för dig att detta vár det enda som kommer att komma :) Och att det verkligen var en nidis. Det låter ju onekligen som det + att som smålandsjänta sa så hade hon haft exakt samma under sin tdigare gravidtet.
  • rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-04-30 21:44:57 följande:
    Ja det är verkligen helt sjukt vad folk kan känna av att man är gravid! Jobbar på ett gruppboende och tidigare i veckan, innan jag plussade, kome en av de boende till mig och berättade att han hade drömt om mig och att jag fick ett barn. En pojk sa han så vi får väl se vad det blir! Helt sjukt, jag bara skrattade och sa kanske någon gång då jag absolut INTE hade en aning om att jag var/är gravid!
    Hoppas det stämmer härligt isf! Nu får du väl skriva upp dig på våran lista? Det är ju BIM dagen idag :D
    rontgensyrran skrev 2010-05-01 08:21:26 följande:
    Hoppas det stämmer härligt isf! Nu får du väl skriva upp dig på våran lista? Det är ju BIM dagen idag :D
    Ja nu tänker jag faktiskt ta mig mod att skriva upp mig på listan! Tagit ett test till idag och de blir starkare så jag är såååå lycklig!

Nu jäklar ska det gå hela vägen!

{#lang_emotions_gravid}Beräknad förlossning{#lang_emotions_gravid}

November 2010

December 2010

Maria204 24 december (2:a försöket efter MA)
    Maria A 78 24 december
    WeWant 25 december
    No way 28 december
    Anna TheSunshine 29 december (2: försöket efter 2 MF)

Januari 2011
    Kajsalisa 2 januari (2:a försöket efter MA)
    Mini Söderling 2 januari
    Rontgensyrran 6 januari (3:e försöket efter MA)
    Smålands jänta i storstaden 7 januari (4:e försöket efter MF)

Februari 2011

• toksnippa

Hej tjejer! Tror jag klämmer in mig hos er jag!
    Kör ju med IVF så för oss räknar jag ju endast de försök vi gjort innan vi lyckades igen efter MF.

{#lang_emotions_gravid}Beräknad förlossning{#lang_emotions_gravid}

November 2010

December 2010

Maria204 24 december (2:a försöket efter MA)
    Maria A 78 24 december
    WeWant 25 december
    No way 28 december
    Anna TheSunshine 29 december (2: försöket efter 2 MF)

Januari 2011
    Kajsalisa 2 januari (2:a försöket efter MA)
    Mini Söderling 2 januari
    Rontgensyrran 6 januari (3:e försöket efter MA)
    Smålands jänta i storstaden 7 januari (4:e försöket efter MF)
    toksnippa 9 januari (2:e försöket efter MF)

Februari 2011

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma