• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • nyttförsök2010

{#lang_emotions_gravid}Beräknad förlossning{#lang_emotions_gravid}

December 2010
    Maria204 24 december (2:a försöket efter MA)
    Maria A 78 24 december
    WeWant 25 december
    No way 28 december
    Anna TheSunshine 29 december (2: försöket efter 2 MF)
    nyttförsök2010 29 december (1:a försöket efter MF)

Januari 2011
    Kajsalisa 2 januari (2:a försöket efter MA)
    Mini Söderling 2 januari
    PåvägMotSyskon 5-6 Januari.
    Rontgensyrran 6 januari (3:e försöket efter MA)
    Smålands jänta i storstaden 7 januari (4:e försöket efter MF)
    toksnippa 9 januari (2:e försöket efter MF)

Februari 2011

• Bev

{#lang_emotions_gravid}Beräknad förlossning{#lang_emotions_gravid}

December 2010
    Maria204 24 december (2:a försöket efter MA)
    Maria A 78 24 december
    WeWant 25 december
    No way 28 december
    Anna TheSunshine 29 december (2: försöket efter 2 MF)
    nyttförsök2010 29 december (1:a försöket efter MF)

Januari 2011
    Kajsalisa 2 januari (2:a försöket efter MA)
    Mini Söderling 2 januari
    PåvägMotSyskon 5-6 Januari.
    Rontgensyrran 6 januari (3:e försöket efter MA)
    Smålands jänta i storstaden 7 januari (4:e försöket efter MF)
    toksnippa 9 januari (2:e försöket efter MF)
    Bev 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    Februari 2011

• Bev

Nu är jag här och hälsar på! KUL!!! Önskar er alla lycka till. Nu jäklar ska det gå!

• Mini Söderling

Oj va många vi blivit ! va kul!
    Jag bor i stockholm har jobbat hela helgen och är så trött riktigt svårt att orka med familjen :)
    Vet inte hur det är för er jag är bara i vecka 5 men min sexlust är som helt bort blåst .
    Ni som är runt samma vecka vad har ni för symtom ?
    Kramiz på er

• nyttförsök2010

Just ja, apropå symptom. Inte så många skrev jag.
    Fast att jag gråter till det mesta (gärna lyckliga saker), får yrsel flera gånger om dagen när jag reser mig, och framför allt - är så gaaaalet trött - det är väl symptom det med, haha.

Jag bor också i Stockholm.

Är verkligen sugen på att göra VUL så snart som bara möjligt, undrar när det är säkert att se nåt egentligen... vill inte gå för tidigt heller.

• kajsalisa
    Bev skrev 2010-05-03 10:21:58 följande:
    Nu är jag här och hälsar på! KUL!!! Önskar er alla lycka till. Nu jäklar ska det gå!
    Härligt Bev. Jag kör helt på din inställning, vägrar att tro annat än att det ska gå vägen de här gången. Tar alldeles för mycket energi att gå omkring och oroa sig.

Enligt uträkningar gjorda på internet så går jag in i v 6 idag. Var är snabbspolningknappen?

Mini; jag känner inte så mycket, mer än lite molvärk då och då. Imorse var första gången då jag kände mig lite illamående när jag åt frukost, men det var förhoppningsvis en tillfällighet.
    Vad det gäller sexlusten så har jag inte märkt någon direkt skillnad. Vi är ganska ofta "helgsexare" då min man har så mycket att göra i veckorna och helt enkelt är för trött. Å att jag sedan går och lägger mig tio senast gör ju inte saken lättare... {#lang_emotions_wink}
  • kajsalisa
    MajMamman08 skrev 2010-05-02 21:58:18 följande:
    Jag hade MF 6 mars och blev sedan gravid direkt utan någon mens emellan!!! är i v 9 idag Hoppas så de går vägen denna gången,men man e ju sjukt orolig hela tiden!!!
    Välkommen Majmamman! Kul att ha dig här!
  • kajsalisa
    nyttförsök2010 skrev 2010-05-03 10:01:31 följande:
    Hej, jag är också gravid efter ett MF (förra månaden - så det tog på första försöket efter). Kul med en tråd för oss! Förra gången blev jag på en gång inställd på att jag var gravid, och var sååå glad och tyckte tajmingen var perfekt. Osv. Den här gången vågar jag inte riktigt glädjas, utan sticker huvudet i sanden lite och tänker att det visar sig lite längre fram... Allt för att inte behöva bli lika ledsen igen om något går fel. Fast jag tror i och för sig inte att det fungerar så i praktiken, för lika ledsen lär jag bli ändå. Jag plussade för en vecka sedan, men det var väldigt svagt. Borde testa igen, bara inte hunnit köpa ett nytt test. Symptomen är få, konstant molvärk och något större bröst bara. Med mitt första barn så hade jag väldigt ömma bröst också, men det har jag inte nu.Vill verkligen göra ett VUL för att se att allt ser bra ut och för att fastställa graviditetslängd. Sist gick jag hos privat BM och då var det inga problem, men nu tänkte jag gå till en vanlig, är det svårare då- någon som vet??
    Å givetvis välkommen till dig också nyttförsök.
  • kajsalisa
    Bev skrev 2010-05-03 10:21:58 följande:
    Shit va peppad jag blev av dina inlägg, både här och i andra tråden!!!!
    Stor kram tjejen!
  • nyttförsök2010

kajsalisa - eller hur!! Ge mig vecka 13 NU tack! Eller helst vecka 18 och ett bra UL bakom mig. {#lang_emotions_smile}

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma