• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Smålands jänta i storstaden
    Maria A 78 skrev 2010-05-02 10:15:47 följande:
     Igår kväll blödde jag rätt mycket i två omgångar, först mörkrött och sen klarrött. Inatt har det dock varit lugnt och nu på morgonen kom det bara lite torkat blod. Har ont i magen till och från. Jag har inga förhoppningar, väntar bara på att det ska sätta igång på riktigt. Det känns förjävligt!Nu lär jag väl i alla fall bli utredd så man kanske får ett svar på vad alla missfall beror på. Så får jag hoppas på fjärde gången gillt såsmåningom...
    Nej!! ingen borde gå igenom MF/MA mer än en gång om en det! Håller tummarna för att det inte är MF utan bara en blödning, är ju ändå ganska så vanligt i början på en graviditet! hoppas hoppas hoppas på att den lilla stannar kvar!

*kram*
    lilla snöflingan skrev 2010-05-02 12:15:38 följande:
    Hejsan! Jag är gravid, tror jag, eller vet, fast jag inte riktigt vågar hoppas. Fick MA i vecka 12 i början på mars. Trodde jag hade bearbetat det ganska bra, men nu känns det mesta bara tungt. Plusen är så svaga (titta gärna i mitt galleri) och av någon anledning har jag just nu väldigt svårt att tro att allt ska gå vägen. Förra gången jag plussade började tankarna direkt med hur allt skulle bli när vi skulle få barn. Nu känns plusset bara som början på en lång resa, jag vet att det är så mycket som kan gå fel och så långt kvar tills jag har min bebis. Jag vågar inte riktigt se mer än några veckor fram. Jag har världens humörsvängningar (som jag vet delvis beror på att jag är gravid) som gör att jag gråter och är ledsen, är glad och lycklig och deppig om vartannat. Jag önskar att jag kunde känna mig lika glad som jag gjorde förra gången jag plussade, kan ni hjälpa mig?
    Mina tester är denna gravideteten svagare än vad de var i förra som slutade i MF, vecka 14. Då plussade jag svagt BIM-5 denna gången plussade jag svagt BIM-2 och inte förens idag tycker jag att testerna har blivit mycket starkare!

Det kan ju vara olika när ägget fäster och är du innan BIM så kommer det bara att bli starkare!!

När kommer ni ringa barnmorskan?

Jag ringde så fort jag plussat förra gången men funderar på att vänta lite denna gången.

Vilken vecka gör man KUB/NUPP test?

Denna gången kommer vi utan tveka göra det men mest för att se det lilla livet!

• toksnippa

Läser om att vissa ska försöka komma på tidiga vul, vi genomgår ju ivf så det blir vul här innan vi slutligen skrivs ut från kliniken. Känns som det kommer ta evigheter tills dess, ska få en tid nu i veckan.

Och om testerna, mina tester har varit starkare denna gången än förra. Men det är väl olika hur pass fort halterna ökar, det skiljer ju så mycket från gång till gång.

Ringa MVC.. hm... kommer nog vänta någon vecka med det tror jag.

KUB/NUPP? En kompis gjorde det i v. 16 om jag inte missminner mig, man kan säkert göra det tidigare också.

• kajsalisa

Jag har en fråga tjejer. Någon som vet vilken mängd folsyra man bör få i sig per dag? Jag har ätit rena folsyretabletter i ett halvår ungefär, men dom tog slut igår. Har Mitt val kvinna hemma, som också innehåller folsyra och tog två såna idag. Vet dock inte om det är tillräckligt. Nån som vet?

• rontgensyrran
    kajsalisa skrev 2010-05-02 17:32:04 följande:
    Jag har en fråga tjejer. Någon som vet vilken mängd folsyra man bör få i sig per dag? Jag har ätit rena folsyretabletter i ett halvår ungefär, men dom tog slut igår. Har Mitt val kvinna hemma, som också innehåller folsyra och tog två såna idag. Vet dock inte om det är tillräckligt. Nån som vet?
    Det är fullt tillräckligt jag äter det själv 2 tabl dagligen. :D
  • toksnippa

Äter du kombitabletter som Mitt val ska du ta två stycken per dag för att få i dig RDI. Åt dem förut, men har hittat en annan kombitablett på apoteket för kvinnor som man bara behöver ta en om dagen för att få i sig tillräckligt. Nu minns jag inte riktigt exakt mängd men det kan du läsa på din Mitt Val burk!

• maria204
    Maria A: Vad ledsen jag blir!!!

Alla ni nya är så klart välkomna! Själv måste jag säga hur skönt det är att ha den här tråden och ha rätt att vara orolig och "larvig". Det behövs, och man slipper känna sig ensam.

Jag vet inte vad som hände med min text, men hoppas att ni kan läsa ändå.

Och ja, KUB måste göras mellan v.11-14, varken seanre eller tidigare.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma