• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • rontgensyrran
    toksnippa skrev 2010-05-01 10:21:08 följande:
    Hej tjejer! Tror jag klämmer in mig hos er jag!Kör ju med IVF så för oss räknar jag ju endast de försök vi gjort innan vi lyckades igen efter MF. Beräknad förlossningNovember 2010December 2010Maria204 24 december (2:a försöket efter MA)Maria A 78 24 decemberWeWant 25 decemberNo way 28 decemberAnna TheSunshine 29 december (2: försöket efter 2 MF) Januari 2011Kajsalisa 2 januari (2:a försöket efter MA)Mini Söderling 2 januariRontgensyrran 6 januari (3:e försöket efter MA)Smålands jänta i storstaden 7 januari (4:e försöket efter MF)toksnippa 9 januari (2:e försöket efter MF)Februari 2011
    Välkommen till oss!

Tänk att vi alla ska få bebisar i slutet av året/början på nästa! Känns helt otroligt, resan dit känns lång speciellt eftersom det har varit nån enstaka backe man rullat nerför. Men nu är vi på väg iaf!
  • kajsalisa

God förmiddag alla rara tjejer och välkommen hit ni "nya". Hur går det för alla? Några härliga eller mindre härliga gravidsymptom? Jag känner väldigt lite. Vet inte om jag ska vara tacksam eller orolig?!

• toksnippa

Tack rontgensyrra och kajsalisa!

Jag hoppas verkligen vi allihopa får gå hela vägen nu! Några direkta symptom vet jag inte om jag har, känner inte mycket. Lite molvärk sådär efter man har varit igång och lägger/sätter sig och vilar. Pruttar och fiser järnet!
    Fick en nidationsblödning denna gången, jag hoppas det är till fördel denna gången - att det ska vara en starkare graviditet!

• PåvägMotSyskon
    rontgensyrran skrev 2010-05-01 08:19:08 följande:
    Skriv gärna upp dig på listan längre bak i tråden! Såklart du är välkommen ett missfall är ett missfall oavsett när det inträffade!
    Tack så mycket, ja det är ju det.  Ska skriva upp mig direkt =)
  • PåvägMotSyskon

{#lang_emotions_gravid}Beräknad förlossning{#lang_emotions_gravid}

November 2010

December 2010

Maria204 24 december (2:a försöket efter MA)
    Maria A 78 24 december
    WeWant 25 december
    No way 28 december
    Anna TheSunshine 29 december (2: försöket efter 2 MF)

Januari 2011
    Kajsalisa 2 januari (2:a försöket efter MA)
    Mini Söderling 2 januari
    PåvägMotSyskon 5-6 Januari.
    Rontgensyrran 6 januari (3:e försöket efter MA)
    Smålands jänta i storstaden 7 januari (4:e försöket efter MF)
    toksnippa 9 januari (2:e försöket efter MF)

Februari 2011

Theodor 070518, Dexter 090328. *Bebis i magen*
  • PåvägMotSyskon

fy vad jag är TRÖTT. de e som grus i ögonen... Men det kanske är bättre än illamående o spy? jag skulle vilja må annorlunda 1 graviditet.. (nu låter de som om jag är helt knäpp i bollen..) men jag önska ja fick kanske något annat symtom än de ja har haft me mina 2. dvs knappt några alls. trötthet o lite molande i ljumskarna osv.. å jag har ju 2 pojkar.  Inbillar mig att om ja må mer illa kanske jag får tjej??

knasig tanke, men haha man e ju som man e

Theodor 070518, Dexter 090328. *Bebis i magen*
  • kajsalisa

Maria A; inget tidigt vul för min del, men däremot tidigt ul i vecka 10-11. För egen del ser jag ingen mening med tidigt vul då jag vet att det ändå inte garanterar nåt, men det där är ju olika från person till person...

• Jossofräs

Vet inte om jag räknas. men jag är gärna med här! När jag försökte få dottern fick jag tre missfall i följd, varav det tredje var en tvilling till min nu födda dotter. Nu är jag gravid igen och är livrädd för att få ännu ett, min statistik ser ju inte så ljus ut eftersom jag hittills fått missfall varenda graviditet..

• kajsalisa

Självklart är du välkommen här Joss! Skriv gärna in dig på vår fina lista!!

• Mini Söderling

Hej tjejer
    det var någon som skrev om humöret , och mitt humör e inte på topp har sämre tålamod (jobbar med människor) blir lätt trött och irriterad (familjen märker av detta )
    Jag har som molande "mens växt värk" och kissar såååå ofta .

Kul att vi har blivit flera välkommna !!!
    På tal om tidigt ultraljud jag ska till min gyn vecka 7 och då kommer jag göra ett den 17 maj.
    Jag har pco och har fått hjälp av gyn med hormontabletter så det är därför jag ska dit på koll .
    Kram på er

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma