-
du kommer inte att ångra dig :)Mamma till W skrev 2010-08-31 15:22:01 följande:Klart man itne behöver, men sååå mycket smidigare. :) vi får se vad det blir. :) men kladdiskaka lät riktigt mumsigt! -
oj ska du redan på RUL, häftigt och helt underbart.. då har du nästan gått halva tiden.. kan du tänka dig det? snar hardu din plutt hos dig.Odetta skrev 2010-08-31 17:02:12 följande:Oj vad ni skriver tjejjer!
GRATTIS till lyckade VUL!!! HÄRLIGT!!!
KRAMAR till er som behöver det....(en extra kram till MCT79...vännen, du vet att både tummar och tår hålls här)
Lite ego:
Här har jag haft mina två första dagar i skolan nu....tiden bara flyger iväg och innan jag vet av det så vaknar jag på soffan klockan 01:30 på natten efter att ha somnat innom 5 minuter när jag satt mig där vid 20. Men men...RUL nästa vecka och när det är avklarat så ska jag banne mig börja njuta. Jag vet att jag har sagt det inför varje UL nu, men på rul kollar dem ju så den är frisk...inte bara att den lever.
***kramar till er alla*** -
det kommer du få göra :) allt kommer gå jätte bra för dig Sofy, inget snack om saken :)sofy skrev 2010-08-31 17:53:58 följande:okaj :D dåså! då har ju säcken växt ikapp nu på 6 dagar.. den har alltså växt 2 mm om dagen, galet! eftersom den va 15 mm idag.. o så gulesäcken låg där i också. nu ere nedräkning till nästa VUL på fre nästa vecka, då ska ja se min lilla räka! så ere bara, haha :) -
ja, vad har hänt? har det blivit värre vännen?MCT79 skrev 2010-09-01 09:55:05 följande:Önskar er alla lycka och hoppas på ett snart återseende! Återgår till systertråden..... hoppas jag inte sabbar den positiva andan nu. ;)
KRAM på er! Hoppas vi ses SNART! -
det förstår jag. men tänk så glad din mamma skulle bli om det föddes ett liv till på hennes dag...Mamma till W skrev 2010-09-01 16:48:18 följande:Ja nu börjar det närma sig! Vill inte att den kommer på bf då vi urnsatte min mamma 090930 och jag har bf 100930.. Vill inte få barn på dagen då vi stoppade ner mamma i jorden utan vill kunna gå till graven och sätta en blomma då istället.
så fint det hade varit... din sambo kan ju lägga en blomma där iaf på den dagen :D
eller så kanske du själv hinner göra det innan ni åker in :D -
jo det förstår jag verkligen att det känns konstigt och olustigt... men jag ser nästan bara fördelar med det. :)Mamma till W skrev 2010-09-01 17:29:46 följande:Jo men samtidigt känns det olustigt. Att fira födelsedagar då mamma kom i jorden.. Nej det vill jag inte. Men blir det så så blir det så! Man får ta det som det kommer helt enkelt! :) -
Muffe: Hoppas innerligt att allt står rätt till...
Om du är orolig så åk in.. det är det sjukvården finns till för..
Havsklippan: Det där men hinnsäcken är lite lurigt faktiskt..
Är du HUNDRA på att du skulle ha varit i 4+0?
din ägglossning kanske var senare än du tror?
-
EGO:
Har varit på inskrivningen idag.. Det gick bra... Värderna såg bra ut.
MEN jag hatar att väga mig inför folk..
jag har gått ner massor sen förra graviditeten men de senaste månaderna gått upp en del också... så nu ligger jag "bara" 6 kg mindre än inskrivningen med dottern vilket känns hemskt då jag i g´rund och botten gått ner 26 kg..
Vill verkligen inte gå upp mer nu...
Fick iaf lite tiden ändå in i december, så det känns bra att ha något att se fram emot...
RUL blir 11 November, så nu är det bara att räkna ner tills dess :)
den 20 sept ska jag på vul hos gyn och den 28 sept läkarbesök på mvc... så jag har 3 tillfällen till som jag kommer få se min älskade bebis...
+ att det kanske blir ett tillväxtkontroll (ul) eftersom dottern var så liten när hon föddes...
Då har man lite att se fram emot.. känns skönt...
Nu är det bara 2 dagar kvar till Grekland. då blir det till att NJUTA!
-
det kan ha kommit bakvägen så att säga...Muffe80 skrev 2010-09-02 13:15:03 följande:Har varit på toa två gånger efter och inget blod...
Men så skumt, det såg liksom slå slemmigt ut att jag tänkte att det inte kan komma bakifrån... -
ja så kan man faktiskt gör.a.. blev dock glad att jag slapp glukosbelastningen denna hgraviditet :Dfärnik skrev 2010-09-02 13:42:06 följande:Längtan: härligt att inskrivningen gick så bra! Kul att ha lite datum att se fram emot. =)
Jag vill inte heller väga mig framför folk, väger betydligt mer än jag egentligen "vill väga", så jag tror jag kommer säga till mvc att jag väger mig hemma, och så kan jag tala om resultatet istället... Hoppas de nöjer sig med det.Det kan bli lite konstigt när de ska mäta så små saker, har jag fått erfara. Vi gjorde vul när jag enl senaste mens var i v 6+3. Man såg ett foster med tickande hjärta och allt såg bra ut, men enl läkaren var det såpass litet att hon daterade det till v 5+2. (Vilket jag ansåg inte var möjligt, med tanke på när jag testat possetivt mm)
12 dagar senare, hade fostret vuxit och daterades som 18 dagar äldre. (8+0)
och ytterligare 15 dagar senare så daterades det till ytterligare 18 dagar äldre, (10+4)
alltså borde det varit 6+5 när det daterades som 5+2 första gången. Så nog har de svårt att få det korrekt sådär i början... Så ta det med en nypa salt, de har svårt att mäta och datera i början!