• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Sir Bubbalots mamma

2barns mamma vi får se om du har rätt om mig med! om de blir en påg! :)

• mallanis

Hej tjejer! Trist med tjafs....jag orkar inte ens komentera det hela..... så jag låter bli!!

Kjaam - Välkommen hit!

MCT- Grattis till fisen!!! Har du provat katrinplommon jucien? Jag var också hård i magen (fast inte så illa som inte gjort tvåan på sex dagar)  den är både god och effektiv, iaf på mig! Jag gillade katrinplommon i början av graviditeten men Usch va jag är less på de nu Rynkar på näsan

Cat - Men så söt hon är din Lovis!!! =)

EGO- Det står 99 dagar till BF i min gravidkalender!!!! wow!! =)
    Ni som redan har barn eller ni som börjat shoppa barnkläder, hur mycket små kläder behöver man? Jag har inte köpt något i storlek 50 än (har ni köpt en del i 50 eller köpt mer i 56 och vika upp? ) och får ju bebis i juni så om vädret är bra så får man en nakenfisbebis =) jajja frågan är altså hur mycket kläder?

Tredje gången gillt!?
  • needtobreathe
    kajsalisa skrev 2011-02-28 15:17:22 följande:
    Tycker att du är lite spooky när du håller på sådär 2barnsmamma.Flört Tänk om det stämmer...
    De gör de inte, ;) I promise! Va skulle den värken komma ifrån bara sådär? Haha :D
  • Muffe
    telgebo skrev 2011-02-28 15:17:00 följande:
    Sötfilur vad ju jävlig elak som tyckte det var tänvärt elle rvad hon nu skrev över citet som var att är man negativt så får man oftats gråta mer eller nåt liknande, jag tog det som att jaha bara för att jag är orolig och negativ så komme rjag få gråta mer nästa onsdag när jag får höra det jag redan vet att bebisen är död.

Jag menar att jag har inte så lätt att bara skaffa barn om det går åt helvete, då ska man börja leta donator när en annan bara kan ta sin kille och fixa det.
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-28 15:04:23 följande:
    Du ska INTE hoppa på någon här i denna tråd det ska du inte göra.
    Men varför tro att något händer
    VILL du att något ska hända ??
    Ibland undrar man bara..
    Slappa av och njt för fan kvinna!!
    Citatet fick mig att tänka till eftersom jag vet hur man är, man är ju nojjig men att vara ledsen 2 gånger hjälper ju ingen, då ÄR det ju klokare att endast vara ledsen en gång eller hur? tycker faktsikt itne att det var något elakt med detta alls, bara tänkvärt för oss alla!

Sedan är det väl så att man väljer själv vilken situation man vill hamna i. Du kan inte bli arg på oss för att vi har sambosar att göra barn med, om du vill kunna göra barn hela tiden kanske ett fast förhållande är bättre för dig. Menar inte heller här att vara elak om det verkar så, men alla har ett val i livet!

Det finns inget, inget, inget, du kan göra just nu mer än att vänta. Alla i tråden har VÄNTAT på VUL, UL, RUL och sen bebis. Det är segt men tiden går fort efter VUL. Var GLAD att du får göra ett VUL!
  • kajsalisa

Men Telgebo.... Sötfilur gillade citatet och tyckte att det var ett klokt citat. Det hade absolut ingenting med dig att göra. Man kan välja hur man tolkar saker, och du valde att tolka det som ett påhopp på dig. Jag kan nog med säkerhet säga att ingen annan i tråden tolkade det på det sättet.
    Varför gör du det så svårt för dig själv? Varför förutsätter du att vi andra i tråden vill dig illa?

• MCT79
    telgebo skrev 2011-02-28 15:17:00 följande:
    Sötfilur vad ju jävlig elak som tyckte det var tänvärt elle rvad hon nu skrev över citet som var att är man negativt så får man oftats gråta mer eller nåt liknande, jag tog det som att jaha bara för att jag är orolig och negativ så komme rjag få gråta mer nästa onsdag när jag får höra det jag redan vet att bebisen är död.

Jag menar att jag har inte så lätt att bara skaffa barn om det går åt helvete, då ska man börja leta donator när en annan bara kan ta sin kille och fixa det.

Ja ni kan ju stötta som ni gör med andra här, men jag är väl inte mycket att stötta då jag är för ny för er och inte lika välkommen i tråden och en i gänget
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-28 15:04:23 följande:
    Du ska INTE hoppa på någon här i denna tråd det ska du inte göra.
    Men varför tro att något händer
    VILL du att något ska hända ??
    Ibland undrar man bara..
    Slappa av och njt för fan kvinna!!
    Vem har jag hoppat på? Så om någon skriver nåt dumt till mig så är den dum och jag den som är dum?
    Ja du varför ska jag tro att jag ska få MA när jag haft det innan? Tänk efter lite så hittar du nog svar.
    Självklart vill jag få MA det är ju därför jag kämpar livet ur mig för att få ett MA det är ju så jädra kul
    Indra på du gör det hos andra här inne också undrar om dom vill ha MA och MF
    Slappna av och njut för fan är ju lätt..hjälper inte och varför abvända svordomar till mignu frågade jag iofs inte dig utan 2 barns mamma och jag vet nog svaret men det kommer väl aldrig erkännas av henne eller nån annan heller.
    Hur vet du att jag är gravid?
    Jag ville boka tidigare med det ville inte kliniken för det var för osäkert att kolla tidigare än v.7+4 där hos dom. Ska nog ringa och avboka för jag kommer inte få nåt barn, känner det på mig precis som förra gången och då fick jag ju MA så det kommer bli samma sak denna gång.
    Citatet om att man får sörja flera ggr om man sörjer i förskott var MITT OCH INGEN ANNANS! Så då är det JAG som är jävligt elak och INTE Sötfilur! Okej????

Sen får jag väl be så himla mycket om ursäkt för att jag svarade på en fråga som inte var riktad till mig. FÖRLÅT.

Jag har lång stubin men nu är den sluuuut...  Så nu ska jag kila och göra nått annat.
  • Muffe

Ja MCT79, det var ditt citat men det var jag som gillade det så det är mer mitt fel
    Det var ett jättebra citat som jag faktiskt ska printa ut och ha framför mig ibland när det är tungt!

• Evve81

Gisses vad ni skriver här! Jag tänker inte läsa allt, har skummat lite och förstår att det är trist stämning IGEN. Väldigt trist för detta har varit en av mina favorit trådar!

Trist för er med magsjuka hemma. Hoppas ni gravida slipper. Jag hade ju för 2 veckor sedan och det var INTE kul alls men nu är jag bra. Nästa gång jag råkar ut för nåt liknande magsjuka antar jag är dagen innan bebis föds för så brukar mina förlossningar starta.....

Nu är det 1 vecka och en dag till mitt RUL och jag är redan sjukt nervös............

• needtobreathe
    MCT79 skrev 2011-02-28 15:23:52 följande:
    Citatet om att man får sörja flera ggr om man sörjer i förskott var MITT OCH INGEN ANNANS! Så då är det JAG som är jävligt elak och INTE Sötfilur! Okej????

Sen får jag väl be så himla mycket om ursäkt för att jag svarade på en fråga som inte var riktad till mig. FÖRLÅT.

Jag har lång stubin men nu är den sluuuut...  Så nu ska jag kila och göra nått annat.
    Jag har ingen stubin så jag är tyst ;) Uppdatera efter VUL! :D
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma