• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Pancakes
    Muffe skrev 2011-02-28 14:29:50 följande:
    "Den som tar ut sorgen i förskott får sörja flera gånger".

Klokt!
    Absolut, mycket bra citat!
  • kajsalisa
    MCT79 skrev 2011-02-28 14:31:00 följande:
    Hahahha!! Woohooo tjejer!!! JAG FEEES!  Skrattande
    Du e så söt MCT79. I like!
    Stor kram!
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-02-28 14:27:58 följande:
    Du skrev inte odet mig men du skrev dålig stämning som gissa om jag känner mig träffad när det var DU som stratade dålig stämning genom att göra mig jävligt ledsen och provocerad med en känsla av du inte menade att du förstod.

Du skrev inte att du mådde sämre och det var synd om dig men du poängterar att verkligen trycka på att jag låg på sjkuhus och mådde blä och kräks och så och det är för mig att visa hallå jag mådde sämre och jag fixade det och hade större diff än dig. För mig är det skitsamma om nån har 38  eller 35 i temp och får bebis, JAG HAR ANNAN ERFARENHET MED FALLANDE TEMP UTAN SYMTOM SOM LEDDE TILL MA OCH JAG UPPLEVER SAMMA SAK NU.

Jag trodde denna tråd var till för att prata om sin oro inte att bli uppmanad att hålla käft och sluta upp.
    Har inte heller bett dig hålla käft o sluta upp. Som andra skrivit stöttar vi varann härinne, nyplussade som nära BF. Ingen har det "värre" än någon annan, ingen är mindre orolig - men vår oro tar uttryck på olika sätt eftersom vi alla är olika individer. Jag skulle ALDRIG "be" någon tycka synd om mig, "jämföra" på så sätt som att jag kräkts o legat inne o därmed haft de värre, för jag anser inte att det är så. Alla har vi även olika graviditeter och de är jobbiga på olika sätt, psykiskt eller fysiskt. Det GÅR inte jämföra med någon annan, på något sätt.

Jag skrev det med tempen för att påpeka att det inte var någon fara här, och för att därmed stötta dig till att det inte är ngn fara för dig heller. Men du lyssnar ju inte, du är ju redan inställd på det värsta - så vad kan man skriva istället då? Ingenting hjälper ju, hur vi än försöker.
  • MCT79
    acure skrev 2011-02-28 14:32:03 följande:
    Usch förstoppning är inte roligt. Jag har haft problemmage sedan tidiga tonåren och vad jag har erfarenhet av är att jag fick förstoppning när jag under en period åt FÖR MYCKET fibrer. Frukt och grovt bröd innehåller mycket fibrer, kanske har du drabbats av samma fenomen - du är helt enkelt för duktig med din kost. ;) Nu äter jag bara ljust bröd och min mage mår jättebra! Förstoppning kan man också få om du tidigare varit lös i magen...då tar det tid för tarmarna att stabiliseras igen. Bajset kommer när det kommer så att säga och om du börjar känna av det nu så är det antagligen på gång. Kan göra ont att bajsa när du inte fått ut något på flera dagar. Prova att smörja in ändtarmen med lite olja i förebyggande syfte så du inte får sprickningar/hemorojder när skiten väl bestämmer sig för att titta ut.

Hoppas jag kan vara till någon hjälp. Men får du ont och känner att du börjar må dåligt utav det skulle jag ringa och resonera med min VC alternativt 1177. Håller tummarna att du slipper eländet snart. Kram!
    Ahh vad intressant... kanske ska prova med ljusare bröd då... jag äter ju vad sambon kallar "barkbröd"... ni vet typ rallarhalvor.. ;)  Han skulle aldrig sätta tänderna i det...hihi!
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-02-28 14:29:50 följande:
    "Den som tar ut sorgen i förskott får sörja flera gånger".

Klokt!
    tack för noll jävla förståelse och ditt snack om att man kan tänka sig till ett MA, saknar ord.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • Sir Bubbalots mamma

TackGlad
    Jag är i v9+2 idag och mår som en gravid prinsessaKräks haha fast jag har ju lite piller som tar bort de värsta! känns som man skulle vara i klimakteriet med då jag kan i ena sekunden frysa sen nästa svettas som en gris så jag får gå ut på balkongen å svalka mig!
    Har ett X och ett MA i bagaget så visst är man lite nervös. Men denna gången har jag bestämt mig för att de ska gå bra.. och jag va på ett vul i v6+6 å såg ett litet hjärta som fladdrade. Tror jag.. läkaren sa att de fladdra men jag tyckte de va svårt att se vad som var vadOskyldig

Jo tråden verkar väldigt trevlig även om de råkar vara lite diskutioner nu. har som sagt läst lite i några dagar och de verkar vara en riktig tur tråd.. spännande med har läst allt om dig Sofy och är mäkta impad att du kan hålla dig så lugn! jag hade varit ett nervöst vrak.. haha hoppas din envishet övervinner bebbens så han stannar ett tag till där inne :)

och på tal om stopp i magen så är här en till.. jag bajja inte på en vecka så nu har jag fått ta till microlax i ett par dagar bara för att de ska röra på sig lite iaf.. haha käkat både plommon å russin i hopp om att de skulle hjälpa men ack nä..

• needtobreathe
    acure skrev 2011-02-28 14:32:03 följande:
     Prova att smörja in ändtarmen med lite olja i förebyggande syfte så du inte får sprickningar/hemorojder när skiten väl bestämmer sig för att titta ut.
    Hahaha, de va så roligt skrivet.. "när skiten väl bestämmer sig för att titta ut.." Skrattande
  • Pancakes
    telgebo skrev 2011-02-28 14:08:41 följande:
    Jag tyckte dsofy vad okänslig när hon skrev, hårda ord från henne och så blir jag kallad för att köra håra ord och sluta och så när det är sofy som borde be om ursäkt och sluta provocera.
    Ingen annan tyckte Sofy var okänslig eller hade hårda ord så jag tror tyvärr att det är du som har en dålig dag helt enkelt och är så utom dig av oro att du inte kan ta till dig av allt stöttande du faktiskt får. Och återigen, vi förstår dig och har alla varit där och försöker hjälpa på alla sätt som det går. Ingen försöker säga "jag var minsann värst" utan man drar upp sina egna erfarenheter för att hjälpa till. När jag hade molvärk och trodde det var missfall berättade Sofy (som gått längre i graviditeten än mig) om sin molvärk och att det inte var nån fara enligt läkarna och att hon sett ett hjärta slå på VUL. Det hjälpte mig och fick mig att känna att det är normalt med molvärk och det behöver inte alls betyda missfall. Jag tycker er diskussion om temp är lite samma grej. Åtminstone tolkar jag det som att det är så Sofy menar.
  • kajsalisa

Kjaam; Då håller vi verkligen tummarna för att det går vägen den här gången då. När har du nästa UL/VUL inplanerat?
    Om du är sugen på att hänga kvar i tråden så finns det en lista med bf-datum i trådstarten där du kan skriva in dig om du vill.
    Jag skriver oftast inte så  mycket här, utan mer i fortsättningstråden för oss som har fått barn. Min lille prins är 7 veckor och ligger och sussar sött i vagnen, så det är beviset på att det kan gå bra trots att det varit jobbigt...

• Sir Bubbalots mamma
    kajsalisa skrev 2011-02-28 14:40:06 följande:
    Kjaam; Då håller vi verkligen tummarna för att det går vägen den här gången då. När har du nästa UL/VUL inplanerat?
    Om du är sugen på att hänga kvar i tråden så finns det en lista med bf-datum i trådstarten där du kan skriva in dig om du vill.
    Jag skriver oftast inte så  mycket här, utan mer i fortsättningstråden för oss som har fått barn. Min lille prins är 7 veckor och ligger och sussar sött i vagnen, så det är beviset på att det kan gå bra trots att det varit jobbigt...
    Har bara RUL inplanerat till den 21/4 långt dit men de känns bra.. lagom till påsk så man kan visa upp bilderna på släktmiddagarna:) Ska leta upp tråden och skriva in mig:)

Grattis till din lilla prins.. Måste vara härligt att se "betalningen" för allt de jobbiga man gått igenom! :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma