• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • acure
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-02-28 14:17:46 följande:

Hej Hej!

Får jag vara med här?
    Har suttit och läst tråden ett tag men inte vågat skriva!

Självklart! Välkommen hit och grattis till ditt pluss! :)
  • kajsalisa

Hej Kjaam! Givetvis är du mer än välkommen. Ignorera gruffet som pågår just nu, i vanliga fall är det här en riktigt trevlig tråd!
    Hur mår du? Hur långt gången är du?

• Cat79

Hej Hej!

Får jag vara med här?

varmt välkommen till en kanontråd!
  • kajsalisa

Fast nu lägger vi ner den diskussionen tycker jag tjejer. Börjar kännas lite gammalt...

• Pancakes

Hej Hej!

Får jag vara med här?

Välkommen! Vilken vecka är du i?

Instämmer med tidigare talare, det här brukar vara en postiv och stöttande tråd så ignorera det negatvia!
  • Pancakes
    kajsalisa skrev 2011-02-28 14:24:59 följande:
    Fast nu lägger vi ner den diskussionen tycker jag tjejer. Börjar kännas lite gammalt...
    Jaaa, jag instämmer!
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-28 14:17:38 följande:
    Vart skrev jag att det var DIG jag anklagade?

De får stå för dig om du anser att jag "inte fattar", men tro mig jag förstår oron. 5 MF har jag haft, de här är min 6e grav. Oron har inte lagt sig än och kommer troligen inte göra de heller.

Jag skrev att min diff var större och att det inte var ngn fara, då för att försöka lugna dig me att de inte behöver va de för dig heller. Vart skrev jag sen att ja mådde sämre än dig o de e så synd om mig osv?

Tjejerna här i tråden VET att jag hatar när folk tycker "synd" om mig, så nä.
    Du skrev inte odet mig men du skrev dålig stämning som gissa om jag känner mig träffad när det var DU som stratade dålig stämning genom att göra mig jävligt ledsen och provocerad med en känsla av du inte menade att du förstod.

Du skrev inte att du mådde sämre och det var synd om dig men du poängterar att verkligen trycka på att jag låg på sjkuhus och mådde blä och kräks och så och det är för mig att visa hallå jag mådde sämre och jag fixade det och hade större diff än dig. För mig är det skitsamma om nån har 38  eller 35 i temp och får bebis, JAG HAR ANNAN ERFARENHET MED FALLANDE TEMP UTAN SYMTOM SOM LEDDE TILL MA OCH JAG UPPLEVER SAMMA SAK NU.

Jag trodde denna tråd var till för att prata om sin oro inte att bli uppmanad att hålla käft och sluta upp.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • Muffe

"Den som tar ut sorgen i förskott får sörja flera gånger".

Klokt!

• acure
    MCT79 skrev 2011-02-28 13:43:39 följande:
    Hej hopp!

Sluta oroa dig nu Telgebo.. jag vet att det är svårt, men vi är gravida till motsatsen bevisats!

Jag behöver expertråd/tips... jag har inte bajsat på SEX DAGAR!   Från att ha varit lös i magen är det nu tvärstopp!! Jag äter frukt, grovt bröd, dricker massor, rör på mig, ätit katrinplommon... NADA!

Nu börjar jag känna av det om jag säger så!

/desperat
    Usch förstoppning är inte roligt. Jag har haft problemmage sedan tidiga tonåren och vad jag har erfarenhet av är att jag fick förstoppning när jag under en period åt FÖR MYCKET fibrer. Frukt och grovt bröd innehåller mycket fibrer, kanske har du drabbats av samma fenomen - du är helt enkelt för duktig med din kost. ;) Nu äter jag bara ljust bröd och min mage mår jättebra! Förstoppning kan man också få om du tidigare varit lös i magen...då tar det tid för tarmarna att stabiliseras igen. Bajset kommer när det kommer så att säga och om du börjar känna av det nu så är det antagligen på gång. Kan göra ont att bajsa när du inte fått ut något på flera dagar. Prova att smörja in ändtarmen med lite olja i förebyggande syfte så du inte får sprickningar/hemorojder när skiten väl bestämmer sig för att titta ut.

Hoppas jag kan vara till någon hjälp. Men får du ont och känner att du börjar må dåligt utav det skulle jag ringa och resonera med min VC alternativt 1177. Håller tummarna att du slipper eländet snart. Kram!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma