• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe
    Muffe skrev 2011-02-28 15:31:38 följande:
    Jag ligger också lite lågt nu, hem och baka bärkaka!
    Hurtmuffe! Bärkaka? Är de ngt me sockerkaksbotten? Annars lät de gott! :D
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-02-28 15:25:14 följande:
    Gisses vad ni skriver här! Jag tänker inte läsa allt, har skummat lite och förstår att det är trist stämning IGEN. Väldigt trist för detta har varit en av mina favorit trådar!

Trist för er med magsjuka hemma. Hoppas ni gravida slipper. Jag hade ju för 2 veckor sedan och det var INTE kul alls men nu är jag bra. Nästa gång jag råkar ut för nåt liknande magsjuka antar jag är dagen innan bebis föds för så brukar mina förlossningar starta.....

Nu är det 1 vecka och en dag till mitt RUL och jag är redan sjukt nervös............
    Trist stämning okej detta är en tråd för MA/MF där Telego drar ner stämningen som fasen när hon är orolig, det är bara ni som får vara oroliga för det drar inte ner tämningen. vad är det för skillnad om alla utom jag är orolig? Då gnälls det inte om trist stämning men så fort jag är det då är det tjafs och trist stämning
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • needtobreathe
    Telge;

Nu räcker det. De spelar ju ingen roll hur mycke vi stöttar, svarar, peppar o grejar. Du känner dig ändå inte välkommen och allt vi skriver är ju påhopp mot dig.
  • kajsalisa
    needtobreathe skrev 2011-02-28 15:35:09 följande:
    Tralalalaa.. när din bebis vaknar får du mysa lite me honom, hoppas han avfyrar ett leende Skrattande

Kram tjejen!
    Han är vaken nu. Vaknade arg och skithungrig. Nu har han ätit och hänger över axeln medan mamma väntar på en rap... ;)
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-02-28 15:36:15 följande:
    Trist stämning okej detta är en tråd för MA/MF där Telego drar ner stämningen som fasen när hon är orolig, det är bara ni som får vara oroliga för det drar inte ner tämningen. vad är det för skillnad om alla utom jag är orolig? Då gnälls det inte om trist stämning men så fort jag är det då är det tjafs och trist stämning
    Alla får vara oroliga, det handlar inte om det. Det handlar nog mer om att du tar allt så negativt och anser att allt är påhopp mot dig, vilket är helt fel.

Hur mycke vi än peppar dig till att vi haft liknande eller att vi känner igen de du beskriver så säger du ändå att de kommer gå åt helvete, finns inte mycke o säga då.
  • Evve81

Telgebo: Jag tänker inte ta någon diskussion men alla här inne försöker ju peppa och stötta men vissa tar ju inte alls åt sig av det snälla och peppande som skrivs. Jag vidhåller att man inte kan oroa sig för mycket i förskott för du kan ändå inte på något sätt påverka det som händer vilket förhoppningsvis inte är någonting och då har man mått dåligt och oroat sig helt i onödan!

• needtobreathe
    kajsalisa skrev 2011-02-28 15:37:36 följande:
    Han är vaken nu. Vaknade arg och skithungrig. Nu har han ätit och hänger över axeln medan mamma väntar på en rap... ;)
    MYS! :D

En fråga bara.. i vagnen, där äre ju bara vagnmadrassen, har ni nånting över den, typ "lakan" eller så? Plastad frotté har ja tänkt på men då måste man ju ha ngt över de också sen? Eller har ja fel?
  • telgebo

och så hålls det tyst och talas om kort stuv´bin men när nån annan än Tlegebo är orolig så delas det ut kramar och skrivs som fasen, konstigt det där.

jag fattar vinken att jag är hatad här inne så jag drar så slipper ni jobbiga mig som är så jävla patetiskt och fjantig som oroar mig för ett ma för jag har ju bara ett MA och det är ju ingenting.

Hoppas ni inte känner er tvingande att kolla upp hur det går för mig ni behöver inte låtass bry er längre.

Gravid v.6+1 BF 24/10
  • Muffe

Haha jag älskar att baka. Har energi i alla fall på jobbet men sen när jag kommer hem brukar jag inte orka med alla planer ändå.
    råkade visst säga att jag ska baka tills nästa föräldragruppsmöte också,hm

2 ägg
    2 dl strösocker
    2 dl mjöl
    2 tsk vaniljsocker
    100 g smält smör
    Citronskal från 1 citron
    Bär efter eget behag, tex hallon och blåbär
    Pärlsocker

Vispa ägg och socker fluffigt. Rör försiktigt i vaniljsocker, mjöl, smält smör och citronskalet.
    Häll smeten i en smord form, strö över bär och pärlsocker
    Grädda kakan i mitten av ugnen. 35 min. 175 grader

• kajsalisa
    needtobreathe skrev 2011-02-28 15:40:20 följande:
    MYS! :D

En fråga bara.. i vagnen, där äre ju bara vagnmadrassen, har ni nånting över den, typ "lakan" eller så? Plastad frotté har ja tänkt på men då måste man ju ha ngt över de också sen? Eller har ja fel?
    Det där beror ju på årstid kan jag tycka. Vi har ju åkpåsen i vagnen så det räcker...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma