• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-02-28 15:03:15 följande:
    och vem ska gå då? Jag tror jag vet svaret.
    INGEN ska gå...  men snälla snälla Telge...försööök ha lite tillförsikt till det faktum att du ÄR gravid..  Ring och flytta ditt VUL tidigare då?
    Om du är 6+1 idag så kommer de ju se nått! Jag fick ju se hjärtat i 6+0
  • needtobreathe
    MCT79 skrev 2011-02-28 14:58:52 följande:
    Nej då.. inte gjort nått... han är en del av din vardag! En fartfylld galen vardag! Gissar att han hade nerverna utanpå när du läckte vatten! För det kan han väl få en medalj? Kyss

Sen kan vi såklart dra in den när han gör nått dumt... män gör ju det ibland. Oskyldig
    Hahaha, ja de hade han ;) Först va han lugn, sen när ja bara satt kvar i soffan efter samtalet me förlossningen blev han hispig, o tillslut vankade han av och an här o frågade vad som behövdes packas ned. Ja drog bara på mig jackan o sa "Ingenting, ja kommer hem sen" Hahaha! Stackarn! På förlossningen skrattade dom åt mig som va så lugn, o som lämnade Charlie hemma, o som körde in själv.. ;)

Va menar du nu? ;) Brukar män bete sig dumt? Aldrig hört? ;D Hoho! Nerå han e så fin så! Idag ringde han vid 9 o bad mig hämta honom på jobbet, illamående + kallsvettig.. jag va lagom iskall när han hoppade in i bilen, handsprit i högsta hugg o en halsduk för munnen hahahah! Han såg ledsen ut o frågade om ja inte va glad o se honom.. "Nä" väste ja ur mig ;)
  • Pancakes
    telgebo skrev 2011-02-28 14:58:56 följande:
    Gråter och mår skit och ni blajjar på som inget har hänt
    Vad vill du att vi ska göra? Snälla säg det, för ingen vet. Alla försök till peppning blev du ju arg över. Så snälla säg, vad ska vi göra? Ska vi hålla med och säga "ja,allt går åt helvete", vad hjälper det dig?

Ja, vi är många i den här tråden och det pågår ofta flera diskussioner samtidigt. Det har hänt att jag diskuterat min oro med några samtidigt som det pågått en diskussion om vilket täcke man ska välja till barnvagnen eller nåt och jag kan ju inte bli arg på de andra för det, det hjälper ju inte mig Så är det bara. Tråden är till för allt, både stort och smått.
  • Sir Bubbalots mamma
    Pancakes. ja. de va verkligen en tur tråd.

Sofy: haha ja de e klart han va nervös. vänta bara tills de slår dig att du faktiskt har nåt i magen som vill ut!

Cat79: vilken liten sötnos lovis är:)

2 barns: hehe jag hitta hit själv så de gör inget:)
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-02-28 15:03:15 följande:
    och vem ska gå då? Jag tror jag vet svaret.
    Ingen ska gå men om någon ska gå är det inte vi utan dom som håller på här och anklagar och tycker synd om sig själv du är 35+ lev livet njut av att du ÄR GRAVID när jag fick MA jag var jätte lessen hade förlorat vårt barn men Inte fan går jag och sörjer varje dag och blev gravid igen och fick vår pojk!
    Det som hände det hände man ska GÅ VIDARE !
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • kajsalisa

Sofy: Glad å se nån med potentiella kräksjukebakterier. Skulle inte tro det. Jag hade också svarat nej på den frågan och förmodligen haft dubbla halsdukar... Flört

• needtobreathe
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-28 15:02:44 följande:
    Nopp han inte säga något annat att han tittar ut nästa vecka men man kan ju oxå ha fel Flörtmen det hoppas jag inte ..
    Haha hoppas du har rätt! ;) Tänkte ba om du har fler känningar på när han kan tänkas dyka upp.. om inte nästa vecka stämmer ;D
  • 3 barns mamma84

kommer in senare puss på er och när jag kommer tillbaks hoppas jag det lugnat ner sig här inne.
    Vi alla har haft något som man förlorat men man ska gå vidare PRECIS som havsklippan hon är och kommer att bli min IDOL hon har gått igenom något HÄMSKT OCH JOBBIGT och hon kämpar vidare
    GULD VÄRD Havsklippan !!
    HjärtaHjärta

• MCT79
    needtobreathe skrev 2011-02-28 15:05:07 följande:
    Hahaha, ja de hade han ;) Först va han lugn, sen när ja bara satt kvar i soffan efter samtalet me förlossningen blev han hispig, o tillslut vankade han av och an här o frågade vad som behövdes packas ned. Ja drog bara på mig jackan o sa "Ingenting, ja kommer hem sen" Hahaha! Stackarn! På förlossningen skrattade dom åt mig som va så lugn, o som lämnade Charlie hemma, o som körde in själv.. ;)

Va menar du nu? ;) Brukar män bete sig dumt? Aldrig hört? ;D Hoho! Nerå han e så fin så! Idag ringde han vid 9 o bad mig hämta honom på jobbet, illamående + kallsvettig.. jag va lagom iskall när han hoppade in i bilen, handsprit i högsta hugg o en halsduk för munnen hahahah! Han såg ledsen ut o frågade om ja inte va glad o se honom.. "Nä" väste ja ur mig ;)
    *skrattar mig blååå!!!* I natt vaknade jag av att min sambo spydde!! Å mycket sympatier han fick! "vad gööör du?"  "jag kräks!"   "Du lägger dig väl på soffan sen?!"

hahaha, måste be om ursäkt när han kommer hem! ;)
  • 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-02-28 15:09:38 följande:
    Haha hoppas du har rätt! ;) Tänkte ba om du har fler känningar på när han kan tänkas dyka upp.. om inte nästa vecka stämmer ;D
    Du kommer få en smärtsam värk om 3 dagar NU var jag snäll
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma