• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe
    Telge;

Och ÅTERIGEN så tar du något som skrivs till dig som negativt, nu är det nog, ok?!

Det Sugar antagligen menade var att grälet uppstod här när vi försökte hjälpa men allt ansågs som påhopp, det blev då en jäkligt tråkig diskussion som vi nu ska släppa.
  • kajsalisa

Näe flickor, nu måste jag nog lägga ifrån mig datorn. Lillen ligger på golvet och sprattlar under babygymmet, men börjar bli otålig. Tittar säkert in senare.

Kram på er!

• sugarrush

Men Telgebo, nu misstolkar du mig. Jag skriver inte ngt om vem som grälar eller något. Du lägger in saker i det jag skrivet som inte jag skrivit.

Jag skrev ett jättelångt meddelande till dig för att jag ville hjälpa. Vill du inte ha hjälp, stöd och pepp? Jag försökte vara snäll ju...

• telgebo
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-02-28 16:12:17 följande:
    Jag borde inte lägga mig i diskutionen men jag tänker säga en sak och inget mer..

Vet hur de är att ha skitdagar tegelbo. och hur svårt de är att släppa alla tankar. Mitt råd är detta försök göra nåt annat så du inte sitter å grubblar.
    Ett förslag kolla på 2 filmer.. börja en jätte sorglig där du kan böla som bara den till så du får släppa ut lite på kännslorna och när den e slut sätt på en rolig film som du kan skratta till..  de behöver inte kosta något, har du inget hemma så va olaglig å ladda ner.

eller bara ta på dig å gå ut och gå en runda. få lite friskluft, rensa tankarna..

de e bara förslag, å du behöver inte ta till dig dom om du inte vill.. men de e nått som brukar hjälpa mig,,,
    gråter som bara den gör jag ändå utan film, det är bara att läsa här inne där man blir beskylld för att gräla.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • Muffe

Telgebo, du kanske skulle boka tid hos en kurator för att prata av dig?

• telgebo
    sugarrush skrev 2011-02-28 16:18:31 följande:
    Men Telgebo, nu misstolkar du mig. Jag skriver inte ngt om vem som grälar eller något. Du lägger in saker i det jag skrivet som inte jag skrivit.

Jag skrev ett jättelångt meddelande till dig för att jag ville hjälpa. Vill du inte ha hjälp, stöd och pepp? Jag försökte vara snäll ju...
    du skriver att det är gräl och du menar det jag skriver. hur skall jag tolka det då? Jag vet att du syftar på miig och grälet men kan du intese att det är oro och jag blir så ledsen för nän nån annan är orolig skrivs det aldrig om tjafs och gräl och när kah är det så är det gräl direkt och tjafs jag tycker det är orättvisst att ni alltid bekyller mig för att dra ner stämningen.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-02-28 16:19:34 följande:
    vilken kurator? Jag är för frisk för det..ja dom sa så när jag sökte hjälp en gång på ett mottagningsteam.-
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • needtobreathe
  • telgebo
    prata om vad förresten
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • Sir Bubbalots mamma
    telgebo skrev 2011-02-28 16:17:24 följande:
    har ingen dvd att se det på och orkar inget mår för dåligt och vill bara att dagarna ska gå.
    du har väl dator. de va de jag mena med att ladda ner. då behöver man inte en dvd eller dvd spelare :)

gillar du att sjunga å dansa då? om du gör de sätt på din favorit låt å sjung så falskt å högt du kan å dansa till den. (gärna en glad peppig sång så klart)  om inte annat får du bonusen att du kanske plågar grannarna lite.. de e oxå nåt som brukar göra mig gladare..

Men som sagt de e helt upp till dig! Men dagarna går inte snabbare om du deppar ner dig. Om jag lärde mig nått ifrån den tiden jag va gick i terapi efter en misshandel är att man måste bryta de neggativa tankarna annars äter dom upp en.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma