• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe

telgebo, jag var lika nojjig som dig, nästan, i början, och jag tror faktsitk att en del i tråden blev lite "trötta" på mig också, det var folk som skrev det och efter ett tag inser man att det är ju bara att boka ett VUL och VÄNTA!
    Vi kan inte förhindra ett missfall hos dig och varför skulle du får missfall igen, om man tänker statisiskt?

Baka min kaka så har du ngt att göra en stund!

• needtobreathe
    kajsalisa skrev 2011-02-28 15:46:17 följande:
    Det där beror ju på årstid kan jag tycka. Vi har ju åkpåsen i vagnen så det räcker...
    Hmm.. men en aprilbebis då? Eller om ja säger såhär.. när ni inte har åkpåsen kvar i vår/sommar, vad har ni då under istället? :D
  • kajsalisa
    needtobreathe skrev 2011-02-28 15:47:36 följande:
    Hmm.. men en aprilbebis då? Eller om ja säger såhär.. när ni inte har åkpåsen kvar i vår/sommar, vad har ni då under istället? :D
    Jadu Sofy, det är en bra fråga. Har inte riktigt kommit dit än. Flört
    Vi har ett "fårskinn" som han nog får sitta på, för då är det nog dags för sittdelen skulle jag tro. Så länge barnet har relativt mycket kläder på sig skulle jag inte oroa mig för mycket över det där med plastlakan. Det är nog mest kläderna som får ta stryk då om det skulle läcka.
    Annars skulle jag nog lägga en filt eller nåt under...
  • Muffe

Bäddar man med täcke i vagnen eller räcker åkpåse?

• kajsalisa
    Muffe skrev 2011-02-28 15:55:23 följande:
    Vi har bara åkpåse, och tar bara på Ted en mössa och lägger honom i innekläderna i vagnen. Sen har ju mjukliften ett överdrag som vi drar igen också. Med sufletten uppe räcker det gott och väl, även dom det är 5 minusgrader. När det varit riktigt kallt har vi tagit på honom vantar också eftersom han gärna viftar omkring med sina händer när han är vaken...
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-02-28 15:47:09 följande:
    telgebo, jag var lika nojjig som dig, nästan, i början, och jag tror faktsitk att en del i tråden blev lite "trötta" på mig också, det var folk som skrev det och efter ett tag inser man att det är ju bara att boka ett VUL och VÄNTA!
    Vi kan inte förhindra ett missfall hos dig och varför skulle du får missfall igen, om man tänker statisiskt?

Baka min kaka så har du ngt att göra en stund!
    orkar inte baka just nu och svulla i mig en hel kaka själv och jag måste ut i kylan och handla för pengar jag knappt har.

Jag mår för dåligt men det förstår ingen.

Jag har noll symtom, kissar inte ens idag, inte sugen på nåt i matväg, mår bara piss rent ut sagt en jävla skitdag rent ut sagt.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • Muffe

Hm och en åkpåse, köper man en som "tillhör" vagnen eller finns det massa att välja på där?

• mallanis
    telgebo skrev 2011-02-28 15:21:51 följande:
    varför då ens kommentera det
    Jag VILL hålla mig utanför tjafs för jag anser att det inte kommer något bättre ut av det utan bara tar energi och drar ner hela tråden! Därför ville jag inte komentera det!
    MEN det här är allas tråd och tjafsas det så påverkar det hela tråden ,(inklusive mig) vilket jag tycker är synd! Och det har varit lite väl mycket sådant i denna tråd senaste tiden!

Men vill du verkligen veta vad jag tycker jag att du överreagerar Telgebo!
    Jag har inget emot dig eller någon annan i tråden och jag och jag vet att hela tråden försöker stötta så gott vi kan men vi uttrycker även våra åsikter och erfarenheter.  

Jag förväntar mig inte när jag är ledsen, arg, glad och skriver här inne att alla ska svara som jag hoppas på ..... då kan jag ju lika gärna svara mig själv eller hur? Och det gäller att ge och ta för alla i tråden och man kan inte ta det så allvarligt om man inte får det svar man hoppas på!  Som sagt vi försöker alla stötta och inte skälpa varandra sen får var och en ta sitt egna ansvar och bete sig som folk i tråden!
    Tredje gången gillt!?
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-02-28 15:55:23 följande:
    Jag hade inte täcke då jag har hört att det är inte är bra för barn under 1 år. jag hade till mitt barn lakan och filt, liggdelslocket på och så kudde förstås.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • kajsalisa
    Muffe skrev 2011-02-28 16:03:11 följande:
    Hm och en åkpåse, köper man en som "tillhör" vagnen eller finns det massa att välja på där?
    Finns samma märken som vissa vagnar. Själv köpte jag min på Ullared för en betydligt billigare penning. Kan annars rekommendera Stadium. Dom har åkpåsar för bra pris också. Ser ut som små sovsäckar typ. Syrran har en sån och är jättenöjd. På den kan du dessutom dra åt runt huvudet om du förstår vad jag menar...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma