• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe
    Längtan efter liten skrev 2011-02-28 16:26:05 följande:

Vilken fin stämning vi har tjejer? :D

Igår hade jag förvärkar i flera timmar. jag älskade det =) ha ha hur kan man älska förvärkar? jo för då känns allt på riktigt...
    Så nu vill jag ju bara ha det hela tiden.'

ja jag vet, jag är sjuk :)

Hur känns dina förvärkar? Skrattande
  • Sir Bubbalots mamma
    Längtan efter liten skrev 2011-02-28 16:29:49 följande:
    jag går in i vecka 36 på onsdag...
    vilken vecka är du i?
    Oj ja då e de inte långt kvar! Vad spännande:D

Jag är bara i v9+2.

Ska dock berätta för min pappa imorgon att jag är gravid igen! Ska kalla han för morfar.. för de vet jag att han fasar för att bli!! han tycker han e aldeless för ung! Ska på semester med 60 släktingar på min fars sida och kan inte dölja att jag är gravid så även om de e tidigt så ska jag berätta.
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-02-28 16:27:55 följande:
    Vad ledsen jag blir Telgebo.
    Jag skrev ett långt meddelande för att jag ville hjälpa dig och vara snäll. Men det enda du kommenterar är något jag INTE ALLS har skrivit.
    Jag har inte sagt något om vem som grälar alls ju. Kanske var jag på "din" sida, det vet du ju inte. Varför attackerar du mig när jag bara ville vara snäll och lade ber en lång stund på att försöka hjälpa dig.

Fan, nu blir jag ledsen på riktigt. Jag tycker inte jag förtjänar att bli påhoppad när jag bara försöker vara snäll.
    jag gråter också  och är färdig för psyket för att jag m¨r ¨å dåligt men jag tog åt mig flr du skriver gräl och sedan till mig så jag kände mig träffas
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-02-28 16:30:06 följande:
    Ännu en gång, jag har ALDRIG sagt att din oro är gräl! Aldrig! Jag ville hjälpa dig. Punkt.
    tack  jag kan inte skriva knappt ser inte tangenter gråter hela tiden känns som en ångest
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • Längtan efter liten
    needtobreathe skrev 2011-02-28 16:35:24 följande:
    Hur känns dina förvärkar? Skrattande
    de här är inte så jätte jätte farliga.. men det svider/gör ont i nedre delen av magen som mensvärk ung. och så går det ut i ryggen (beroende på styrka på värken) sen blir hela magen plus liten del av mig stenhård och ibland får jag tom försöka andas lite annorlunda...

dina då?
    Längtan efter liten är stor
  • Muffe

Du kanske ska uppsöka sjukvården om det är så illa?

• Muffe

Var är ditt barn på 3 år? Hon/han måste ju ge dig massa energi och livslust!

• Längtan efter liten
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-02-28 16:36:02 följande:
    Oj ja då e de inte långt kvar! Vad spännande:D

Jag är bara i v9+2.

Ska dock berätta för min pappa imorgon att jag är gravid igen! Ska kalla han för morfar.. för de vet jag att han fasar för att bli!! han tycker han e aldeless för ung! Ska på semester med 60 släktingar på min fars sida och kan inte dölja att jag är gravid så även om de e tidigt så ska jag berätta.
    bara och bara? det är väl inte så bara? tiden går fruktansvärt fort ska du veta.
    Jag minns SÅ VÄL när jag var i vecka 10. Det känns allvarligt talat som om det vore igår..
    Men nu sitter jag här 26 veckor fram och fattar inte han kan komma vilken dag som helst och som mest 6 veckor..
    Längtan efter liten är stor
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-02-28 16:31:20 följande:
    VAD tycker du är roligt då telgebo? eller har världens rasat helt? Var har du din dotter/ditt andra barn?
    det känns som hela världen rasat minst sagt det enda som är roligt är att få reda på att min bebis lever få höra hjärtljud eller se den

måste ta paus och gråta lite...vänta

min dotter är hos sin pappa där hon bor
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • needtobreathe
    Längtan efter liten skrev 2011-02-28 16:38:19 följande:
    de här är inte så jätte jätte farliga.. men det svider/gör ont i nedre delen av magen som mensvärk ung. och så går det ut i ryggen (beroende på styrka på värken) sen blir hela magen plus liten del av mig stenhård och ibland får jag tom försöka andas lite annorlunda...

dina då?
    Okaj :D Hm, ja har så svårt o förklara.. men som konstant jäkla mensvärk som gör skitont, i både mage + rygg konstant, sen kommer de SD också o då blir ja typ kallsvettig o får andas annorlunda o så känns de som han ska ramla ut mellan benen på mig om ja är uppe just då, haha..
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma