• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe

Tjejer, är det normalt att ha en obehaglig känsla/sammandragning så fort man står eller går i v 31?
    Jag har suttit ca 4 timmar och stått ca 4 timmar på jobbet idag, och när jag kom hem och även lite på jobbet så är det så himla obehagligt att framför allt gå! Är det normalt?

nu när jag kom hem hade jag tänkt baka men det finns ingen chans, ska ligga hela kvällen. Dessutom är sambon bortrest. Shit, är orolig att bebis tänker komma men så illa är det kanske inte?

Men ska magen verkligen bli hård bara för att man går tio meter?

• färnik
    mallanis skrev 2011-02-28 17:36:19 följande:
    Visst var Färnevik först på 8 mars
    Njae, jag har ju BF 23 mars, men den 8:e ska vi på igångsättningsbedömning och förhoppningsvis blir det dax samma vecka.  Flört
  • needtobreathe
    Längtan efter liten skrev 2011-02-28 17:54:26 följande:
    ahaaaa nu fattar jag. det är ju sofys grabb som heter devin... är ju helt blåst idag!
    är du inte de varje dag? {#emotions_dlg.djavulsk}
  • mallanis
    needtobreathe skrev 2011-02-28 17:51:29 följande:
    Alltså, vad äre för mobbning här nu?! ;) Färnevik och Längtan, ni hinner först! Devin har lovat o stanna tills jag säger att det är ok, och de äre ju inte än! ;D

Haha ja gissningslistan ja.. nästa månad äre dags o gissa på oss aprilisar! ;)
    hahha ja du verkar vara en envis tjej Sofy men bebis är ju av samma skrot och korn vi får allt se vem som "bestämmer" till slut ;)
    Tredje gången gillt!?
  • Längtan efter liten
    needtobreathe skrev 2011-02-28 17:51:29 följande:
    Alltså, vad äre för mobbning här nu?! ;) Färnevik och Längtan, ni hinner först! Devin har lovat o stanna tills jag säger att det är ok, och de äre ju inte än! ;D

Haha ja gissningslistan ja.. nästa månad äre dags o gissa på oss aprilisar! ;)
    mobbing, ja det kan du minsann ha!!! du ska alltid vara först med ALLT! haha.. ;)
    nej men skämt åt sido. de kommer ju när de vill och jag tror att min tycker om min mage, den är säkert full av bomull eller något ;)

ja det ska bli kul att se den gissnings listan haha..
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    needtobreathe skrev 2011-02-28 17:55:13 följande:
    är du inte de varje dag? {#emotions_dlg.djavulsk}
    nej!!! jag var inte det en dag förra veckan faktiskt :)
    Längtan efter liten är stor
  • telgebo
    färnik skrev 2011-02-28 17:19:59 följande:
    Precis! Tegelbo .Du behöver nog prata om oron och bakomliggande orsaker. Överdriven oro och ångest har ofta bakomliggande orsaker, händelser och upplevelser från tidigare i livet spelar större roll än man kan tro.

"Vanlig" kurator//psykolog kan du få via  mvc, då är det gratis också... själv går jag hos spec-mvc psykolog efter upprepade missfall och mycket oro och ångest under den här graviditeten. och ärligt talat så pratas det mer om vad jag upplevt tidigare, än själva graviditeten. Oskyldig
    En liten parentes kah heter Telgebo och inte tegelbo, men men

Jag har sökt psykolog/kurator men inte blivit tagen på allvar med orden att jag är för frisk. I samband med mitt MA fick jag ju en värdelös än på sjukhuset här som gjorde allt annat än lyssnade på mig, ringde samtal och tänkte på annat under dom 30 minutet jag var där och som skulle höra av sig med ny tid vilket hon inte gjorde.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • mallanis
    färnik skrev 2011-02-28 17:54:54 följande:
    Njae, jag har ju BF 23 mars, men den 8:e ska vi på igångsättningsbedömning och förhoppningsvis blir det dax samma vecka.  Flört
    ahh det var så det var... sorry dålig koll! Men redan nästa vecka iaf =) (förhoppningsvis jag vet ju att du inte vill gå över tiden)
    Tredje gången gillt!?
  • färnik
    Längtan efter liten skrev 2011-02-28 17:56:23 följande:
    du ska alltid vara först med ALLT! haha.. ;)
    Skrattande
  • telgebo
    Längtan efter liten skrev 2011-02-28 17:21:39 följande:
    ha ha ha läs vad jag skrev igen och läs ordentligt denna gången...
    jag har läst och det stod att jag var fjantif och skulle lägga ner så jag har inte missförstått nånting av din fina omtänksamhet.
    färnik skrev 2011-02-28 17:22:58 följande:
    Men då ringer du mvc och gråter i deras telefon. mår du så dåligt som det verkar så kommer de inse allvaret och fixa kontakt med kurator snabbt...
    Jag är ju inte ens inskriven ju och har ingen BM så det tror jag inte.
    sugarrush skrev 2011-02-28 17:47:14 följande:
    Telgebo:
    Jävligt intressant att du inte ens kan kommentera, än mindre be om ursäkt när jag uttryckligen skrivit att du gjort mig ledsen på riktigt.
    Mycket intressant när du nu vill att andra ska be om ursäkt till dig och skriva "kram".
    jag har visst skrivit till dig, backa några sidor så ska du se
    Gravid v.6+1 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma