• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe

Fast om hoppet är ute telgebo, då kanske du ska återgå till systertråden? Det är ju bara jobbigt om du läser här inne om våra graviditeter om du inte är gravid själv ju?!

• färnik
    MCT79 skrev 2011-02-28 13:43:39 följande:
    Jag behöver expertråd/tips... jag har inte bajsat på SEX DAGAR!   Från att ha varit lös i magen är det nu tvärstopp!! Jag äter frukt, grovt bröd, dricker massor, rör på mig, ätit katrinplommon... NADA!

Nu börjar jag känna av det om jag säger så!

/desperat
    Katrinplommon juice är effektivare än vanliga katrinplommon. Apoteket har bra som du även kan få på recept så att det blir billigare... Latulos kan du också prova. Jag har använt mig av bådadera, maxdos lakyulos och 5dl katrinplommonjuice, + att jag vid behov använt microlax, större delen av graviditeten...
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-02-28 16:52:12 följande:
    Fast om hoppet är ute telgebo, då kanske du ska återgå till systertråden? Det är ju bara jobbigt om du läser här inne om våra graviditeter om du inte är gravid själv ju?!
    vad omtänksamt och gulligt skrivet.

vad får du alklt elakt och kränkande ifrån?
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • Mabaja

Herregud vilken dålig stämning det är i den här tråden! Såna här dagar är jag glad att tillhöra "andra" tråden, där är det bara positiva vibbar och tips och tricks när nånting kör ihop sig!

Mct: lycka till på vul!!!

Mallanis: härligt med tvåsiffrigt, de sista 99 dagarna kommer gå i ett nafs! :)

En annan är trött och slut och har jordens mest spända tuttar tror jag! Har jobbat hela dagen och W ligger och sover när jag vill tömma lite. haha. men droppar ner i amningsskydden. så de är väldigt välfyllda! annars så väntar jag på mensen, fast helst skulle jag ju vilja slippa den! ;)

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Sir Bubbalots mamma

blää va hormonel jag e.. har precis storlipat för att de va fel på stavningen av mannens efternamn på flygbiljetten..å maken bara skratta för de va lätt fixat med ett samtal..
    shit va löjlig jag e...

• färnik
    Muffe skrev 2011-02-28 16:27:41 följande:
    Du kan väl prata om allt som tynger dig, om allt du skriver om här.

Alla har rätt att uppsöka vård, men visst, man får säkerligen betala det själv. Vet någon i tråden som fått kuratorstöd efter flera missfall! Det är värt att prova!
    Precis! Tegelbo .Du behöver nog prata om oron och bakomliggande orsaker. Överdriven oro och ångest har ofta bakomliggande orsaker, händelser och upplevelser från tidigare i livet spelar större roll än man kan tro.

"Vanlig" kurator//psykolog kan du få via  mvc, då är det gratis också... själv går jag hos spec-mvc psykolog efter upprepade missfall och mycket oro och ångest under den här graviditeten. och ärligt talat så pratas det mer om vad jag upplevt tidigare, än själva graviditeten. Oskyldig
  • Längtan efter liten
    telgebo skrev 2011-02-28 16:47:04 följande:
    nej du skrev att jag var gjantif och skulle lägga ner och jag tackar för din förståelse oc pepp
    ha ha ha läs vad jag skrev igen och läs ordentligt denna gången...
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    needtobreathe skrev 2011-02-28 16:49:27 följande:
    Japp de trorjag faktiskt! Skrattande Vi kanske får ungefär samtidigt då ;) Men än kommer han inte komma.. sådeså ;)
    det återstår att se :) jag ska till skillnad från dig iaf FÖRSÖKA få ut min bjässe!
    Längtan efter liten är stor
  • färnik
    telgebo skrev 2011-02-28 16:38:00 följande:
    tack  jag kan inte skriva knappt ser inte tangenter gråter hela tiden känns som en ångest
    Men då ringer du mvc och gråter i deras telefon. mår du så dåligt som det verkar så kommer de inse allvaret och fixa kontakt med kurator snabbt...
  • färnik
    needtobreathe skrev 2011-02-28 16:44:52 följande:
    Du, Happi, Färnevik, Pinklove o en hel hög är ju innan! :D
    ja du skulle bara VÅGA föda innan oss! Då jäklar!!! {#emotions_dlg.djavulsk}
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma