• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe
    Muffe skrev 2011-02-28 17:54:48 följande:
    Tjejer, är det normalt att ha en obehaglig känsla/sammandragning så fort man står eller går i v 31?
    Jag har suttit ca 4 timmar och stått ca 4 timmar på jobbet idag, och när jag kom hem och även lite på jobbet så är det så himla obehagligt att framför allt gå! Är det normalt?

nu när jag kom hem hade jag tänkt baka men det finns ingen chans, ska ligga hela kvällen. Dessutom är sambon bortrest. Shit, är orolig att bebis tänker komma men så illa är det kanske inte?

Men ska magen verkligen bli hård bara för att man går tio meter?
    Jag är i v 33 nu, o hade absolut så som du beskriver i v 31! :)
  • Muffe

Någon som har lust att råda mig enligt mitt senaste inlägg? Bör jag oroa mig?

• needtobreathe
    mallanis skrev 2011-02-28 17:56:09 följande:
    hahha ja du verkar vara en envis tjej Sofy men bebis är ju av samma skrot och korn vi får allt se vem som "bestämmer" till slut ;)
    Hahaha, japp ;) När ja åkte in förra veckan skrev ja sms till mamma att ja gjorde de, o så skrev ja "Men de e luuugnt, ingen bebis än", hon svarade "Och de bestämmer du? ;)" Oh yes i do! Jag kniper förfullt! Har hört att de ska hjälpa.. hahahaha!
  • telgebo
    Längtan efter liten skrev 2011-02-28 17:48:52 följande:
    men vet du? vi lägger ner... det är onödigt att ödsla energi på en massa trams eller hur?
    våran tråd som brukar vara så mysig... nu återgår vi till det tycker jag.. kram.
    trams? tackar för den fina försteåelse du visar för min oro. Så när du känner oro nästa gång ska vi kalla det för trams allihopa och inte ödskla nån energi på din oro, då vet jag.
    Tjejer, är det normalt att ha en obehaglig känsla/sammandragning så fort man står eller går i v 31?
    Jag har suttit ca 4 timmar och stått ca 4 timmar på jobbet idag, och när jag kom hem och även lite på jobbet så är det så himla obehagligt att framför allt gå! Är det normalt?

nu när jag kom hem hade jag tänkt baka men det finns ingen chans, ska ligga hela kvällen. Dessutom är sambon bortrest. Shit, är orolig att bebis tänker komma men så illa är det kanske inte?

inte oroa dig då får du hela tråden på dig att du är fjantig och ska lägga ner.

Jag kan säga att min mage var stenhård och en hel sd i 3 veckor innan jag födde förra gången.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • Längtan efter liten

du behöver inte oroa dig.. det är normalt..
    vissa känner av sin sd mer och andra mindre.. jag har kännt av min läääänge när jag har gått och så..
    Längtan efter liten är stor
  • needtobreathe
    Muffe skrev 2011-02-28 18:05:19 följande:
    Någon som har lust att råda mig enligt mitt senaste inlägg? Bör jag oroa mig?
    Var det något fel på mitt svar, eller?! Grr! ;)

Nej, no worries! De är heeeeelt normalt! Om dom gör ONT så ta två alvedon och ett varmt bad o slappna av, då ska de gå över :) Om dom inte gör ont utan bara är "obehagliga" (jag trorjag skrev om mina för nån/nåra veckor sen, att jag liksom får hjärtklappning, blir kallsvettig o känner mig helt matt i kroppen..) så vila! :)
  • Längtan efter liten
    telgebo skrev 2011-02-28 18:02:35 följande:
    jag har läst och det stod att jag var fjantif och skulle lägga ner så jag har inte missförstått nånting av din fina omtänksamhet.
    färnik skrev 2011-02-28 17:22:58 följande:
    Men då ringer du mvc och gråter i deras telefon. mår du så dåligt som det verkar så kommer de inse allvaret och fixa kontakt med kurator snabbt...
    Jag är ju inte ens inskriven ju och har ingen BM så det tror jag inte.jag har visst skrivit till dig, backa några sidor så ska du se
    då har du inte läst.
    jag skrev inte att DU var det utan att hela grejen med att hålla på är barnsligt! vi är vuxna eller hur?
    eller hur gammal är du?
    Längtan efter liten är stor
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-02-28 18:06:52 följande:
    trams? tackar för den fina försteåelse du visar för min oro. Så när du känner oro nästa gång ska vi kalla det för trams allihopa och inte ödskla nån energi på din oro, då vet jag.

inte oroa dig då får du hela tråden på dig att du är fjantig och ska lägga ner.

Jag kan säga att min mage var stenhård och en hel sd i 3 veckor innan jag födde förra gången.
    Men jävla dagisfasoner som du själv snackade om, LÄGG AV nu! På riktigt.
  • Evve81

Sötfilur: Jag är i v18 och kan ibland känna så men jag hoppas att det inte är någon fara. Det kan ju vara kroppens sätt att säga till att man bör ta det lite lungt!

Mallanis: Ja tiden går ju verkligen fort och förmodligen ännu fortare nu när det blir vår och ljusare ute!

Ni som är lite längre i er graviditet än mig. hur länge är man sjukt trött. Jag KAN inte hålla mig vaken på kvällarna. Jag har sovit en kort stund idag igen precis som ALLA dagar och det spelar ingen roll om jag jobbar eller inte.

Min mage har en nära döden upplevelse av järntabletterna.... Ska nog ta och ringa min BM och se om jag kan få komma och ta om mitt ferritinvärde så jag kanske slipper mina järntabletter. Annars ska jag be att få komma till spec mvc för att se om det finns något annat alernativ.......

• telgebo
    Längtan efter liten skrev 2011-02-28 18:08:40 följande:
    då har du inte läst.
    jag skrev inte att DU var det utan att hela grejen med att hålla på är barnsligt! vi är vuxna eller hur?
    eller hur gammal är du?
    så sktev du inte du skrev att jag var fjantig och det är samma sak som barnslig och vad har min ålder med det hela att göra? Är det bara små som har rätt att oroa sig eller?
    Gravid v.6+1 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma