• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    Pancakes skrev 2011-03-01 13:36:41 följande:
    Telgebo, underbart att du får göra VUL imorn! Skönt att de tog dig på allvar. Det är jätteläskigt så klart men skönt att få veta och att slippa gå runt och vara orolig.
    Tack, jo det är sköt. BM sa när jag sa att jag var så jätteorolig att du har väl inte haft tråkiga MF och sånt. Jo ett MA ojdå och då var inget snack att boka in mig direkt imorgon. Är så glad att jag ringde och att jag fick en tid redan imorgon.

Är ju dock supernervös så jag vet inte om det komme rbli vidare mycket sömn inatt, men jag har iaf laddat upp med sömn på dagen idag

Ser allt bra ut imorgon så ska jag även lmna massa blod på sjukhuset imorgon inför inskrivningen samt då thyreodea prover så hör BM av sig imorgon eftermiddag igen och bokar en tid för inskrivning.

Jag frågade henne även om upprepade VUL pga oro och hon sa att man kan ju inte göra det hela tiden men visst kan du får göra det inga problem det fixar vi, prata med din läkare om det imorgon tycker jag och sedan så har du ju KUB om du vill göra det eller moderkaks eller fostervattensprov.

Hon verkar väldigt gullig min BM.

Idag är jag glad trots att jag känner mig nada gravid och hade vrålont i huvudet imorse, ont i magen som fasen och trött.
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • Muffe

Jag med. Gillar det inte! Livrädd för bristningar på magen och att inte gå ner allt i vikt sen!

• telgebo
    Muffe skrev 2011-03-01 13:31:18 följande:
    Nix ingen gammal klänning, är ingen klänningmännsika. Skulle hellre ha jeans och snygg top, typ
    Tunika då?Empire klänning?
    needtobreathe skrev 2011-03-01 13:48:03 följande:
    Haha, vi kan byta! Gud va härligt de låter! Förstår att de kanske inte är det, men jag vill hellre ha de så ;) Vill du bli min PT efter förlossningen? :D

Skrev en lista o de är en del kvar ändå.. men de e ju bara kul, något o fördriva tiden med!
    Du kan ju komma hit och packa upp mina kartonger som stått här sedan flytten i september
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-03-01 13:57:53 följande:
    Typ denna gillar jag, men då är den svart.. kanske inte så skoj: www.bubbleroom.se/tjej/klanningar/klanning-sv...

och har man samma storlek som innan man blev gravid trots 10 kilo plus.... nja?!
    jag skulle på dop höggravid och jag hade på mig fin mammablus typ tunika vit med knytband runt magen precis nedanför bysten och en kjol, dock gick inga skor på då mina finskor var 3 nr för små kändes det som så jag frågade om det var okej att komma kanske i opassande skor och självklart bara jag kom ha ha.
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • Längtan efter liten
    needtobreathe skrev 2011-03-01 14:07:16 följande:
    Hon sa de idag.. man såg den ligga där precis.. men de va "heeelt normalt" såklart.. "alla" bebisar brukade ha den där.. ?
    okej, men det var ju skönt iaf :D
    Längtan efter liten är stor
  • needtobreathe
    Längtan efter liten skrev 2011-03-01 14:15:02 följande:
    okej, men det var ju skönt iaf :D
    Haha ja eller hur ;) Han kommer födas som en smurf som både jag o Charlie gjorde.. me den runt halsen nåra varv, vi va knallblå båda två! :D
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-03-01 14:08:35 följande:
    Jepp, mitt TSH har legat skitbra hela tiden =)

Tack!

Skönt me VUL imorn!
    Hur ofta tar du prover då?

Jo verkligen en lättnad att slippa vänta i 8 långa nervösa dagar till och få veta nu hur det artar sig, med tanke på att på söndag är det exakt den veckan som jag fick MA och började blöda. så jättesköt.

Hoppas bara att det ser bra ut och att man kan se hjärtaktivitet. BM sa att man bukar kunna mäta embryot iaf och stämmer det med den veckan jag befinner mig så kan man ju kanske slappna av iaf, men det hade ju varit underbart att få se hjärtaktivitet också.
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • Längtan efter liten
    telgebo skrev 2011-03-01 14:03:07 följande:
    ja vad hade man på sig på 90-talet ha ha. 94 vad det poppis med långa knästrumpor, kort kjol tröja som visade magen...snyggt på en gravid ...inte så vidare kanske

Annars var det ju typ jazztight, byxor och kjol samtidigt
    ja det får bli något sånt kanske.. jag kör på kort kort åt alla håll och kanter. kanske till och med kan gå naken..
  • Längtan efter liten
    needtobreathe skrev 2011-03-01 14:16:39 följande:
    Haha ja eller hur ;) Han kommer födas som en smurf som både jag o Charlie gjorde.. me den runt halsen nåra varv, vi va knallblå båda två! :D
    åh fy vad läskigt.. det är jag livrädd för...
    snacka om att bli hängd
  • telgebo
    Längtan efter liten skrev 2011-03-01 14:28:00 följande:
    ja det får bli något sånt kanske.. jag kör på kort kort åt alla håll och kanter. kanske till och med kan gå naken..
    Ha ha naken Det skulle jag vilja se

Fy sjutton vad nervös jag är, vet inte vad jag ska ta vägen snart
    Gravid v.6+2 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma