• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79
    Pancakes skrev 2011-03-02 15:17:36 följande:
    MCT, hur går det med magen? Några framsteg än? Jag är fortfarande tokförstoppad och har gått upp 3 kg på en vecka vilket är helt vansinnigt. Det måste vara de uteblivna toabesöken som väger en massa, fräscht liksom!
    Jag har druckit massa vatten idag och varit och tränat och ätit linfrön och frukt så nu hoppas jag att det blir fart snart, snälla!
    Jag tog Laktulos, två ggr, år filmjölk igår morse och sen hade jag ju sådär gräsligt ont i går em... å det satte fart på magen också....  jag behöver ju inte ge dig detaljer men låt oss säga att jag inte behöver skita de kommande 3 månaderna...   ;)

Så... jätteskönt.. jag hoppas det löser sig för dig med! Det är vedervärdigt att ha det sådär... nu tänker jag underhålla med fil och laktulos i lämplig dos..=)
  • färnik

Grattis Telgebo, vad skönt att allt gcik bra, och det är ju toppen att du får ytterligare ett VUL om 2 veckor!

• färnik

Jag har ägnat dagen åt att virka en bebismössa.  Hittade inget mönster på det jag ville ha på nätet, så det blev till att virka på frihand. Är vädigt nöjd med modellen! Den bör passa nyfödd bra, dockan på bilden har huvudomfång på 35cm och mössan är lite stor på henne, + att den är väldigt töjbar (och jättemjuk! Hjärta)

Jag kan dock inte bestämma mig. Med "spetskant" eller utan, vad säger ni? blir det för mycket med spetsen? (bilden utan är bättre, men det får ni bortse ifrån...)

• acure

Varit hos barnmorskan idag i vecka 39+4. Förhoppningsvis sista besöket, håll alla tummar! :)

Dagens mått:

Sf-mått: 35-36 cm
    Hb: 126 (har inte haft så högt på hela graviditeten, HURRA!)
    B-glykos: 6,2
    Blodtryck: 120/82 (inte haft så högt på hela graviditen heller, men helt normalt sa BM)
    Fosterläge: Hu (fixerad)
    Fosterljud: 146 slag/min

Vi bokade in en ny tid vecka 41, men jag hoppas med hela mitt hjärta att jag inte behöver gå så långt!

• färnik
    acure skrev 2011-03-02 16:00:09 följande:
    Förhoppningsvis sista besöket, håll alla tummar! :)
    Ja det får vi väl hoppas!!!
  • 3 barns mamma84

telgebo:
    STORT GRATTIS jag sa ju det !!!!

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2011-03-02 13:12:06 följande:
    Nu är jag tillbaka från lunchträning. Vilka vårkänslor man får ute :)

Angående förlossningsrädsla så känner jag nog lite som Sofy, har inte fattat än och vet inte vad man ska vänta sig eftersom man aldrig gjort det förut. Det löser sig liksom. Förlossningsfilmer vill jag i alla fall inte se för jag är inte så intresserad och är lite känslig för blod och sånt. Vill se sånt lika lite som jag vill höra om andras skräckhistorier. Alla är olika och ingen annan kan tala om hur det blir för någon annan.

Ja suck, viktuppgång är lite jobbigt.. Det ska man väl inte heller jämföra egentligen. Vissa går upp jättemycket men går ner det snabbt igen och vissa går upp lite men det stannar kvar. Verkar inte finnas nån logik egentligen, det blir som det blir.
    Jag gick inte upp jättemycket. 12 kg slutade det när Wilda skulle ut, på bf hade jag gått upp 8 vilket jag tyckte var lagom... Men när hon hade kommit ut hade jag gått ner... 4 kg!!! Att de plockade ut typ 7 är en annan sak. Och sen dess har jag kämpat och kämpat och kämpat för att få bort mina kg, nu har jag 1,5 kg kvar. *suck*

Muffe skrev 2011-03-02 13:18:07 följande:
    På Rul flyttade de mig 5 dagar framåt i tiden, vilket betyder att om jag får gå över den tid som är normal så tror jag att det är + 5 dagar. Är rätt säker på när jag hade ägglossning och litar mer på det faktiskt. Men det kanske man inte ska göra.
    Är alltså rädd att jag får vänta för länge och då är mina 5 extradagar också där, det kanske inte bebis alls mår bra av!
    Gå efter rul... Jag blev flyttad åt "fel" håll och jag höll på att bli tokig.. på 3d-ul fick W 21/9 som bf... Och på rul 30/9... enligt äl 28/9. Ska du gå enligt äl kommer du bli ännu mera nojjig än du redan är om du sitter på övertid... Wilda kom 101010, så ja jag gick över ganska länge men hon mår bra och har gjort hela tiden, vissa barn behöver lite längre tid inne i magen för att bli redo... Och Wilda var en av dem. Nästa graviditet kommer jag räkna med två veckors övertid och inte en som jag ställde in mig på!
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma