• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84

Snabb läser och ser att bebisar är vila och sparkar och hjärtan som slår och värkar och Sd haha ja detta är livet
      jag är så avis haha men jag är glad att jag slipper vara gravid nu får njuta av mina barn och ja det bästa är att få äta vad jag vill dricka vad jag vill och RÖKA haha underbart detta flickor

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Smålands jänta i storstaden

Även jag har varit hos BM;

Hjärtljud: 142
    Blrt: först 140/90 efter 4 om mätningar 135/85 som senast
    Bara spår i urinen
    Sf: 39,5 ej ökat på 3 veckor
    Fortfatande ruckbar

Så nu blir det TUL imorgon vid 8 för att magen ej vuxit och han ej sjunkit ner.

Pinklove: jag vill ha ditt SF! Låter mycket skönare med liten mage!!

• needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-02 16:25:24 följande:

Bara spår i urinen
    Fortfatande ruckbar

Hoppas de går bra imorn då! :D Min buse ligger ju låångt ner me huvudet o dom tror han är fixerad nu.. hm! Tidiga unge.

Hur gick det andra, pratade du me henne?
  • 3 barns mamma84

Titta på tv 4 jag GRÅTER

• needtobreathe
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-02 16:22:31 följande:
    Snabb läser och ser att bebisar är vila och sparkar och hjärtan som slår och värkar och Sd haha ja detta är livet
      jag är så avis haha men jag är glad att jag slipper vara gravid nu får njuta av mina barn och ja det bästa är att få äta vad jag vill dricka vad jag vill och RÖKA haha underbart detta flickor
    Hah jadu den här ungen förstår inte de där me att "sova 95% av tiden" nu iallafall :) Han försöker bryta sig ut känns de som. Men nä nu ska ja iväg till IKEA o handla, sen ICA, o så lite smågrejer.. blir galen av att sitta ner då han trycker sin söta lilla rumpa under revbenet vilket smärtar enormt, blä!
  • maria204

Grattis Telgebo!!Hjärta

Och Airmamma: grattis till ett lyckat RUL! Det är ju så skönt när de går igenom allt och ser att det är perfekt! 

• acure
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-02 16:25:24 följande:

Bara spår i urinen
    Fortfatande ruckbar

Skönt att du får göra TUL! Han verkar trivas därinne eftersom han inte vill fixera sig lille grabben. Men vissa bebisar vill ju inte fixera sig utan de sjunker ner när förlossningen kommer igång. Så är säkert fallet för er! :)
    Håller tummarna att det drar igång senast i helgen! :)

Och jag som tycker att min mage är så hemskt stor nu och bara ivägen. Konstigt det där med SF-mått egentligen. En väninna hade jätteliten mage men stort SF-mått. Nu tycker alla att min mage är gigantisk och undrar om det är två därinne, men jag ligger precis på kurvan. Det måste bero på hur man bär helt enkelt.
  • 3 barns mamma84

Shit fan ! mamman räddade sitt barns liv med att göra något man inte ska göra på små bebisar att blåsa kraftigt 3 ggr mun mot mon metod men om hon inte skulle ha gjort det på sin bebis skulle han ha varit död shit vilken MIRAKEL !!!Hjärta

needtobreathe skrev 2011-03-02 16:29:54 följande:
    Hah jadu den här ungen förstår inte de där me att "sova 95% av tiden" nu iallafall :) Han försöker bryta sig ut känns de som. Men nä nu ska ja iväg till IKEA o handla, sen ICA, o så lite smågrejer.. blir galen av att sitta ner då han trycker sin söta lilla rumpa under revbenet vilket smärtar enormt, blä!
    Haha känner igen detta haha akta så revbenen inte går sönder *fnissar* ja du har fått värsta pojken i magen
  • needtobreathe

Ja GRATTIS självklart till er med lyckade VUL/RUL! Guldfiskminnet är på topp! *skäms* Skäms

Och Pinklove, hoppas din lilla kikar ut snart också!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma