• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79
    sugarrush skrev 2011-03-04 11:08:42 följande:
    Telgebo: 12+0 är det!

Jag hänger på kvällens spa-trend! Jag kör dusch, kroppspeeling, fotbad kanske, ansiktsmask och lite veet-kräm. Och fruktsallad! Har blivit helt galen i fruktsallad!
    Ohh fruktsallad...

hahaha jag låter som en kopieringsmasking...."ohh spaaaa..... ohhh fruktsallad!"...  jag har egen vilja och åsiker med! ;)
    nu jeklar...
  • Mabaja
    Muffe skrev 2011-03-04 11:08:40 följande:
    Ok då färgar jag mitt hår Vissa säger ju att det är sååå skadligt. Märkte du skillnad på resultatet, de säger ju att man kan få oönskat resultat.

Vi har inget badkar heller men dusch funkar ändå, dock inte lika mysigt!
    Mitt hår har alltid haft samma resultat! :) Nu är det dock lite vinter så nu ser det ju lite dassigt.. Är ju ljus och i somras var vi till Egypten och då blir håret automatiskt "platinablond" så nu har jag två nyansen... Min "vanliga" och min ultrablond, och det är inte riktigt snyggt.. Men det höll sig lika hela tiden, färgen gjorde inget konstigt. haha
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • sugarrush

MCT, åk till Amsterdam! Supermysigt! Man kan tydligen bo på flodbåtar också, i typ vandrarhem.

Och ja, lactulos är liiiiite billigare tror jag nog..

• Muffe

Vad bra, då är vi två som har hemmaspa fast på olika håll, mysigt

Hm, fotbad... har iofs ingen balja för det men det funkar väl med en hink haha!

• telgebo
    MCT79 skrev 2011-03-04 09:10:33 följande:
    Jag håller tummarna stenhårt för dig i dag gumman!
    telgebo skrev 2011-03-04 08:12:44 följande:
    Då har man börjat nojja igen, blir knäpp på mig själv som inte bara kan slappna av. Imorgon är jag i v.6+6 den dagen då mitt MA började i min förra graviditet.

Jag har känt mig så irriterad både igår och idag redan när jag vaknar utan att veta för vad, tycker allt bara känns så jobbigt och tråkigt just nu och orkar och vill ingenting trots att jag har så mycket som jag verkligen måste sätta igång med som tar emot så inåt helvete då det är så jobbigt.

Tycker tiden går så jäkla långsamt också och börjar tvivla om jag kommer fixa att vara en bra ensamstående mamma utan en pappa som inte vill veta av mig eller bebisen. Om barnet kommer sakna sin pappa osv.

Det är så jädra mycket tankar.

Sedan är jag orolig varför inte BM ringer mig, hon sa i måndags att hon skulle ringa mig på tisdag eftermiddag om VUL gick bra och hon inte ringt och så börjar knäppa jag tro saker som att då kanske inte VUL gick så bra som jag trodde eller att det är för osäkert så läkaren vill att BM väntar med att ringa, jag tänker inte att BM är upptagen med jobb, vab eller sjuk..nä då här är man inne i en negativspiral och jag tror det är just att jag går med denna fråga varför BM inte ringer gör mig irriterad för jag undrar varför. Det är väl ovanligt att man inte fått tid för inskrivning när man går in i åttonde veckan som jag gör på söndag eller?
    Men VUL gick ju bra! Du såg ju hjärtat och allt! Min gissning är att det försvunnit från hennes huvud, ring idag igen ska du se att hon bara glömt det. Det är så lätt att det händer nått å så försvinner saker man skulle göra från minnet!
    När det gäller irritation och motvilja att göra saker så är jag den förste att skriva under på att jag känner likadant.... första tanken på morgonen är liksom "men ååååååhåhhh!"  Irriterad och trött fast jag är nyvaken. Allt känns jobbigt, duscha, göra mat, umgås med folk på ett civiliserat sätt....osv... Sambon vill småprata och jag känner bara "men håll kääääääft..."  Han går just nu under namnet "minareten" Hahahahaha!
    Jag tror bara kroppen har så mkt med det här nya som händer så den orkar inte mycket annat just nu. Å det får vara okej, för det kommer gå över. :)
    Jo jag tyckte vul gick bra men vad vet jag, bm kanske inte ringt för hon vill avvakta tills man verkligen till 1005 ser hjärtat slå och jag såg inte hjärta som slog det var när gyn sa att hon tyckte se nåt som rörde sig som jag kanske kunde se nåt jag också men det är väl bara för att man vill så gärna så säker är jag inte att jag verkligen såg nåt som rörde sig.

Ja att göra saker är bara så jädra jobbigt idag så bara måste jag åka ner till stan och fixa en sak med räkningar som jag helt glömt, hur fan jag helt plötsligt helt glömma bort att betala räkningar undgår mitt förstånd. Kom på det först igår och fick ju nästan panik.

Sitter nu dock och väntar på att bm skall ringa för nu har jag ringt och påmint men hon hade ju patient nu och sedan är det lunch mellan 12-13 på kliniken och jag måste bara åka senast 12.30 så jag hinner lämna in räkningarna på stället dom ska till innan dom stänger för helgen samt handla innan jag blir helt sliut och jag känner bara att jag inte vill missa samtalet då jag även ska få mina provsvar på min hypothyreos och ställa en fråga om en medicin jag tar om jag kan ta den under graviditeten.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • 3 barns mamma84

Tack Flickor.

kajsalisa skrev 2011-03-04 10:42:25 följande:
    Åhej åhå, verkar som att någon behöver en kram idag. Jobbigt att känna sig hängig OCH ha allt jobbigt med begravning och allt hängande över sig.
    Försök ta en dag när du bara tänker på dig själv (så gott det går med tre barn) så mår du säkert mycket bättre imorgon. Drick, ät och vila.
    Kram på dig!

Det var skönt att låta henne gå nu till sin egna plats igår kunde jag känna att nu borde hon snart lämna mig här så jag slipper vara orolig att jag ser henne men höra helt okej men att se henne det var mkt mer skrämmade då det är lite lebbigt att se någon när den personen är död.
    Men viss att höra någon gå mot en eller försöka öppna dörren eller skåpen eller knacka det ger redan hjärtstopp på mig.
    Men idag begravis hon så jag hoppas nu att det var sista gången så jag kan känna mig 100% trygg i mitt egna hem.
    Ja bara ta kopp te och ha barnen nära nära sig.

MCT79 skrev 2011-03-04 10:26:36 följande:
    Fy.. förkylningar kan vara såååå jobbiga... hoppas du mår bättre snart!

Vet du vem som kom på förskylningen ???
    Om du vet kan du ge mig adress och telefonnummer så går jag och sänger min mening om just detta {#emotions_dlg.djavulsk}för detta är bannen mig vuxen plågeri !!
    Hur har du det då vännen ?
    Puss o kram

MCT79 skrev 2011-03-04 11:06:23 följande:
    Hur funkar det med KUB test... när bokar man tid för det? Jag har ju tid för inskrivning den 17:e....då är jag ju 10+4?  Måste man boka det långt innan?

Jag och sambon ja vi gjorde vanlig ultraljud och sammtidigt KUB vi sa till henne att vi inte ville veta om det var något fel att vi ville ändå ha honom hos oss vad än kunde vara.
    Men allt gå bar ut.
    Jag fick bara en tid till ultraljud scanning och KUB sammtidigt.
    men du kan alltid fråga
    Jag var i vecka 16 ca

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-04 09:49:16 följande:
    Detta var ju inte skrivet till dig så.
    Och ja alla män är oliga vissa vill väl inte knulla och andra vill inget jag kan rå mig för.
    Är glad att min man ville ta mig i alla hålen när jag var gravid annas skulle jag inte överleva.
    {#emotions_dlg.djavulsk}
    Heeregug vad du tog åt dig, jag menade inget illa och jag är inte avis på dig eller nån annan som fått fick sex, jag hade ingen lust och var rädd att skda bebis och är det nu med och jag överlevde utan sex och sedan att du skriver i alla hålen låter ju bara lite väl.

Varför svarar du inte på mitt inbox jag skickade dig igår?
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • 3 barns mamma84
    sugarrush skrev 2011-03-04 10:49:48 följande:
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-04 09:47:34 följande:
    Dags att vara lite Ego ja just nu känner jag att någon lastbil kört över mig helt och hållet Jora jag lever men känner mig så död i kroppen.
    Har grymt ont i halsen slemmig och känns bara urk att bara tänka på att ta en cigg ''gråter floder'' och ska nu försöka få i mig en kopp tee .
    Och huvudet spänns och snoret rinner men ÄN är jag inte täppt men det lär ju oxå komma.

Idag är det också begravning men jag känner att nej jag fick 2 st sista knakningar på dörren i går så jag känner att hon har nu sagt farväl.
    Blommor har jag varit med om att köt som kommer att läggas över hennes kistaGråteroch jag hoppas nu att hon får en god frid.
    Vad fint att du känner att hon lämnat dig nu. Hon tyckte nog mycket om dig, som gav dig ett eget farväl.
    Usch för förkylning! 
    Apropå nikotin: Vissa stunder nu kan jag sakna att ta en snus.. Jag har haft snus som snuttefilt då och då de sista åren när livet känts jobbigt... bara några dagar eller veckor tills det känts fint igen. Men nu är det ju totalstopp förstås, nikotin är ju värsta giftet och ökar dessutom missfallsrisken så jag skulle ALDRIG ta något sådant... men visst kan man längta ibland, när man är sådär hormondeppig....  

Ja jag håller med dig dummt att röka för huvudtaget men för mig lugnar det stress annars mår jag jätte jätte dåligt och känner mig deppig.
    Snus har jag provat 2 ggr men SHIT trodde munnen skulle brinna upp det var lakrissmak hahaha
    Nej fy fan inte röka som gravid men inte häller ta snus men det finns kaftist snus som INTE har nickotin i sig alls men det vet jag inte om man kan ta ..
    Bättre och vara utan när man är gravid och börja sen om man skulle känna sig att man måste..
    Elias var ca 2 månader när jag började röka så ammningen först och sen när jag slutade amma honom när han var 2 månader + 3 dagar så började jag ta cigg ..
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-03-04 11:23:55 följande:
    Heeregug vad du tog åt dig, jag menade inget illa och jag är inte avis på dig eller nån annan som fått fick sex, jag hade ingen lust och var rädd att skda bebis och är det nu med och jag överlevde utan sex och sedan att du skriver i alla hålen låter ju bara lite väl.

Varför svarar du inte på mitt inbox jag skickade dig igår?
    Skulle aldrig ta åt mig av folk som dig eller någon annan Kyss
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-03-04 11:08:23 följande:
    Hon kan ha glömt Telgebo? Barnmorskor är också människor. Ring henne du! :)
    Ringt och väntar på att hon ska ringa upp men måste snart åka, men jag har en negativ känsla varför hon inte ringt och pallar fan inte att åka till srtann när jag känner mig gråtfärdig av oro.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma