• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-03-03 21:00:20 följande:
    Ja, jag blöder nu. Jag har som vanlig mens... får se vad som händer.

Jag kände mig iaf väldigt välkommen på jobbet idag.... alla blev glada och förvånade och jag fick tom några kramar. Härligt att vara tillbaka.
    ledsen för din skull marlyn.

tänker på dig och hoppas att det är en liten kämpe där inne som klamrar sig fast.
    Gravid v.6+4 BF 24/10
  • Marlyn

Jag har mitt VUL kl 10.10.

Tack för alla snälla ord... ni är så fina.

• telgebo
    sugarrush skrev 2011-03-03 21:05:29 följande:
    Indonesiskt påminner om thaimat, men det är lite mer kokos, lite mer färska grönsaker... Där jag åt fick man nästan som indonesiska tapas, alltså en massa små skålar med olika röror, grönsaker, grytor o.s.v. Alla hade lite olika kryddningar, och vissa var superstarka, så att man nästan tappade luften
    SJUKT gott!
    låter supergott, jag älskar stark mat och nu som gravid har jag ju tappat typ smaklökarna så jag kan äta superstarkt och folk sitter och undrar hallå känner du inte att det brinner i munnen...nää vaddå tycker jag och häller på lite mer tabasco

Anf du och din sambo/man. Bad bråkar ni om? Jag kunde irritera mig så vansinningt över att mitt ex var så slarvig då jag själv är så pedant, vi var varandras raka motsatser, och kunde lämna kvar en överfull soppåse i köket tex och jag med mitt känsliga luktsinne häll ju på att sy av doften från soppåsen och tyckte han kunde visa hänsyn mot mig tex.
    Gravid v.6+4 BF 24/10
  • Evve81

Mabaja: Har du UC? Det har jag med. Har under mina tidigare graviditeter mått jättebra (bättre än annars) nu verkar dock järntabletterna ställa till det för mig och mina tarmar.Man ska ju inte äta järn när man har UC under en längre tid......

Ska lägga mig nu. Jag får läsa imorrn!

• Mabaja
    Evve81 skrev 2011-03-03 21:13:58 följande:

Mabaja: Har du UC? Det har jag med. Har under mina tidigare graviditeter mått jättebra (bättre än annars) nu verkar dock järntabletterna ställa till det för mig och mina tarmar.Man ska ju inte äta järn när man har UC under en längre tid......

Ska lägga mig nu. Jag får läsa imorrn!

Jo precis, jag har uc. Vad har du för hb? Jag började käka järntabletter när mitt hb var nere på 102 i graviditeten med W.. När jag kom upp till 110 så slutade jag med dem av den anledningen att min mage inte klarar av järntabletter. På efterkontrollen hade mitt hb stigit från 90 till 112 så blir inga järntabletter nu heller, även om bm och alla andra tycker att jag måste höja mitt hb.
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • telgebo

nu ska jag sova så gonatt på er alla.

Gravid v.6+4 BF 24/10
  • needtobreathe
    Marlyn skrev 2011-03-03 21:09:35 följande:
    Jag har mitt VUL kl 10.10.

Tack för alla snälla ord... ni är så fina.
    Håller tummarna imorn!

När jag var i 7+2 åkte jag in till gynakuten för jag vaknade den morgonen i blod, överallt. De rann längs benen o ut kom klumpar, speciellt en reagerade jag på, såg "hinnig" ut o ja sa hejdå till även den bebisen.. men nä han låg därinne o hjärtat tickade på så fint! Så jag hoppas verkligen för din skull att de inte är ngn fara!!
  • sugarrush
    telgebo skrev 2011-03-03 21:11:27 följande:
    låter supergott, jag älskar stark mat och nu som gravid har jag ju tappat typ smaklökarna så jag kan äta superstarkt och folk sitter och undrar hallå känner du inte att det brinner i munnen...nää vaddå tycker jag och häller på lite mer tabasco

Anf du och din sambo/man. Bad bråkar ni om? Jag kunde irritera mig så vansinningt över att mitt ex var så slarvig då jag själv är så pedant, vi var varandras raka motsatser, och kunde lämna kvar en överfull soppåse i köket tex och jag med mitt känsliga luktsinne häll ju på att sy av doften från soppåsen och tyckte han kunde visa hänsyn mot mig tex.
    Haha, ja här är det väl liknanade men tvärtom. Han är pedant och jag lite mer slarvig. Å andra sidan tycker jag att hans grejer ligger överallt. Visserligen i prydliga högar, men överalt! Blir galen när det inte ens finns plats i soffan för att hans tvätt ligger ihopvikt där. Eller så ligger någon av hans pyssellådor där....

Men jag är väl likadan med mina grejer. Vi bor egentligen för trångt. Själv blir jag galen på att bo i en lägenhet med världens minsta kök, jag som älskar att baka och laga mat har nästan helt slutat med sånt eftersom det inte finns plats. (Det som var min största hobby förut!) Så fort jag ska laga mat så blir jag på lite dåligt humör för jag vill göra lite kreativa saker i köket som att baka bröd och moussetårtor, men det finns ju inte plats för det!

Men sedan så vill jag ju att allt ska vara perfekt nu när vi ska ha barn. Jag vill att vi båda ska vara perfekta föredömen... Töntigt va! Minsta lilla grej blir jag irriterad av, Måste börja räkna till 30! Cool

Oj vad långt det här blev... haha...
    Fjärde gången gillt?
  • Marlyn

Sofy: Då kan det ju ha varit tvillingar och att den ena sa hejdå.

Jag uppskattar era tumhållande.

Jag kommer självklart in och berättar hur det har gått imorgon.

Nu ska jag gå och lägga mig, det har varit en lång dag.

Natti flickor.

• sugarrush

Tänker på dig Marlyn, hoppas du kan få lite sömn och att det går BRA imorrn!
    Kram!

Fjärde gången gillt?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma