• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Smålands jänta i storstaden

Nej Marlyn! Va tråkigt att höra, hade hoppats på att det trots allt skulle finnas en fin graviditet i din mage! Hoppas ni finner tröst hos varandra och snart är på banan igen! KRAM

• Muffe

NÄ telgebo, du har inte ett för litet foster....

ok, det hade jag med, men varför lever den då fortasfarnde i v 32????

Sorry, tjejer, kan inte låta bli att kommentera. Upprörd idag! haha

• needtobreathe
    telgebo skrev 2011-03-04 13:43:58 följande:
    fy fan marlyn gråter med dig. Själv har jag för litet embryo i livmodern så ma igen precis som förra gången då var den också för liten. önskar att läkaren kunde ha vart ärlig istället.

Fy stackare marlyn hittar inga ord för vad du måste känna nu
    Jag förstår inte heller hur det kan va MA? Hon snackade om hjärtaktivitet o rätt storlek för tiden då, o nu helt plötsligt så är det MA?
  • 3 barns mamma84
    Marlyn skrev 2011-03-04 13:46:36 följande:
    Tack  sötisar!

Ingen vet nog säkert varför sånt händer, ägget bara beslutar sig för att inte åka hela vägen ner i livmodern utan antingen stannar mitt i eller åker tillbaka.

Dom ville gärna att vi väntade till 3:dje ägglossningen innan vi försökte bli gravida för att öka chansen att det stannar.... måste alltså vänta till Juni eller nåt.... det är jobbigt.
    Bättre och vänta och hoppas på att allt blir bättre nsäat försök håller tummarna för dig då.
    Det är tråkigt detta men se nästa gång lyckas ni det HOPPAS jag att ni görHjärta
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Smålands jänta i storstaden

Pinklove; bra jobbat av dig idag! Vi får hoppas att din lilla vill titta ut snart!! (även min ) kanske ska testa häxdrycken med citron, ingefära, cayenpeppar och vatten? färdknäppen? Eller bara vila kanske? Kram

• needtobreathe
    Småland;

Vill han inte komma ut din lilla knubbsäl? :D BF imorn va? Hoppas han håller tiden! ;)

De kommer gå galant! {#emotions_dlg.flower}
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-04 13:47:13 följande:
    Om hon såg ett hjärta slå varför skulle det vara ma igen ?
    Det spelar ingen roll om den är liten eller stor kanske så att du hade en sen ägglossning ??

Min  pojk var oxå liten för tiden hade sista mens 10 mars och enligt det skulle jag ha BF 15 dec men enligt henne 22 dec så han var så liten precis som du nu.
    Det står inget om hjärtslag i min journal hon sa så för att göra mig glad och det står för liten i min journal och för svårt att avgöra , alltså mer negativt än vad hon gavs sken för.

Jag vet när ägglossningen var och sexet var och du var 1 vecka korate gången har ju ingen betydelse i mitt fall.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • acure
    MCT79 skrev 2011-03-04 13:23:00 följande:
    Jag har just nu i denna stund planer på att röva med sambon på bio +jensens böfhus i morgon.... vi får väl se! :)

Annars blir det nog lugnt... vi behöver städa...that´s for sure..
    Det låter som mysiga helgplaner tycker jag! :) Någon särskild film du är ute efter?
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-03-04 13:50:43 följande:
    Det står inget om hjärtslag i min journal hon sa så för att göra mig glad och det står för liten i min journal och för svårt att avgöra , alltså mer negativt än vad hon gavs sken för.

Jag vet när ägglossningen var och sexet var och du var 1 vecka korate gången har ju ingen betydelse i mitt fall.
    Ja, du kanske vet när ägglossningen var men ägget fäster inte alltid då så det kan diffa.

Du såg ju själv på skärmen sa du?
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-03-04 13:43:58 följande:
    fy fan marlyn gråter med dig. Själv har jag för litet embryo i livmodern så ma igen precis som förra gången då var den också för liten. önskar att läkaren kunde ha vart ärlig istället.

Fy stackare marlyn hittar inga ord för vad du måste känna nu
    Wo wo wo woooooo`??? Jag tyckte du sa att det stämde i storlek och ni såg hjärta?!
    nu jeklar...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma