• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe
    Marlyn skrev 2011-03-04 13:32:03 följande:
    Det gick inte bra.... utomkvedshavandeskap. På måndag ska jag få reda på om den är kvar för isf måste jag ta bort den med titthålsoperation.
    Säcken vi såg förra måndagen va helt borta och det verkade bara vara en vattenblåsa som livmodern själv hade producerat av någon korkad anledning.
    Åh nej! :( Fan va tråkigt! Beklagar verkligen!! {#emotions_dlg.flower}
  • Mabaja
    Det gick inte bra.... utomkvedshavandeskap. På måndag ska jag få reda på om den är kvar för isf måste jag ta bort den med titthålsoperation.
    Säcken vi såg förra måndagen va helt borta och det verkade bara vara en vattenblåsa som livmodern själv hade producerat av någon korkad anledning.
    Nej fy! Men skönt att du är under kontroll så det inte blir inre blödningar och allt vad x kan innebära!

Ta hand om dig och åk in om du får ont!
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • MCT79
    Muffe skrev 2011-03-04 13:27:09 följande:
    Våra helgplaner är att kanske börja montera sängen coh fixa med det, mys!
    MysPys! Jag längar till jag kan börja göra saker mer handgripligen...:))
    nu jeklar...
  • needtobreathe
    Muffe skrev 2011-03-04 13:29:07 följande:
    Vi kanske kan ignorera alla tjafs-inlägg? då lägger det sig nog rätt fort!
    Vi kan ju prova ;)

Ang fosterrörelser.. tycker dom är sjukt obehagliga nu, herr adhd i magen ligger aldrig still på dagtid (han sover me mig på nätterna, duktig!) han trycker me armbågar o knän o de gör ont, han putar ut rumpan o borrar ner huvvet o dom är verkligen starka nu! 

Och ang flytning, vattniga flytningar är jättevanligt sista tiden (därav svårt o avgöra vad det är ibland..)
  • MCT79
    needtobreathe skrev 2011-03-04 13:30:55 följande:
    MCT,

Läste ditt mail. Jag e bara så slut, puh! Men de e lugnt, hör av dig annars!
    Det är hellugnt gumman, vila dig och magen nu!
    nu jeklar...
  • 3 barns mamma84
    HjärtaHjärta nej nej nej det får inte vara SANT !!
    beklagar otroligt mycket fy vad orättvisst varför skulle detta hända
    Finns det någon som vet varför detta hände ?
    Krammar om dig HÅRT
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • MCT79
    Fy sjutton.. :((  Lova mig att du åker in om du får ont, lova!  Jag har gått igenom ett utomkveds och det är inte roligt alls.

Hoppas allt går bra på måndag! Blöder du nu?
    nu jeklar...
  • telgebo
    fy fan marlyn gråter med dig. Själv har jag för litet embryo i livmodern så ma igen precis som förra gången då var den också för liten. önskar att läkaren kunde ha vart ärlig istället.

Fy stackare marlyn hittar inga ord för vad du måste känna nu
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • Marlyn

Tack  sötisar!

Ingen vet nog säkert varför sånt händer, ägget bara beslutar sig för att inte åka hela vägen ner i livmodern utan antingen stannar mitt i eller åker tillbaka.

Dom ville gärna att vi väntade till 3:dje ägglossningen innan vi försökte bli gravida för att öka chansen att det stannar.... måste alltså vänta till Juni eller nåt.... det är jobbigt.

• 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-03-04 13:43:58 följande:
    fy fan marlyn gråter med dig. Själv har jag för litet embryo i livmodern så ma igen precis som förra gången då var den också för liten. önskar att läkaren kunde ha vart ärlig istället.

Fy stackare marlyn hittar inga ord för vad du måste känna nu
    Om hon såg ett hjärta slå varför skulle det vara ma igen ?
    Det spelar ingen roll om den är liten eller stor kanske så att du hade en sen ägglossning ??

Min  pojk var oxå liten för tiden hade sista mens 10 mars och enligt det skulle jag ha BF 15 dec men enligt henne 22 dec så han var så liten precis som du nu.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma