• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-03-04 11:08:42 följande:
    Telgebo: 12+0 är det!

Jag hänger på kvällens spa-trend! Jag kör dusch, kroppspeeling, fotbad kanske, ansiktsmask och lite veet-kräm. Och fruktsallad! Har blivit helt galen i fruktsallad!
    okej men det är ju trettonde veckan, jag säger tex inte att jag är i åttonde veckan när jag går in i v.7+0 nu på söndag utan säger vecka 7 för jag vill inte lura mig själv att jag är 1 vecka längre gången än vad jag är och även bm och läkare räknar så.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-04 11:26:37 följande:
    Skulle aldrig ta åt mig av folk som dig eller någon annan Kyss
    Ändå gör du det i din blogg för där står det ju en massa skitåsikter vad du tycker om mig saker som du har fått helt om bakfoten som inte ens stämmer eller som nån annan tutat i dig.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • MCT79
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-04 11:20:39 följande:

Vet du vem som kom på förskylningen ???
    Om du vet kan du ge mig adress och telefonnummer så går jag och sänger min mening om just detta {#emotions_dlg.djavulsk}för detta är bannen mig vuxen plågeri !!
    Hur har du det då vännen ?
    Puss o kram

MCT79 skrev 2011-03-04 11:06:23 följande:
    Hur funkar det med KUB test... när bokar man tid för det? Jag har ju tid för inskrivning den 17:e....då är jag ju 10+4?  Måste man boka det långt innan?

Jag och sambon ja vi gjorde vanlig ultraljud och sammtidigt KUB vi sa till henne att vi inte ville veta om det var något fel att vi ville ändå ha honom hos oss vad än kunde vara.
    Men allt gå bar ut.
    Jag fick bara en tid till ultraljud scanning och KUB sammtidigt.
    men du kan alltid fråga
    Jag var i vecka 16 ca

Jo tack idag kan jag gå upprätt utan problem, har bara den vanliga växtvärken...så det känns klart bättre!
    Om jag visste vem som kom på förkylningar så vore personen röjd ur vägen redan.. ;)

Okej v 16.. då har jag lite tid på mig då, får ta upp det när vi kommer dit. :)
    nu jeklar...
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-03-04 11:19:34 följande:
    Jo jag tyckte vul gick bra men vad vet jag, bm kanske inte ringt för hon vill avvakta tills man verkligen till 1005 ser hjärtat slå och jag såg inte hjärta som slog det var när gyn sa att hon tyckte se nåt som rörde sig som jag kanske kunde se nåt jag också men det är väl bara för att man vill så gärna så säker är jag inte att jag verkligen såg nåt som rörde sig.

Ja att göra saker är bara så jädra jobbigt idag så bara måste jag åka ner till stan och fixa en sak med räkningar som jag helt glömt, hur fan jag helt plötsligt helt glömma bort att betala räkningar undgår mitt förstånd. Kom på det först igår och fick ju nästan panik.

Sitter nu dock och väntar på att bm skall ringa för nu har jag ringt och påmint men hon hade ju patient nu och sedan är det lunch mellan 12-13 på kliniken och jag måste bara åka senast 12.30 så jag hinner lämna in räkningarna på stället dom ska till innan dom stänger för helgen samt handla innan jag blir helt sliut och jag känner bara att jag inte vill missa samtalet då jag även ska få mina provsvar på min hypothyreos och ställa en fråga om en medicin jag tar om jag kan ta den under graviditeten.
    Okej.. så idag är ingen bra dag för dig...du är orolig och ledsen... jag tror inte att hon låter bli att ringa dig för att det inte såg bra ut. Faktiskt.
    Hon sa att hon såg något som rörde sig, det hade hon inte gjort om hon inte såg något.
    Vet du vad min sa?  "nu har ju jag väldigt livlig fantasi, men jag tycker att jag ser ett hjärta som pickar här"  I den meningen finns det massor med utrymme för tolkning..

Sluta leta fel nu Telgebo... du är supertrött, hungrig, törstig, har sett ett embryo i rätt storlek med hjärtslag för bara ett par dar sen.... du är gravid! Sluta leta fel nu!

Kram på dig!
    nu jeklar...
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-03-04 11:48:39 följande:
    Okej.. så idag är ingen bra dag för dig...du är orolig och ledsen... jag tror inte att hon låter bli att ringa dig för att det inte såg bra ut. Faktiskt.
    Hon sa att hon såg något som rörde sig, det hade hon inte gjort om hon inte såg något.
    Vet du vad min sa?  "nu har ju jag väldigt livlig fantasi, men jag tycker att jag ser ett hjärta som pickar här"  I den meningen finns det massor med utrymme för tolkning..

Sluta leta fel nu Telgebo... du är supertrött, hungrig, törstig, har sett ett embryo i rätt storlek med hjärtslag för bara ett par dar sen.... du är gravid! Sluta leta fel nu!

Kram på dig!
    Nu gråter jag för att du är för gullig mot mig.

Jag är nog den mest patetiska jävligaste oroligaste människan här inne i och på hela jäkla jordklotet, allt tolkar jag som negativt  och idag är en pissdag och inga symtom heller förutom att det lukta päck som spya i underlivet och kroppen på mig, är livrädd för uvi och gbs och allt och inbillar mig givetvis att jag har en infektion i underlivet. Trodde nyss att det rann blor då jag käbbde att det rann till i underlivet, panik och så är det inget, men där rädslan gör mig fan knäpp, hur fan ska mitt psyke opalla detta? Kommer inte ut förrän bm ringt och sov skit intatt pga oron över det uteblivna samtalet och olika anledningar till det och drömde om det också.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo

hela jag luktar gammal skit tycker jag. normalt att tycka så?

Gravid v.6+5 BF 24/10
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-03-04 12:03:17 följande:
    hela jag luktar gammal skit tycker jag. normalt att tycka så?
    Dumt att tänka så ..
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-03-04 11:33:04 följande:
    Ändå gör du det i din blogg för där står det ju en massa skitåsikter vad du tycker om mig saker som du har fått helt om bakfoten som inte ens stämmer eller som nån annan tutat i dig.
    Vet inte hur många ggr jag blivit utslängd av just dig i FL och saker du sakt kanske jag uppfattade fel men jag skrivet det jag känner.
    Punkt slut
  • 3 barns mamma84

Tänk att panodil är det bästa uppfiningen någon gjort haha har så ont i huvet så jag blir galen.

• telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-04 12:09:31 följande:
    Vet inte hur många ggr jag blivit utslängd av just dig i FL och saker du sakt kanske jag uppfattade fel men jag skrivet det jag känner.
    Punkt slut
    men att man kan uppfatta fel när jag skrev i en tråd att en insemination kostar 5500 och sen påstå i sin blogg att jag betalat en kille 5500 kr för att göra mig gravid är ju rent förtal, det är ju inte sant, jag har inte betalat en spänn för nån insemination alls. och jag är inte heller anledningen till att du blivit utslängd vilket är 1 gång utan på hur du svarar mig. och du gick ju stolt ut i din blogg att du vann rätten om att få mig utslängd så sluta påstå nåt nu, jag tycker det är fel att skriva negativt om nån som inte stämmer och jag vet att det är mig du skriver om.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma